Tedeschi Trucks Band - I Am the Moon: IV. Farewell (2022)

geen stemmen

Blues / Rock
Label: Fantasy

1. Last Night in the Rain (4:53)
  2. Soul Sweet Song (3:55)
  3. D'Gary (6:44)
  4. Where Are My Friends? (5:20)
  5. I Can Feel You Smiling (3:47)
  6. Another Day (4:26)
  • vanaf vrijdag 26 augustus te koop
avatar van Mssr Renard
De band is druk bezig geweest met een gigantisch en ambitieus project: 4 albums met 4 speelfilms die er bij horen. Alles wordt in de loop van het jaar in tussenpozen uitgebracht. Totaal gaat het om 24 nieuwe songs, geïnspireerd door een oud Perzisch liefdes-epos, en is ook gebaseerd op de pandemie en de isolatie en eenzaamheid die daaruit volgde.

De muziek is zoals altijd genre-overstijgend en ik vermoed dat er veel invloeden ook uit de Midden-Oosterse muziek is bespeuren. Het nummer Pasaquan heb ik al reeds kunnen horen op één van Fireside Sessions-albums.

Ik heb deze en de andere 3 albums reeds in de pre-order staan. Het is ook mogelijk een boxset met allevier de albums te bestellen, maar die krijg je dan pas vanaf september, en zolang kan ik gewoonweg niet wachten.

avatar van Mssr Renard
De eerste muziekvideo is alweer uit: Soul Sweet Song. Heerlijke, licht groovende soul/r&b song, erg fijn: