Motörhead - March ör Die (1992)

Label: Epic

1. Stand (3:31)
  2. Cat Scratch Fever (3:53)
  3. Bad Religion (5:02)
  4. Jack the Ripper (4:39)
  5. I Ain't No Nice Guy (4:16)

met Ozzy Osbourne en Slash

6. Hellraiser (4:37)
  7. Asylum Choir (3:41)
  8. Too Good to Be True (3:36)
  9. You Better Run (4:51)

met Slash

10. Name in Vain (3:06)
  11. March ör Die (5:41)
avatar van Sinner
Vooral de moeite waard voor het nummer I Ain't No Nice Guy, dat Motorhead van een opvallend ingetogen kant laat horen, en waar ook Ozzy behoorlijk op klinkt. Een nummer als Hellraiser vond ik dan weer beter in de Ozzy versie, en ook Cat Scratch Fever (Ted Nugent cover) had er gerust afgemogen. Wel erg goed zijn dan weer Bad Religion, het heel erg bluesy You Better Run en Stand.

samen met iron first en sacrifice het zwakste motorhead album 2.5 ster

avatar van HammerHead
Sacrifice een zwak Motörhead album? Je bent niet goed wijs.

avatar van ricardo
begrijp me niet verkeerd motorhead heeft geen echt slechte albums gemaakt ,maar op sacrifice staan welgeteld 3 goede songs het titelnummer over your shoulder en don`t waste your time de rest is gewoon matig,ik kan je zo 10 albums opnoemen waar meer pakkende songs op staan,overigens heb ik sacrifice beoordeeld met een voldoende 2.5 ster,ik heb trouwens alle studio albums in bezit van motorhead en 3 live albums die ik al jaren heb dus ik heb ze allemaal vaak beluisterd

Stijn_Slayer
Hellraiser is incredible. Ik vind dit wel echt pure Heavy Metal.. lekker ruig en wat trager met de nadruks op wat sterke riffs. Goed album.

avatar van ricardo
Veel zwakke en wat zeurende songs op dit voor mij dan zwakste Motorhead album.Wat wel weer leuk is, dat hier een Ted Nugend en een Ozzy Osbourne cover opstaat, waar laatstgenoemde zelf ook meezingt.Vergelijkbaar met 1916 wat nou ook niet bepaald een sterk Motorhead album was.2* voor dit minst sterke Motorhead album dus.

MetalDex
Dat nummer met Ozzy (I Ain't No Nice Guy) heeft Lemmy alleen geschreven, en Hellraiser is door Lemmy en Ozzy samen geschreven. Dat staat trouwens ook op een album van Ozzy, en daar neemt hij dan zelf de vocals voor zijn rekening.

avatar van Manuel
Klopt het dat de gitarist Slash (ik hoop toch wel dat jullie die kennen ) ook op het nummer I Ain't No Nice Guy meespeelt? Ik heb namelijk het nummer op mijn computer, waarop duidelijk te horen is dat Slash (of iemand die zijn stijl speelt) meespeelt, bovendien stond toen ik hem downloadde in de titel 'met Ozzy Osbourne & Slash' .. Ik vroeg me dus af of dat dezelfde versie is als op het album..

Het nummer is overigens erg leuk, de rest vh album ken ik niet..

MetalDex
Slash speelt inderdaad een solo tijdens I Ain't No Nice Guy.

avatar van freddze
Berichten verplaatst naar Motörhead

avatar van Mart
Een wat minder Motörhead album. Nummers als Stand, I Ain't No Nice Guy en You Better Run zijn best goed, en dan met name de laatste twee, die erg afwijken van wat Motörhead normaal doet. Zo is I Ain't No Nice Guy een acoustische ballad met een mooie tekst en You Better Run een bluesy nummer met zo'n typische, herkenbare riff (die ook te horen is in het nummer Mannish Boy van Muddy Waters).
De rest is redelijk en prima aan te horen, het is wat meer mid-tempo dan het andere Motörhead-werk. Eigenlijk vind ik alleen het titelnummer nogal matig, omdat het veel te traag is en omdat dat "Die! Die!" nogal irritant wordt na een tijdje. Al met al kan ik nog een voldoende hiervoor geven.

avatar van bauer
Deze plaat is inderdaad minder en Sacrifice ook.
Ik ben wel goed wijs hoewel HammerHead misschien beweerd van niet.

avatar van ricardo
2 goede nummers staan er op dit album vind ik, en wel de nummers Stand en Name In Vain.

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
B.Robertson vindt het een iets mindere plaat. Hellraiser,Nice guy en You better run zijn de besten.Stand en Name in vain zijn goed aan te horen.Cat scratch? Ted Nugent heb ik zelf wel.De rest van de plaat allemaal middelmatig .March or die vindt ik niet veel aan.De plaat klinkt ook niet zo hard als anders.Opvolger Bastards klinkt veel harder en ruiger.Alleen het kostelijke You better run staat op een live album,en wordt nu nog gespeeld.(Waldrock 2009) Zijn er nog meer march or die nummers gespeeld? Tot besluit 3 sterren.Redelijke plaat.

avatar van Ducoz
heb hem besteld, ben benieuwd.

avatar van Edwynn
De inspiratie was op even op bij Motörhead. Zo is er, om de gaten naast de vrij matige eigen nummers, op te vullen een voor de hand liggende Ted Nugent cover. Het aardige Hellraiser stond ook al op een Ozzy Osbourne album. Zelfs Slash kon het album niet beter maken.
I Ain't No Nice Guy is wel een mooie ballade. Het laat Lemmy precies zien zoals hij waarschijnlijk is.

avatar van Ducoz
Ik vind het toch wel een erg chill plaatje!
Lekker traag en vies en dan! Hey Slasher!

