Juçara Marçal - Delta Estácio Blues (2021)

Brazilië
Wereld / Pop
Label: QTV

1. Vi de Relance a Coroa (3:33)
  2. Sem Cais (3:21)
  3. Delta Estácio Blues (2:26)
  4. Ladra (3:23)
  5. Crash (2:59)
  6. Baleia (3:13)
  7. La Femme à Barbe (4:02)
  8. Oi, Cat (3:29)
  9. Lembranças Que Guardei (5:41)

met Fernando Catatau

10. Corpus Christi (3:09)
  11. Iyalode Mbé Mbé (3:06)
avatar van aerobag
Interessante nieuwe worp van deze 59-jarige dame uit Brazilië (niet eens getipt door Koenr), die alles behalve oubollig klinkt. Het spirituele erfgoed van de Vanguarda paulista, de Braziliaanse avantgardistische stroming uit de begin jaren '80, wordt op dit album in stand gehouden en er zijn duidelijke elementen van karakteristieke (afro)-Braziliaanse genres te bespeuren, maar die worden in de blender gegooid en een modern jasje aan gemeten.

Resultaat is een zeer dynamisch album waarbij een klassieke feel verrijkt wordt door glitchy electronische producties. Een logische maar ook soepel verlopen stap voor deze vanguardiste de novo.

Paar highlights voor mij op dit album: Vi de Relance a Coroa, Delta Estácio Blues, Iyalode Mbé Mbé

Haar album uit 2014, Encarnado en haar werk met Metá Metá zijn absoluut ook de moeite!

avatar van Koenr
Hele toffe artiest inderdaad. Heb deze 1x gedraaid afgelopen week en het klonk weer lekker eigenzinnig. Ze stond ook al op mijn lijstje voor een SvhJ-nominatie.

avatar van Masimo
aerobag schreef:
Deze is ook met Kiko Dinucci, van Metá Metá (die ik dan weer ken van het album met Elza Soares). Tof dit!