The Tuss - Rushup Edge (2007)

Electronic
Label: Rephlex

1. Synthacon 9 (6:21)
  2. Last Rushup 10 (6:35)
  3. Shiz Ko E (3:08)
  4. Rushup I Bank 12 (4:40)
  5. Death Fuck (6:38)
  6. Goodbye Rute (5:21)
avatar van aphexfreak
Ongelooflijk lekker schijfje, met als hoogtepunt ''Death Fuck''.
Of het nou Richard is of niet, het blijft klasse.

dikke 5*

bas
ja geweldig ja. Dit kan haast niemand anders zo maken als RDJ, ik zou stomverbaasd zijn als het 'm niet was. Maar inderdaad, daar gaat het verder niet om, dit is een come-back tussen Drukqs en de betere Analord. 4.5* voor de start, maar het kan zo uitgroeien naar een klassieker.

Je kunt hier op de site het genre avant-garde beter aanpassen in "overig" - tegenwoordig wordt aan alles avant-garde opgehangen.....

avatar van Rayaccos
Uit Nederland?!

vaag inderdaad. Dit is inderdaad wel een verdomd lekker plaatje. Ik weet niet meer waar ik voor het eerst een track hoorde. Op een Myspace denk ik, maar als dit zo goed blijft of beter word, zal ik m toch moeten kopen. Sowieso moet ik nog es cd's van Aphex in huis halen, aangezien ik t nog niet zolang ken (behalve de bekende nrs) en heel goed vind.

Is in FLAC te vinden. Tis een topcdtje maar om nou zoveel geld neer te leggen voor een half uurtje? voorlopig dus maar ff die FLAC branden.

Shiz Ko E is je reinste R&B, maar dan op zijn Aphex Twins.

Machtige EP verder, haalt zeker het niveau van de beste Analords (ervan uitgaande dat het echt RDJ is).

avatar van nuf
nuf
Een vriend van mij heeft deze plaat gehaald en ik moest raden wie het was, na een aantal minuten wist ik bijna zeker dat het aphex twin was.

Maar de waarheid is dus dat niemand zeker weet wiet het is, maar laten we er vanuitgaan dat het richard is

oja, en het klinkt errrg goed, neigt een beetje naar analord maar dan beter.

wtf betekend dit?: http://www.myspace.com/briantregaskin

Kijk maar bij die Teddie Oggie blogbericht.

avatar van frans swa
ik herkende gister 1 van deze nummers bij aphex twin's show

dus we kunnen er van uit gaan dat ome Richard is!

Ik Doe Moeilijk
hij speelde ook veel niet-eigen werk, dus kun je obv daarvan kun je er niet zonder meer vanuit gaan.

avatar van nuf

hm..

avatar van luc011190
Dat beatloze stuk in Rushup I Bank 12

avatar van Onderhond
Aardig enzo, maar beetje overroepen misschien? Luistert aardig weg maar herken er nog niet meteen iets aparts in waardoor ik echt enthousiast moet worden.

Deze plaat is in no time binnen komen denderen in m'n top 10. Het zijn gewoon 6 prachtige nummers .

tuktak
geniale shit. vooral de drum n bass invloeden maken deze plaat extra vet. geeft het allemaal wat extra power mee. ongelooflijk goed geproduceerd. nummers gaan van hot naar her, toch blijft er een lijn in te herkennen. jammer van de lengte, verder alle lof voor dit plaatje.

Willemj
The Tuss kan onder de Aphex Twin discografie worden geplaatst (voor zover dat nog niet overduidelijk was met Chrysalis als publisher en het feit dat hij het zelf al heeft bekend, etc.):

Zoek elk nummer van deze cd (of de E.P.) en de officieel geregistreerde artiestennaam staat erbij, Richard D. James dus.

Razor Disk
Stel nou dat het gewoon een of andere gast is die Richard's stijl kopieerd? Lijkt me sterk, maar toch.

