Spock's Beard - Snow (2002)

Label: Metal Blade

1. Made Alive / Overture (5:32)
  2. Stranger in a Strange Land (4:29)
  3. Long Time Suffering (6:03)
  4. Welcome to NYC (3:32)
  5. Love Beyond Words (3:24)
  6. The 39th Street Blues (I'm Sick) (4:05)
  7. Devil's Got My Throat (7:17)
  8. Open Wide the Flood Gates (6:14)
  9. Open the Gates (Part Two) (3:02)
  10. Solitary Soul (7:33)
  11. Wind at My Back (5:12)
  12. Second Overture (3:47)
  13. 4th of July (3:11)
  14. I'm the Guy (4:48)
  15. Reflection (2:49)
  16. Carie (3:06)
  17. Looking for Answers (5:17)
  18. Freak Boy (2:12)
  19. All Is Vanity (4:35)
  20. I'm Dying (5:09)
  21. Freak Boy (Part Two) (3:01)
  22. Devil's Got My Throat (Revisited) (1:55)
  23. Snow's Night Out (2:04)
  24. Ladies and Gentlemen, Mister Ryo Okumoto on the Keyboards (2:40)
  25. I Will Go (5:09)
  26. Made Alive Again / Wind at My Back (8:27)
  27. South Side of the Sky * (9:11)
  28. The Good Don't Last / Open Wide the Flood Gates [Live] * (11:26)
  29. Working on Devil / Fiddly / Disco * (4:41)
  30. Looking for Answers [Live] * (4:59)
  31. Stranger in a Strange Land [Demo] * (2:34)
  32. 4 O'Clock * (0:24)
  33. Working on Ryo's Solo * (7:41)
  34. Lost Bass Solo * (2:01)
  35. The Light [Live] * (6:08)
  36. Working on I Will Go * (2:10)
totale tijdsduur: 1:54:33 (2:45:48)
avatar van Rockfan
berrege schreef:
Mijn eerste (en voorlopig laatste) album van Spock's Beard. Had deze gedownload omdat ik een fan ben van Transatlantic (Neal Morse connectie), maar dit vind ik bijlange niet zo goed. Veel minder melodieus en progressief.

Probeer dan Beware of Darkness of V eens...Deze liggen meer in het verlengde van Transatlantic.

Of ligt Transatlantic meer in het verlengde hiervan, dan kan ook

avatar van berrege
Rockfan schreef:

Of ligt Transatlantic meer in het verlengde hiervan, dan kan ook

Bedankt, zal het eens proberen. Pas op: vind dit album zeker niet slecht hoor, maar het is wat te weinig melodieus ivm Transatlantic.

avatar van Rockfan
berrege schreef:

Het zal je bevallen. Ik ben pas Spock gaan waarderen na Transatlantic

avatar van Stijn_Slayer
Ik ben niet weg van de zang en de popelementen, maar deze gasten kunnen er wel wat van! Een mooie, heldere productie, maar niet zo gelikt als bijv. bij Porcupine Tree het geval is. Het is knap hoe ze 't geheel vrij toegankelijk houden, terwijl het geregeld voorkomt dat meerdere instrumenten tegelijkertijd volwaardige, van elkaar afwijkende, lijnen spelen.

Het album duurt alleen wel erg lang en dat is toch wel lastig vol te houden als je geen echte fan bent.

avatar van Mindscapes
Enkele stukjes uit het nieuwe album 'Brief Nocturnes and Dreamless Sleep', klinkt veelbelovend! Er werd dit voorjaar ook al eens een filmpje met fragmenten online gegooid, het zijn andere. We hebben nu al een kwartiertje nieuwe Spock's Beard

Heb ze deze zomer gezien op Night of the Prog, waar ze al twee nieuwe songs gespeeld hebben (Submerged en Something Very Strange) en ze klonken bijzonder vet.

Voor de fanboys, er zijn package deals met bandana's, handtekeningen, gitaren, drumstellen,... die echt mentaal gestoord zijn (het hoogste gaat tot 20.000 dollar).

YouTube - Spock's Beard - "Brief Nocturnes and Dreamless Sleep." Excerpts from the upcoming album

avatar van Broem
Mijn favoriete album van SB. Een band die soms wat 'poppy' overkomt (oei) en daardoor de scherpe randjes mist van de prog waar ik van houd. Op dit Snow album heeft dat niet de overhand waardoor het meer dan goed te verteren is. Het zit goed in elkaar en weet de aandacht prima vast te houden.

avatar van Mindscapes
Voor zij die het ervoor over hebben: het eerste weekend van juli wordt dit album integraal gespeeld door elke muzikant die ooit bij SB gespeeld heeft. Dit in het kader van Morsefest 2016, derde editie intussen. Meer info (en ook gewoon leuk om te lezen): https://www.facebook.com/events/251166715214651/