Bingo Hand Job - Live at the Borderline 1991 (2019)

Alternatieve titel: "Sanitized for Your Protection"

1 stem

Label: Craft

1. World Leader Pretend (4:47)
  2. Half a World Away (3:56)
  3. Fretless (5:46)
  4. The One I Love (3:40)
  5. Jackson / Dallas (5:32)

met Conrad

6. Disturbance at the Heron House (3:53)

7. Belong (4:46)
  8. Low (5:10)
  9. Love Is All Around (4:07)
  10. You Are the Everything (4:22)
  11. Swan Swan H (3:03)
  12. Radio Song (4:56)
  13. Perfect Circle (4:38)
  14. Endgame (4:04)
  15. Pop Song 89 (3:27)
  16. Losing My Religion (5:20)
  17. Fall on Me (3:31)

18. Get Up (3:09)
  19. Moon River (2:33)
avatar van Rogyros
Waarom noemt de band zich hier op dit album "Bingo Hand Job"? Heeft iemand hier info over?

avatar van johan de witt
Ja, dat was een grapje. Ze speelden in een hele kleine club in Londen, en onder eigen naam zou dat te veel publiek hebben getrokken. Vandaar de fantasienaam.

avatar van Rogyros
Dank, johan de witt. Dan is dat ook weer opgelost!

Wel grappig idd!

avatar van WhoAmI
WhoAmI (crew)
De verscheidene bandleden hebben allen zichzelf zelfs, op Traveling Wilburys-achtige wijze, een alias toegekend:

The Doc = Berry
Raoul = Buck
Ophelia = Mills
Stinky = Stipe.

Bron.

De 'Conrad' die hier op verschillende nummers als gastartiest staat vermeld, is vriend van de band Bill Bragg, met wie de band wel vaker samengewerkt heeft op meerdere singles van Bragg, en bijvoorbeeld een versie van 'Tom's Diner' tijdens live-optredens.
Van de aliassen van de bandleden kan ik geen chocola maken, en misschien moet ik dat ook niet doen; maar ik denk dat Conrad voor Bragg is gekozen vanwege de gelijkenis met Comrade, ofwel 'kameraad', waarmee communisten elkaar plachten/plegen aan te spreken. Bragg staat er bekend om, nogal links politiek georiënteerd te zijn, en gebruikt zelf ook 'Comrade' in bijvoorbeeld zijn nummer 'Tender Comrade' op het album 'Workers Playtime'.

Heb dit toen het uitkwam op rsd gekocht eigenlijk nooit opgezet en kom nu tot de ontdekking dat er 2 dezelfde lp’s inzitten