Jessy Lanza - DJ-Kicks (2021)

Canada
Electronic
Label: !K7

1. Jessy Lanza - Guess What (2:28)
  2. Jessy Lanza - Seven 55 (3:00)

met Loraine James

3. Jessy Lanza - Wet X3 (2:23)

met Taraval

4. DJ Spookie - Twilite (1:49)
  5. Michael J. Blood - Lip Biter (1:20)
  6. Mr. Ho + Mogwaa - Bail-E (2:25)
  7. CRYSTAL - Jungli-La [Joe Howe Club Mix] (1:16)
  8. Masarima - Freak Like U [Club Mix] (4:09)
  9. Golden Donna - Foaming (3:13)
  10. Mafia Boyz - Teaspoon la Qoh (1:28)
  11. Markus Mann - I'm Losing (1:59)
  12. Jim C. Nedd - Maleka (2:45)
  13. Maarten van der Vleuten - Nightshift (2:17)
  14. Secret Werewolf - Yage (1:41)
  15. Grain - Untitled B2 (1:25)
  16. Gant-Man - Distorted Sensory [Loefah’s South Side Rmx] (1:49)
  17. G3 - Drum 2 (Peanut) (1:27)
  18. Lolina - A Path of Weeds and Flowers (2:47)
  19. DJ Nehpets - Na Na Na (2:32)
  20. Oyubi - 140Yaku (1:48)
  21. DJ Swisha - If the Shoe Fits (2:04)
  22. Jessy Lanza - Heaving (3:47)

met Taraval

23. Tah - Beat It Up Like (These Drums) (1:49)
  24. Kanyon - IDFWS (1:56)
  25. EOD - Anubis (7:32)
  26. The Raining Heart - Raining Heart (5:43)
Zin in!

avatar van Noere
Hoes lijkt wel een shot uit een of andere spa reclame uit de jaren 90 ofzo.

Noere schreef:
Hoes lijkt wel een shot uit een of andere spa reclame uit de jaren 90 ofzo.

In elk geval geen Fa-reclame, want dan was ze topless

avatar van remcodurez
Haar ken ik nog niet. DJ-Kicks staat garant voor kwaliteit, dus zeker even checken.

Maar die hoes . Ik hoop dat dit voor te lachen bedoeld was, maar ergens denk ik van niet.

remcodurez schreef:
Ik hoop dat dit voor te lachen bedoeld was, maar ergens denk ik van niet.

Jawel hoor, stilistisch is Jessy misschien wel dé vaandeldrager van normcore, een ironisch gebruik van over-the-top 'normale' esthetiek. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de video van Lick in Heaven.

Die esthetiek neemt ze trouwens ook mee in haar DJ-sets, waar ze in quarantaine een groot aantal van de wereld in heeft geslingerd. Ze laat daar trouwens ook zien echt geen slechte live-DJ te zijn, met een eigengereide selectie aan techno, house, footwork, en UK bass. Dit zijn een paar van mijn favoriete setjes van de afgelopen jaren, vandaar dat ik hier ook erg zin in heb!
Jessy Lanza @ The Lot Radio (May 26th 2020) - YouTube
Jessy Lanza - Gorilla Vs Bear Sunday Mix - YouTube
Jessy Lanza | Boiler Room: Streaming From Isolation with Night Dreamer & Worldwide FM - YouTube

panjoe schreef:

Haha, ja nu ben ik mee. . Dit klinkt echt wel lekker, waarom ken ik dit nog niet. En ik hou van haar Normcore stijl, Cool!

panjoe (moderator)
Nice! Haar eigen albums zijn ook super, vooral Oh No is echt ondergewaardeerd en zou naar mijn mening zelfs de status van een moderne klassieker verdienen.

thx,

Ga dit zeker allemaal eens checken!

avatar van Noere
Nou, dat wordt er weer een om rustig over te slaan dus.

remcodurez schreef:

Hier nog eentje uit dezelfde fotoshoot

Jessy Lanza Announces DJ-Kicks Compilation, Shares Song With Loraine James - Magnetic Magazine - magneticmag.com

avatar van trebremmit
Noere schreef:
Nou, dat wordt er weer een om rustig over te slaan dus.

Eerts dacht ik van, nou dat valt wel mee toch, maar na die clipjes van Joe begrijp ik je wel. Die in bed is wel heel erg slecht zeg.

avatar van Mjuman
Hier aardig wat DJ Kicks in huis, maar wat ik zo hoor, -gekoppeld aan de live ervaringen - Kopenhagen, laat op de middag in de buitenlucht op een pleintje, zonnetje + biertje erbij, STRØM aug. 2016, was een buitengewone tamme set - ren ik niet meteen naar de lokale cd-winkel.

trebremmit schreef:
Die in bed is we heel erg slecht zeg.

Haha dat is nou precies mijn favoriet!

panjoe schreef:

Haha dat is nou precies mijn favoriet!

Zelfde hier.

Poa
Ik vind 'em tof. Een aantal strategisch geplaatste "momenten" (Freak Like U, A Path of Weeds and Flowers), werkt goed. I made this in pursuit of the bleary 4 AM feeling; the moment when you hear sweet soul-burner vocals with drum patterns that won’t let you go home.

Mooie afsluiters ook!

avatar van trebremmit
Toch maar eens beluisterd na al die tijd.

Op zich wel aardig aan elkaar gemixt, maar de nummers zijn wel vreselijk saai, beetje kermis achtig.