Kim Wilde - The Singles Collection 1981-1993 (1993)

Label: MCA

1. Kids in America (3:26)
  2. Chequered Love (3:22)
  3. Water on Glass (3:36)
  4. Cambodia (3:56)
  5. View from a Bridge (3:30)
  6. Child Come Away (4:05)
  7. Love Blonde (3:33)
  8. The Second Time (3:53)
  9. Rage to Love (4:20)
  10. You Keep Me Hangin' On (4:15)
  11. Another Step (Closer to You) (3:31)
  12. You Came (3:31)
  13. Never Trust a Stranger (4:06)
  14. Four Letter Word (4:03)
  15. Love Is Holy (4:02)
  16. If I Can't Have You (3:29)
  17. In My Life (3:45)
avatar van FisherKing
Lekkere muziek op zich, maar na 5 nummers begint de stem van Kim Wilde toch echt wel te v e r v e l e n

Ik ben het vrijwel eens met FisherKing.
De eerste 5 nummers klinken inderdaad nog erg lekker maar daarna sluipt toch al erg snel de klad er in bij deze pop-chic van de jaren '80.
Metname de laatste 4 nummers klinken erg inspiratieloos, maar dat integenstelling tot FisherKing heeft niet met haar stem te maken maar meer met de nietszeggende nummers.

avatar van Tekh
en wat zag ze er 20 jaar geleden nog goed uit...maar ja de muziek die ze in deze periode maakte was zeker de moeite waard

avatar van vigil
Tekh schreef:
en wat zag ze er 20 jaar geleden nog goed uit

Ik vind dat ze nog niet mag klagen voor haar leeftijd

avatar van dazzler
Allereerste verzamelaar die haar twee periodes (RAK en MCA) covert.
Behoorlijke tracklijst, als was er plaats voor nog een paar hits.

The Very Best of Kim Wilde uit 2001 is daarom minstens zo goed
en makkelijker verkrijgbaar (tegen een voordeligere prijs dan deze zelfs).

avatar van FunkStar
Geweldig overzicht, de eerste singles en de latere singles op 1 schijfje, top!

Alleen jammer dat ze de hit 'The Touch" hebben weggelaten. Dat was ook een behoorlijk hit voor Kim in 1985..

Als is deze cd speel stop ik hem meestal bij nr 10 want daarna herken ik 'wilde kim' niet meer.Dan brak ook het tijdperk aan van Stock Aitken & Waterman aan.

Favorieten zijn:'cambodia',child come away','love blond',second time' met die typische eigthies bas en 'rage to love' dat me altijd doen denken aan 'runaway boys' van de Stray Cats.

Ik mis 'dancing in the dark','house of salome' en natuurlijk 'the touch'

avatar van Madjack71
80's man schreef: ..Kim Wilde tot '85 klasse maar...daarna was het vet van de soep,artistiek dan toch...

Kan ik grotendeels wel in mee gaan. Tot aan '85 had het nog een geluid die typerend was voor die periode...op een kwalitatieve wijze. Daarna ging het al snel artistiek naar de vervlakking toe.

avatar van ArthurDZ
Dit vind ik erg prettige muziek en van tijd tot tijd zet ik deze nog eens op.

Vooral de eerste 5 liedjes en You Came zijn van hoge kwaliteit. Chequered Love is hierbij mijn favoriet.

De rest is van wisselende kwaliteit. Van leuk(Never Trust A Stranger, bijvoorbeeld) tot ene-oor-in-andere-oor-uit-brol(Love Is Holy spant de kroon).

avatar van Martijn Jonkers
Een heerlijk verzamelalbum van Kim Wilde, Alleen jammer dat The Touch er niet op staat. Naar mijn mening het allerbeste nummer dat Kim Wilde ooit gemaakt heeft.

avatar van pureshores
gisteren voor 1 euro gekocht op de rommelmarkt

Van helft 1 vind ik eigenlijk alleen Cambodia leuk en ik heb meer meegekregen van periode nummer 10 tot eind, de grote misser hier is Hey Mr Heartache wat veel minder zoet was dan de andere nummers van Closer.
Ook met haar cover van If I can't have you heb ik geen moeite-paste perfect in de tijdgeest van Robin S en Stonebridge esque produkties

avatar van Hans Brouwer
pureshores schreef:
gisteren voor 1 euro gekocht op de rommelmarkt
Dat is toevallig...... ik kocht "The Singles Collection 1981-1993 (1993)" gisteren voor € 1 in de plaatselijke kringloopwinkel. Ik raak niet opgewonden van Kim en haar muziek maar het nummer "Never trust a stranger", ook te vinden op deze verzamelaar, vind ik fantastisch. Daarom heb ik mij laten verleiden om deze verzamelaar voor slechts één euro te kopen.

