Jason Staal - Nijend24 Live #1 (2019)

Alternatieve titel: 17 Augustus 2019

1 stem

Label: Nijend

1. Alles Wordt Vanzelf Weer Mooi (3:36)
  2. Bijna Daar (3:00)
  3. Isa Zwart - Hou Je Hart Erbij (3:16)
  4. Ik Reis Alleen (2:11)
  5. Wereld Als een Schilderij (3:10)
  6. Nooit Meer Weg (4:12)
  7. Hoe het Begon Tussen Regen en Zon (2:40)
  8. Onder Ons en Onder Sterren (2:44)
  9. Lig Ik Niet Wakker Van (4:08)
  10. Meer Dan Jij (4:32)
  11. Geen Winter (3:51)
  12. Onderweg Is Ook Ergens (5:18)
  13. Daggedachten (3:51)
avatar van nlkink
Naar aanleiding van zijn nieuwe album Jason Staal - Nachtgedachten (2019) - MusicMeter.nl werd Jason Staal door Nijend24 uitgenodigd om een avondvullend programma te verzorgen. Nijend24 te Anderen is vergelijkbaar met Cultureel Café de Amer te Amen, met dien verstande dat laatstgenoemde zich voornamelijk concentreert op alles wat onder Americana valt. Nijend24 is een relatief nieuwe speler die een wat breder programma probeert samen te stellen. Ook de groep Asman, waar Staal voornamelijk de toetsen beroerde, was een graag geziene gast bij Nijend24.
Staal speelde getuige de reacties een thuiswedstrijd. De sfeer is vrolijk. Staal houdt van interactie met het publiek en er wordt gretig op zijn opmerkingen, grappen en aankondigingen gereageerd.
Voor de setlist heeft Staal met name geput uit zijn twee albums Jason Staal - Daggedachten (2017) - MusicMeter.nl en Jason Staal - Nachtgedachten (2019) - MusicMeter.nl. Als verrassing doet hij ook nog een greep in de oude doos en brengt zelfs zijn allereerste compositie (beweert hij tenminste) Wereld Als Een Schilderij, een nummer dat nog niet op een officieel album is uitgebracht, alsmede een cover van het nummer Geen Winter van Jan Simon Minkema.
De allereerste uitgave van het label Nijend is m.i. een geslaagde onderneming. Het geluid staat er kraakhelder op. De liedjes blijven ook in de relatieve basisversies overeind. Staal is in een opperbeste bui en met zijn enthousiasme neemt hij het publiek mee. Een mooie aanvulling op zijn eerste twee albums.
Dank voor het plaatsen, WhoAmI!