Conjurer - Páthos (2022)

Label: Nuclear Blast

1. It Dwells (7:05)
  2. Rot (6:19)
  3. All You Will Remember (7:25)
  4. Basilisk (5:14)
  5. Those Years, Condemned (7:38)
  6. Suffer Alone (2:33)
  7. In Your Wake (6:39)
  8. Cracks in the Pyre (7:22)
avatar van Johnny Marr
Hier kijk ik naar uit. Ik ben heel benieuwd. Jij ook, Don Cappuccino?

avatar van Don Cappuccino
Ik vond de vorige plaat gaaf, dus ik ben benieuwd. De hoop is wel dat Conjurer met zijn overstap naar Nuclear Blast niet netter en toegankelijker is gaan klinken, want dat vind ik eerlijk gezegd best wel een verschijnsel, kijk bijvoorbeeld naar de møl-plaat van vorig jaar of de laatste plaat van Celeste.

avatar van Johnny Marr
VIESVIESVIES

avatar van AOVV
Geen idee wat je met VIESVIESVIES bedoelt, maar als dat zoiets is als MOOIMOOIMOOI, kan ik je wel volgen. Vooral de afsluiter is erg indrukwekkend. Met de net- en toegankelijkheid valt het overigens wel mee vind ik, Don Cappuccino.

avatar van Dudeness
Een heel klein beetje onevenwichtig, zo komt het momenteel op me over. Maar wel LEKKERLEKKERLEKKER. Daar niet van...

avatar van ABDrums
AOVV schreef:

Gedeeltelijk ben ik dat met je eens; mij bekruipt het gevoel dat de mix nog nét een tikje smeriger en vuiler had gekund. Dat had mijns inziens de muziek ten goede gekomen, terwijl ik nu het idee krijg dat de kracht van de composities niet helemaal tot wasdom komt. Overigens is dit inderdaad wel echt een brute plaat. Ik had nog nooit van deze band gehoord, dus des te meer reden om ook Mire te gaan beluisteren.

avatar van Lau1986
Ik ben niet echt overtuigd van dit album. Het klinkt allemaal zwaar en heftig, maar toch vind ik het niet heel spannend. Het is leuk om eens te horen, maar ik ben nog niet omver geblazen.