PriestMaiden
I Ain't No Nice Guy met Ozzy Osbourne en Slash is het hoogtepunt. De cover Cat Scratch Fever is ook in orde, toch vind ik het album wat tegenvallen, samen met de voorganger de minste albums van Lemmy en co. Met Bastards herpakken ze zich terug.

avatar van Spock2011
Vrij aardig Motorhead-album. Ik vond het echt geniaal toen het nummer Hellraiser ineens tijdens de aftiteling van Hellraiser 3 werd gebruikt.

avatar van vielip
Een redelijk Motorhead album vind ik. Opener Stand knalt en raast als de welbekende Motorhead trein. Maar daarna wordt de spoeling dun. I ain't no nice guy vind ik te gek! Ik mag de wat rustige Motorhead nummers sowieso meestal wel. Hellraiser vind ik in deze uitvoering prima al prefereer ik de Ozzy versie op No more tears. De overige nummers luisteren opzich lekker weg maar nergens wordt het memorabel. De Nugent cover had voor mij niet gehoeven overigens.

avatar van lynyrd
1,5
Laatst nog eens gedraaid in de auto, dit is de zwakste cd van Lemmy en zijn vriendjes op een nummer na is het een puinhoop, vooral dat nummer "march ör die" ik dacht dat mijn speakers kapot waren, vreselijk !

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
March ör Die is inmiddels ook door Cherry Red als remaster uitgebracht. Het titelnummer vind ik zo ongeveer het zwakste wat ze ooit hebben opgenomen. You Better Run vind ik nog het prijsnummer, zo ongeveer als enige nummer van dit album nadien nog wel eens in de setlist en later heropgenomen als You Better Swim voor de Sponge Bob film.

Zelf heb ik Cat Scratch Fewer gekocht. Bootleg die ook bij het 'herrezen' Cosmox te koop is. Optreden in Frankfurt, sluit af met Cat Scratch Fever en Ace of Spades. Geen hoogstaand geluid, alleen leuk voor verstokte fans die iets van de March ör Die nummers live willen horen.

avatar van Brutus
Tot dan toe de zwakste van Lemmy en Co.

avatar van AOVV
Niet de beste van Motörhead, dat mag inderdaad gezegd worden. Toch staan er wel een paar nummers op die het beluisteren van deze plaat de moeite waard maken.

In de eerste plaats heb ik het dan over 'You Better Run', waar de blues in dikke, vettige klodders afdruipt. Het gitaarwerk in dit nummer is heerlijk, de stem van Lemmy draagt het nummer. Verder zijn ook 'Hellraiser' en de ballad 'I Ain't No Nice Guy' (met mooi volk als Ozzy Osbourne en Slash in een gastrol) bepaald niet misselijk.

Het probleem met dit album is vooral dat er teveel matige songs opstaan, die me niet of nauwelijks weten te boeien. Daardoor voelt het beluisteren van dit album grotendeels als een afraffeling. En enige voorkennis van de discografie van deze band maakt het er niet makkelijker op.

2,5 sterren

avatar van Kondoro0614
Pfoe, zeker na '1916' was dit een heel slechte album. Er zit geen pit in het album, klinkt ontzettend eentonig en wist me persoonlijk nergens echt te raken. En dat is toch iets wat ik al langere tijd vreesde bij Motörhead en vaker tegen ben gekomen: de band weet me héél slecht te raken en vooral slecht te boeien, de interesse is snel alweer vervlogen bij dit album, en dat is jammer.

Dit is het slechtste werkje is wat Motörhead tot nu toe op de wereld heeft gezet, de wat slechtere productie van hun titelalbum zit me dan ook nog steeds in de weg. Toch kon 'March ör Die' mij niet bekoren, vond ik de productie ook hier best matig en zijn de nummers geen van allen eigenlijk echt héél interessant om naar te luisteren. En hij eindigt laag in mijn marathon.

Er waren twee nummers op het album waarvan ik toch nog wel een beetje van onder de indruk was. Vooral 'Stand' en 'Hellraiser' deden het beiden goed in mijn ogen en dit waren de twee nummers waarom ik dit album heb afgeluisterd. De samenwerking met Ozzy Osbourne en Slash wekte mijn interesse ook erg. Toch was het er tussendoor best eentonig en het titelnummer 'March ör Die' vond ik eigenlijk lachwekkend slecht, zeker als je '1916', 'Ace of Spades' en 'Overkill' er bij neemt, dan had je het toch best professioneler verwacht. Nee, dit album van Motörhead is me wederom niet bevallen.

Voorlopige tussenstand:
07. Bomber
08. Iron Fist
09. Motörhead
10. March ör Die

Zijn er die zeggen dat dit een slecht album was, maar dat vind ik helemaal niet. Stand, Bad Religion (!), jack The Ripper, Hellraiser, Too Good To Be True, Name In Vain en eht aparte titelnummer zijn geweldige composities.

avatar van vielip
En ik voeg daar graag I ain't no nice guy aan toe.