Shy, Low - Snake Behind the Sun (2021)

Label: Pelagic

1. Where the Light Bends (8:22)
  2. Helioentropy (7:18)
  3. Umbra (8:56)
  4. Fulgurations (6:02)
  5. The Beacon (5:08)
  6. Fata Morgana (8:46)
  7. Decease Spe Re (8:43)
avatar van jorro
Beslist geen vernieuwende, maar wel erg degelijke postrock van deze band uit Richmond USA. Ik kende de band nog niet en toch is dit al hun 4e album. Het debuut stamt uit 2012 dus ze bestaan zo'n kleine 10 jaar.
Ook hier op MuMe erg onbekend en dus onbemind. Op het vorige album is één stem uitgebracht, zijnde het totaal op MuMe voor deze band.
Het verbaast me wel enigszins omdat het bij de echte postrockers volgens mij wel in de smaak moet vallen. Het is vrij stevig aangezet, in de biografie op spotify wordt zelfs de term head-banging gebruikt. Ook op dit album zitten passages waarbij ik me dat levendig kan voorstellen.
Zeer de moeite waard. De voorgaande drie albums ga ik op mijn to do lijstje zetten!