The Treble Spankers - Hasheeda (1995)

Rock / Wereld
Label: Polydor

1. Red Hot Navigator (2:58)
  2. Jaa-rabbi (2:57)
  3. Me Jirevis (2:30)
  4. Popcorn (2:16)
  5. Wella Flex Blue (3:02)
  6. Laguna Beach (1:56)
  7. Hasheeda (3:41)
  8. I Follow the Sun (2:43)
  9. A Man Called Curse (3:41)
  10. Toenggoe Mati (3:48)
  11. Memories of Madrid (2:36)
  12. Samira (4:30)
  13. Vahim (3:56)
  14. Biarritz 2000 (1:47)
Deze plaat zoek ik al een tijdje, maar ik kan hem nergens vinden.

JonnieBrasco
Ik heb deze nu 1 keer geluisterd, maar ik vind de opvolger Araban toch een tikkeltje beter. Misschien verandert het nog.

JonnieBrasco
En het is veranderd. Hasheeda en Araban doen niet voor elkaar onder, lijken muzikaal-inhoudelijk erg op elkaar, en verdienen beide 4,0*.

Het geluid van de Treble Spankers is toch eigenlijk zo gaaf he, heerlijk wreed en vet, en lekker hard op zijn tijd. Afwisselend ook. Melodieus gezien vind ik af en toe van die piepkleine storingselemenenten. Ik vind het bijvoorbeeld jammer dat ik me steeds weer stoor aan het het gekozen bas-akkoordschema voor het nummer Popcorn. In het overbekende refreintje van dit nummer de verkeerde basnoten gebruiken, tja, dat is zonde...

avatar van twin
Goede band hoor, live is het ook heel sterk alleen het verveeld nogal snel, het is meer van het zelfde 3*

Aardig album maar veel te veel van hetzelfde.
1e nummer is het beste maar zelfs die had beter gekund als ze het wat ruiger hadden geproduceerd.
2,5 ster.

avatar van avdj
De productie vind ik juist wel in orde.
De afwisseling is inderdaad niet zo groot maar ik geef 3,25*

Nee joh, produktie is te lief.
Ze hadden de melodielijn meer naar de achtergrond moeten zetten en er een stevige gitaar voor moeten zetten. Dan had het denk ik veel beter geklonken.

avatar van avdj
Het kon beter, dat ben ik met je eens.

Maar al met al is dit een heel aardig album. Live zal dit er denk ik wel goed uitkomen. Helaas is er geen livemateriaal van deze band.

Geinig, maar na een paar nummers vind ik dit behoorlijk irritant worden... 2*

avatar van Helicon
Prima surfplaat! Lekker opzwepende nummers, zoals Red hot navigator en Laguna beach.
Apart genre surf gitaar, waar je van houdt of waarschijnlijk niets vind. Ik vind het heerlijke muziek, vooral in de auto. Op zonnige vrijdagmiddag na het werk, terug naar huis en dan HEEL hard aan!

avatar van blur8
Muziek met 100% speelpleziek en een goed humor.

avatar van strandsmurf
Heerlijk album, maar ik kan er niet 3x achter elkaar naar luisteren. Dan begint het toch echt te vervelen. Het heeft overigens veel weg van de ' Pulp Fiction' soundtrack.

avatar van strandsmurf
herman schreef:
Deze plaat zoek ik al een tijdje, maar ik kan hem nergens vinden.

Cd al gevonden?

Nee, nog niet helaas. Al heb ik de laatste jaren niet meer zo fanatiek gezocht. Heb hem inmiddels wel digitaal staan...

avatar van Helicon
herman schreef:

Nu op Ebay te koop!

avatar van R-Know
Voor mij toch wel een van de lekkerste zomer platen. 's Winters bijft hij in de kast staan, in de zomer draai ik hem heel regelmatig.
Ik ben blij dat he zonnetje weer gaat schijnen.

avatar van lazerus
Heb ook een lange tijd naar dit album gezocht en heb 'em vorig jaar op de verzamelaars jaarbeurs in Utrecht gekocht.
Het is ook niet echt een plaat die ik grijs draai, maar op een lekkere zomerse dag (met een biertje erbij) graag op zet.

avatar van matthijs
Toen ie uitkwam veel gedraaid en de bank in 1996 op een festival gezien in Eindhoven, erg leuk. Ben de plaat (het bandje) echter al 10 jaar kwijt, hoop m weer s te vinden. Maar weet nu al dat ik t nog leuk vindt.

avatar van FCEstebandido
Zeer goede surfmuziek. Heb ze twee keer live gezien en live waren ze ook goed. Hebben ze hierna nog iets uitegracht. Ik heb enkel Araban en Hasheeda.

avatar van lazerus
Op het moment doen ze iets samen met Rudeboy onder de naam the Phantom Four & The Arguido.

avatar van MichelDumoulin
Dit album verschijnt binnenkort weer op vinyl via Music on Vinyl.

avatar van rarekwabbus
Yes, na ruim tien jaar zoeken eindelijk op de kop getikt, inderdaad door Music on Vinyl. Dat is toch beter dan het cd'tje dat ik ooit volgooide met random Treble Spankers-nummers en er vervolgens zelf maar kamelen en cactussen op tekende. Schitterende plaat, mooi geluid en gewoon hele fijne liedjes.

avatar van Ducoz
rarekwabbus schreef:

Ah, dat was jij dus afgelopen weekend!

avatar van rarekwabbus
Ducoz schreef:

Ah, dat was jij dus afgelopen weekend!

Hahaha dat zal ik geweest zijn ja Daar gaat die internet-anonimiteit

BrotherJohn
Nadat deze ruim negen jaar in een verlaten hoekje op mijn mailmydisc.com wenslijst gestaan heeft, plofte hij vandaag zomaar op de deurmat. En dat voor maar 1 ruil credit. Heb ik mijn Treble Spankers-verzameling compleet. En mijn zoontje van bijna twee danst zich erop in het zweet.