Patrick Shiroishi - Hidemi (2021)

1 stem

8. The Dowager's Clipped Wings
  9. The Long Bright Dark
  • vanaf vrijdag 29 oktober te koop
avatar van madmadder
Wow, wat een mooi album is dit geworden. Shiroishi laat zich inspireren door de ervaring van Japanse Amerikanen. Dit album gaat over zijn opa Hidemi Patrick en zijn leven nadat hij uit een interneringskamp voor Japanse Amerikanen kwam. Met dit verhaal vraagt hij ook aandacht voor het verergeren van het racisme tegen Aziatische Amerikanen met het uitbreken van COVID-19. Op het laatste nummer roept Shiroishi iets in het Japans dat zich laat vertalen als: "Komt de storm nu ten einde?" Met die ene zin omvat hij echt alles wat hij met dit album wilde vertellen. Muzikaal en emotioneel heel erg gelaagd en hoewel de nummers kort zijn, hebben ze enorm veel zeggingskracht. Ik ben zelden zo geraakt door een jazz-album.

Misschien iets voor aerobag, Koenr?

avatar van aerobag
madmadder schreef:

Misschien iets voor aerobag, Koenr?

Klinkt goed, ga ik binnenkort luisteren!