Robert Plant | Alison Krauss - Raise the Roof (2021)

Country / Folk
Label: Rounder

1. Quattro (World Drifts In) (4:33)
  2. The Price of Love (4:50)
  3. Go Your Way (5:07)
  4. Trouble with My Lover (4:03)
  5. Searching for My Love (4:03)
  6. Can't Let Go (3:41)
  7. It Don't Bother Me (5:06)
  8. You Led Me to the Wrong (4:17)
  9. Last Kind Words Blues (4:06)
  10. High and Lonesome (4:33)
  11. Going Where the Lonely Go (4:10)
  12. Somebody Was Watching Over Me (5:03)
  13. My Heart Would Know * (2:58)
  14. You Can't Rule Me * (4:44)
avatar van John Self
Verrassend dat het album begint met Quattro (World Drifts In) van Calexico's Feast of Wire. Een van mijn favoriete albums uit de jaren 90. Calexico - Quattro (World Drifts In) - YouTube

Michiel Cohen schreef:

Toch wel degelijk. Ook de plaatsing en de acoustic kunnen een negatieve rol spelen.

Beste Michiel. Geloof me, I know what I'm doing. De plaatsing is optimaal binnen de beperkingen van de akoestiek van mijn woonkamer. Zoal ik al eerder zei (maar wat kennelijk niet aankomt, of gewoonweg keihard genegeerd wordt), andere albums klinken prima. Zelfs hele complexe muziek met enorme orkestbezetting, maar die wel goed is opgenomen en gemastered. Hele kleine muziek zoals een solo stem of piano ook. Rockbands ook. Singer songwriter ook. De Led Zeppelin Remasters ook, etc, enzovoort.

avatar van Zwaagje
Leuk interview in de Volkskrant.

Robert Plant vindt de chemie met bluegrass-artiest Alison Krauss nog beter dan die met Led Zeppelin
DPG Media Privacy Gate - volkskrant.nl

avatar van Zwaagje
Het is de loudness wars, waar dit album een overduidelijk voorbeeld van is. Helaas. [/quote]

Dit is zo'n discussie waar je nooit uitkomt. Helaas kunnen we niet even luisteren bij elkaar.
Ik beluister het album voorlopig nog via Spotify wat geïntegreerd zit in een Denon versterker. Op dit moment geen last van een luide mastering. De "gewone productie", wat voor de mastering plaatsvindt is wel wonderschoon en mooi helder. Ik hoop hem binnenkort op vinyl te hebben. Ik ben benieuwd of ik dan herken wat je zegt.

avatar van Michiel Cohen
Liefhebber schreef:

Ik heb dergelijke verhalen in het verleden eerder gehoord. Ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn met dergelijke beschuldigingen inzake het album van Robert Plant/ Alison Krauss. Zij kunnen geen invloed uit oefenen op de keuze van de kwaliteit van je eigen gehoor, ruimtelijke akoestiek en gebruikte geluidsapparatuur.

Michiel Cohen schreef:

Nogmaals......ik denk dat het weinig zin heeft om met een discussie zoals deze door te gaan. Beetje off topic ook.......Laten we het over het album hebben. Heb jij (of iemand anders) het vinyl in zijn of haar bezit? Wat zijn de ervaringen?

avatar van VDB79

Daar heb je de comments op discogs.com of Steve Hoffman Music Forums voor.

Minder spannend dan de voorganger maar blijft prettig luisteren.

Frans van Laarhoven schreef:
Minder spannend dan de voorganger maar blijft prettig luisteren.

Dat ik herken ik; waardeer dit album net zo.

avatar van Cor
Cor
Veertien jaar (!!) na het memorabele ‘Raising Sand’ doen de zanger-veteraan van Led Zeppelin en de gelauwerde bluegrass zangeres het kunstje nog een keer. Opnieuw roots-achtige bewerkingen van redelijk obscure pareltjes uit de Engelstalige songbooks. De vocale kracht van de mix van deze bijzondere stemmen doet de rest. Ze geven elkaar de ruimte, vullen elkaar subliem aan en de muzikale begeleiding is met o.a. meestergitarist Marc Ribot en Los Lobos mastermind David Hidalgo meer dan in orde. En met T-Bone Burnett als producer, is het garantiekeurmerk verzekerd. Tijdloze plaat.

avatar van Zwaagje
Vinyl onder de boom.....altijd fijn, zeker als het dit album is. Na een hernieuwde luisterbeurt gaat er een halfje bij.