Daniel Avery - Ultra Truth (2022)

Electronic
Label: Phantasy

1. New Faith (3:44)
  2. Ultra Truth (5:17)
  3. Wall of Sleep (4:47)

met HAAi

4. The Slow Bullet (1:18)
  5. Devotion (3:51)

met SHERELLE

9. Higher (5:02)
  10. Ache (1:22)

met A.K. Paul

11. Collapsing Sky (4:52)
  12. Lone Swordsman (4:23)
  13. Overflowing with Escape (2:11)
  14. Chaos Energy (5:13)

met Kelly Lee Owens en HAAi

15. Heavy Rain (5:09)

met James Massiah

avatar van trebremmit
Oei, Higher is wel heel vette drum n bass! LTJ Bukem vibes.

Edit: Chaos Energy ook erg tof, zin in dit album!

avatar van Mausie
B-kantje Bliss is ook alleraardigst

avatar van trebremmit
Thanks, die kende ik nog niet. Mooi die rave sound van begin jaren negentig in een modern jasje.

avatar van -SprayIt-
Hier heb ik dus ontzettend veel zin in! Avery, SHERELLE, Kelly Lee Owens en HAAi? Kom maken door!

avatar van trebremmit
Nu voor het eerst helemaal gehoord, mooi hoor, vooral Chaos Energy blijft hard! Toffe drum n bass sound op dit album, mooie synths en melodieen, knap staaltje vakwerk van Avery.

Mooie plaat weer van Daniel, vanmorgen voor het eerst in zijn geheel geluisterd. Up tempo, down tempo, alles is mooi. Song for Alpha pakte mij een paar jaar geleden helemaal in, daarna nog een paar lp´s van hem gekocht. Deze gaat er ook komen. Eindejaars materiaal net zoals BCNR, Black Midi, Destroyer, Cola, Dry Cleaning,

Wat is er nog meer voor moois uitgekomen op Electronica gebied dit jaar? Iemand tips? Dank alvast

Het mooiste wat ik dit jaar van electronica gekocht heb is Philippe Cam - Rotterdam bij Ballades Sonores in parijs, waanzinnig mooi

Grootfaas schreef:

Voor mij ook potentieel eindejaarslijst-materiaal, deze Ultra Truth. Andere electronic die daarvoor in aanmerking komt:
99LETTERS - Kaibou Zukan (2022) - MusicMeter.nl
Hagop Tchaparian - Bolts (2022) - MusicMeter.nl
Lila Tirando a Violeta - Desire Path (2022) - MusicMeter.nl
Zguba - Znój (2022) - MusicMeter.nl

Wellicht iets exotischer allemaal dan Daniel Avery, maar wellicht zit er iets voor je tussen. Jouw tip ken ik dan weer niet, zal ik eens checken.

Titmeister schreef:

99LETTERS - Kaibou Zukan (2022) - MusicMeter.nl
Hagop Tchaparian - Bolts (2022) - MusicMeter.nl
Lila Tirando a Violeta - Desire Path (2022) - MusicMeter.nl
Zguba - Znój (2022) - MusicMeter.nl

Super dank je wel voor de tips, ga ze uitchecken:
Wat ik recentelijk heb aangeschaft, niet zo toegankelijk zijn deze:

Ellen Arkbro & Johan Graden - I Get Along Without You Very Well (2022) - MusicMeter.nl
En komen beiden in mijn top 10

Fijne dagen!

Super dank je wel voor de tips, ga ze uitchecken, FLoating Points ken ik, van Loscil heb ik een prachtige 12":
Wat ik ook al boven schreef bij de andere tipgeven

En komen beiden in mijn top 10

Fijne dagen!

avatar van Mjuman
Grootfaas schreef:

Had je bericht al eerder gelezen, maar omdat ik die hoes van Avery ronduit verschrikkelijk vind, was het me ontschoten.

Wil daarentegen alsnog wel een duit in het bijdragezakje doen
Vooraf de opmerking dat ik geen afzonderlijke titels ga noemen, omdat: electronic zo breed is - aan de ene kant schurkt het tegen neo-klassiek aan (en dat is niet helemaal mijn ding) en aan de andere kant stevige techno - en het ook een kwestie van smaak is (en hoe de eigen pet hangt).

Daarom wil ik wel de volgende labels noemen - veel muziek is te beluisteren via hun bandcamp-sites:

Nous Klaer (NL) - o.a. Mattheis
Atomnation (NL) - o.a. Gidge
Northern Electronics (S) - o.a. Rune Bagge, Evigt Mörker, Ulwhednar - hier zitten wel wat duistere zaken bij
Smallville (D) - o.a. Smallpeople, Christopher Rau van mellow tot meer dance gericht
Dial (D) - o.a. Lawerence - idem

Atomnation (NL) - o.a. Gidge
Dial (D) - o.a. Lawerence - idem
Denovali (D) - Sebastian Plano - meer neo-klassiek

Dank je Mjuman!
Nous Klaer ben ik goed mee bekend, heb oa Mattheis en de beide Parels verzamelaars.
Die andere labels ken ik niet, fijn om die uit te checken!

Deze 2 heb ik recentelijk gekocht, allebei prachtig