Foals - Life Is Yours (2022)

Label: Warner

1. Life Is Yours (4:12)
  2. Wake Me Up (4:23)
  3. 2am (3:44)
  4. 2001 (4:26)
  5. (Summer Sky) (0:36)
  6. Flutter (3:35)
  7. Looking High (4:21)
  8. Under the Radar (2:59)
  9. Crest of the Wave (3:46)
  10. The Sound (4:25)
  11. Wild Green (5:27)
Deze plaat bevalt me eigenlijk veel beter dan gedacht. Vooral de eerste en de laatste nummers zijn super. Zolang Foals hun oude nummers niet vergeet te spelen, kan ik deze nieuwe er tijdens concerten prima bij hebben als tegenwicht tegen de zwaardere nummers op eerdere albums.

2 tracks bevallen me minder. Dat zijn 2001 (ietwat saai) en Looking High (te glad).

avatar van Boris1
Heerlijk album om azijn bij te drinken of de bbq bij aan te steken. Komende zomerweek kies ik voor het laatste

avatar van coldwarkids
Sebasgrunn schreef:

Volgens mij is heel het album zo glad als een aal

Mausie schreef:
2001 is ook drama, wat een ontzettend nietszeggend nummer. Ik blijft achter mijn initiële conclusie staan, ze zijn een parodie van hun eigen sound geworden.

Eens, elke single heb ik het weer geprobeerd, maar de een is nog nietszeggender dan de andere. Zonde, want ik vond het altijd een interessante band.

avatar van Johnny Marr
Dit album staat niet eens in de rotatielijst, hoe dan? Eén van de meest aanstekelijke platen die dit jaar zijn verschenen!