Racoon - Spijt Is Iets voor Later (2021)

Label: Sony

1. Het Is Al Laat Toch (3:28)
  2. De Held en de Lul (4:20)
  3. Tijd Verliezen (3:56)
  4. Geef Je Hart Niet Zomaar Weg (4:05)
  5. We Willen Meer Meneer (1:33)
  6. Hee Joh Jip (3:00)
  7. Laat Mij Maar Blind Zijn (3:32)
  8. De Echte Vent (3:55)
  9. Historie van een Man (3:29)
  10. Uit Evenwicht (3:09)
avatar van Grecio
Helemaal geen verkeerd album hoor!

avatar van Bartman
Eens. Ik vond Racoon op hun laatste albums veel te gezapig klinken en was al een beetje afgehaakt. Nu is dit natuurlijk ook alles behalve een rockend album, maar hij pakt me wel weer. En dat was bij Racoon al lang geleden. Ik denk dat de Nederlandstalige teksten daarmee te maken hebben, die zijn erg mooi. En goed gezongen vind ik. Kortom: top album!

avatar van MIAB
Man, wat een album! Racoon heeft een slimme stap gezet naar de Nederlandse taal. Ik vind zijn stem echt fantastisch en de liedjes snijden.. door alles heen. Prachtig! 4,5*

1. Het Is Al Laat Toch (3:28) --- 4,5
9. Historie van een Man (3:29) --- 3,5
10. Uit Evenwicht (3:09) --- 3,5

avatar van DeWP
Racoon wordt wasbeer..
Het overtuigt mij niet, dit Nederlandstalige uitstapje. Een soort kleinkunst zullen we maar zeggen. Ik denk toch dat zij een graantje mee willen pikken van het feit dat Nederlandstalig op het moment weer in is.
Ook de teksten vind ik maar zwak. Een het is allemaal weer zo ontzettend kalm, het kabbelt maar door.

avatar van spoiler
DeWP schreef:
Racoon wordt wasbeer..

Ik snap ook niet dat ze nog steeds een drummer hebben

avatar van Jason82

7. Laat Mij Maar Blind Zijn (3:32) --- 3,5
8. De Echte Vent (3:55) --- 4,5
9. Historie van een Man (3:29) --- 3,5
10. Uit Evenwicht (3:09) --- 3,5

Mooie recensie! Persoonlijk vind ik Laat mij maar blind zijn en Historie van een man ook zeker 4 of zelfs 4,5 ster waard. Vanavond heb ik ze in het theater van Goes gezien en wat komen dit soort pareltjes dan tot hun recht zeg!

avatar van vanwijk
Een prachtige plaat, komt bij mij in het rijtje van Het Leed Versierd van Het Klein Orkest, Van Kwaad tot Erger van Bots, Hoe Sterk Is De Eenzame Fietser van Boudewijn de Groot en Levenslang van Robert Long.
Gisteravond live weer eens mogen zien in Eindhoven. Bijna het hele album wederom gespeeld (naast een aantal nieuwe nummers) en de passie, intensiteit spatte er wederom vanaf. Geweldig album, prachtige band, grootste performer!