Ligt deze gewoon in de winkel?

bas
De kans dat je albums als deze in de winkel tegenkomt wordt steeds kleiner. Misschien bij winkels als Fame, Sounds, Kroese of Waaghals. Maar het makkelijkst kom je uit bij Discogs.com, daar zijn ze denk ik ook nog eens goedkoper.

Het lijkt er sterk op dat Richard erachter zit, zeker als ik er wat over internet over lees:
The Tuss - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Ik hoop er nog meer van te horen, want het beviel me goed

Razor Disk
Dat moet te maken hebben omdat Richard een te moeilijke stijl heeft voor mensen en die liever Jan Smit kopen.

Zo moeilijk is dit toch niet. Bij elke redelijke platenzaak liggen wel platen van Aphex Twin. Deze misschien niet, maar met zo'n grote discografie kun je ook moeilijk verwachten dat ze alles voorradig hebben.

Razor Disk
Ja oke, maar bij mij een Bol altijd de uitkomst.

Razor Disk schreef:
Ja oke, maar bij mij een Bol altijd de uitkomst.

dat is wel beperkt vergelijkingsmateriaal. Bol is bovendien duur. Maar ook daar hebben ze wel een en ander van Aphex Twin. Vooral spul van Warp, dat zal wel komen omdat Rephlex een klein label is. Maar echt, Discogs is een aanrader.

Razor Disk
Geweldige plaat van Aphex (het is hem gewoon). Eigenlijk zijn er geen minpunten te vinden. Heerlijk gestoorde, doch slimme tracks!

synthacon 9 is geniaal

avatar van Nakur
In wezen zijn de verschillen met de Analord serie nieteens zo heel groot. Toch klinkt Rushup Edge retro en anti-retro tegelijk. Retro vanwege het gebruikt van oude (analoge?) synths, anti-retro omdat het (naar mijn weten) weinig klinkt als de AFX van dik 10 - 20 jaar geleden.

maar het is wel verdommens lekkere muziek. De (te korte) cd is inmiddels dan ook onderweg naar mijn huis.

avatar van orbit
Damn!! Dit is wel AFX op ouderwets goed niveau! 50 ideeën per track en vette geluiden van de ouderwetse synths die deze man gebruikt en dat hoor je gelijk, niks fruity loops of gladde pasta, maar lekker snerpende en scherpe geluiden die bol staan van de creativiteit. Met name van track 2 krijg ik kippenvel, maar eigenlijk is iedere track hier super! Prima ontdekking.

avatar van repsac
YouTube - aphex in tuss's studio,rare footage

dit is één van de enige video's waar je onze vriend aphex aan het werk kan zien.
kan iemand mij zeggen uit welke tuss-track het komt? by the way: die draaiende speakers zijn één van de coolste stukken muziek-elektronica die ik ooit gezien heb.
over de studio van mister twin gesproken...
na wat rond te kijken op het WATMM-forum ( dé thuisbasis voor elektronicafreaks ) kwam ik een ( vertaald ) pools interview met AFX New AFX Interview (September 2011) - Page 3 - Aphex Twin Forum - We Are The Music Makers Forums - Page 3 - forum.watmm.com waar hij spreekt over twee studios: een elektronische studio én een AKOESTISCHE studio ( wat moet ik mij daar bij voorstellen ) met een drumrobot die hij door een goede vriend heeft laten bouwen en die volgens de WATMM'ers op een hels tempo kan drummen. aphexmelodieën met instrumenten ( wat word dat een geflipte boel ) hij lijkt weer harder te werken dan ooit, gelukkig voor ons

avatar van repsac
repsac schreef:
YouTube - aphex in tuss's studio,rare footage

over de studio van mister twin gesproken...

amai, als ik nu een paar maanden later terugkijk naar dit bericht ik zat toen extreem in m'n aphex twin-periode...

let niet te veel op de smileys

avatar van kobe bryant fan
Fantastische plaat alweer van Richard!
Zit echt dicht tegen de 5*, het is ook haast onmogelijk om niet mee te tikken met je voet of te bewegen op deze muziek. 4,5*

Hier kun je Synthacon 1 lusiteren. Een voorloper van het uiteindelijke nummer Synthacon9.