Annihilator - Metal II (2022)

Canada
Label: earMUSIC

1. Chasing the High (6:13)

met William Adler

2. Downright Dominate (5:38)

met Alexi Laiho

3. Army of One (6:00)

met Steve Kudlow

4. Couple Suicide (3:57)

met Danko Jones en Angela Gossow

5. Heavy Metal Maniac (3:59)

met Dan Beehler en Allan Johnson

met Anders Björler

11. Kicked (5:55)

met Corey Beaulieu

avatar van vielip
Godsamme ik hoor net het nummer Chasing the high en dat klinkt verrekte fijn! Lombardo op drums als ik het goed heb begrepen. Dat is natuurlijk altijd bingo! En het heeft er schijn van dat Jeff ook in de gaten heeft dat hij beter anderen kan laten zingen. Als het hele album dit niveau haalt dan wordt leuk.

avatar van james_cameron
Beetje vreemd project, aangezien voorganger Metal uit 2007 grotendeels dezelfde tracks en gastoptredens bevatte, in iets andere volgorde en anders produceerd. Oké, Dave Lombardo zit ditmaal op de drumkruk en dat is natuurlijk altijd fijn, al moet gezegd worden dat hij hier niet bepaald zijn beste prestatie neerzet. De productie laat daarnaast ook flink te wensen over. Het album klinkt niet bepaald geweldig. De meeste tracks staan desondanks als een huis, waardoor dit nog steeds de moeite waard is, maar mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de voorganger.

avatar van vielip
Ah kijk, weer wat geleerd! Wist de voorgeschiedenis van het eerste deel niet. Klinkt in die context inderdaad een beetje als een opgewarnde maaltijd. Maar toch, ik blijf het lekker vinden klinken. Productie heb ik eigenlijk geen probleem mee.

avatar van ProgMetal
Ondanks dat deel 1 nog regelmatig en met plezier gedraaid wordt doet bovenstaande mij (nog) niet naar de winkel snellen.
Hoor graag of/waarom dit wel zou moeten.

avatar van ProgMetal
Ik ben eruit na wat geluister van Metal II op YouTube.

Daar waar ik zeeeer blij was met Re-Kill (tweede CD met opnieuw gespeelde klassiekers bij de special edition van Feast), heb ik nu zoiets van nhhaaahhh.

Reden waarom voor beide CD’s is simpel : Dave Padden.
Annihilator met Dave was voor mij de beste line-up dus was ik blij met de nieuw ingezongen klassiekers op Re-Kill en mis ik hem op deze Metal II.

Zal hem waarschijnlijk ooit wel eens aanschaffen maar ga er zeker niet het volle pond voor betalen.