avatar van pureshores
de singles van Closer zijn allemaal erg sterk, daarom snap ik de weglating van Hey Mr Heartache ook niet. Maar onze Kim tuiniert nu liever of brengt middelmatige rotzooi uit (dat nummer met Nena tel ik daar helemaal bij). Daarom is dit een prima verzamelaar om nostalgische redenen

avatar van dazzler
Deze verzamelaar focust enkel op haar werk bij MCA en is dus completer.
Kim Wilde - The Collection (2001)

Hoewel ik daar dan weer The Touch mis.

avatar van Minneapolis
Hele leuke verzamelaar.
Bijna perfect zelfs, maar oei oei wat een dramatische duikeling die laatste 3 nummers. Die hadden ze er van mij echt af mogen laten in ruil voor (het is al vaak genoemd) het missende "The touch".

De beste van al haar verzamelaars voor mij toch... geen enkele hit wordt gemist (misschien op Mr Heartache na die ik ook de moeite vond) en dit is ook de enige verzamelaar die "Second Time" bevat, wat ik één van haar toppers vind. Geen remix zooi ook.

Ik zag haar vorige vrijdag live en dat was wel een energiek optreden, ondanks een halfuurtje vertraging door een "slight technical problem".
Maar goed, het was ook de gelegenheid om nog eens de best of te beluisteren.

avatar van gaucho
Wat mij betreft de enige CD van Kim Wilde die een mens nodig heeft. Ik ben dan ook geen überfan, maar kocht als tiener en jonge twintiger best veel singles van haar in de jaren tachtig. Plus haar debuutalbum, die heb ik nog op LP.

Die eerste paar hits waren dan ook meteen haar beste werk in mijn optiek, al maakte ze ook in het MCA-jaren nog best leuke singles. Met name The second time (met die heerlijke jaren-tachtig plukbas, zoals 80's man hierboven ook al opmerkt, was en is een favoriet van me.
En in mindere mate The touch, dat daar geluidstechnisch veel van wegheeft (komt ook van hetzelfde album). Anderen hebben hierboven al opgemerkt dat het jammer is dat juist dit nummer hier niet op staat. Gelukkig heb ik de single nog.

Nog even nagezocht hoe dat zou komen. Was het in Engeland niet op single uitgebracht, zoals soms wel eens voorkomt? Nee, dat niet, maar het werd volgens Wikipedia alleen maar een kleine hit in de UK, Duitsland en Nederland. Bij ons niet hoger dan 34? Ik meen me toch te herinneren dat het nummer in NL nog rond een 20ste plaats piekte in de Top 40. Maar ze zullen de Nationale Hitparade wel hebben aangehouden, daar zitten soms grote verschillen tussen.

Deze compilatie laat inderdaad wel zien dat het kwalitatief hard achteruit ging na pakweg 1987. Als ze de laatste drie nummers hadden vervangen door The touch, Hey Mr. Heartache en Dancing in the dark was dit de perfecte verzamelaar geweest. Maar helaas...

avatar van Arrie
gaucho schreef:

Klopt, zelfs precies tot 20 gekomen in de Top 40.

avatar van gaucho
Arrie schreef:
Klopt, zelfs precies tot 20 gekomen in de Top 40.

Ha ha, erg he? Ik heb nog wel ergens een oude Hitdossier liggen, waar je dat soort dingen kunt opzoeken, maar deze deed ik uit het hoofd. Laat mijn vrouw het maar niet lezen; voor sommige nutteloze muziekweetjes heb ik een geheugen als een olifant (zeker uit de jaren tachtig, toen ik de hitparades nog intensief volgde), maar soms weet ik amper meer wat ik gisteren heb afgesproken. Gaat het kortetermijngeheugen niet achteruit naarmate je meer op leeftijd komt?

Net nog ff dat Hitdossier erbij gepakt. En wat ik niet had onthouden, is dat The touch in Nederland nog hoger kwam dan The second time (#24). In mijn beleving was die eerste single van haar destijds nieuwe album een grotere hit dan de tweede, maar in werkelijkheid dus kennelijk niet.