IST IST - The Art of Lying (2021)

Label: Kind Violence

1. Listening Through the Walls (3:26)
  2. Fat Cats Drown in Milk (3:19)
  3. Middle Distance (3:43)
  4. Watching You Watching Me (2:56)
  5. The Waves (5:11)
  6. Extreme Greed (4:14)
  7. It Stops Where It Starts (3:08)
  8. If It Tastes Like Wine (3:39)
  9. Heads on Spikes (3:55)
  10. Don’t Go Gentle (4:47)
avatar van Alicia
Ik ben zo benieuwd naar de nieuwe IST IST. Het album staat nu op en ik hoor een betoverend mooie opening! Zou het dan tóch nog lukken met die post-punk albums dit jaar?

Jeuj! Dit klinkt veelbelovend!

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Voor mij steken er maar enkele nummers bovenuit in hun discografie, in dit geval is dat Extreme Greed. Echt prachtige synths en sfeer

Klinkt goed.

avatar van blur8
IST IST is evenals Joy Division ook uit manchester. De zang kan je makkelijk afdoen als een geslaagde Ian Curtis imitatie, maar daarvoor zijn de breed klinkende synthesizers dan weer veel te betoverend.
En hoe passend bij deze tijd zijn de verdoemde wave klanken uit het verre verleden.
10 out of 10, want Album kan probleemloos in zn geheel beluisterd worden, met beste track op nr 6,7,8.

avatar van Alicia
Het kwartje viel niet onmiddellijk, maar dit wordt mijn post-punk album van het jaar 2021!

Denk ik...

avatar van jorro
Heeft een paar draaibeurten nodig gehad. Aanvankelijk vond ik het nogal kil overkomen. Emotieloos. Zeker de eerste paar nummers. Dat idee is weg, maar toch blijven de nummers vanaf Wave bij mij favoriet.
Kortom, gewoon een fijn album en het krijgt zeker een plaatsje in een playlist op spotify.
4*.

avatar van sj0n88
Lekker plaatje zeg! Extreme Greed stond op een gegeven moment in een van mijn playslists en vond ik aanvankelijk wel aardig. Maar hoe meer ik het nummer luisterde, hoe meer ik het begon te appreciëren. Daarna nog wat nummers in mijn playlists gegooid en inmiddels luister ik het hele album. Origineel is het allerminst, maar ik hou gewoon enorm van deze donkere sound met boze (of is het emotieloze?) stem. Ik trap af met 4*.

Dim
Vele aardige postpunkplaten gehoord de afgelopen jaren, maar déze steekt er wel duidelijk bovenuit, zeg. Fijne beklemmende sfeer en steengoede synths.

Erg origineel is het allemaal niet, maar dat hoeft ook niet. Dit klikt gewoon erg fijn dus dan hoor je mij niet klagen.