Brainwaltzera - ITSAME (2022)

Electronic
Label: FILM

1. Itsame [Group Hugg] (7:41)
  2. Fwd: Re: Late (Ref.: Karoshi) (6:01)
  3. Morning Narcomnastics (5:03)
  4. Prove Ur Not a Robot [Skip] (2:00)
  5. (g)Raveyard Tools (3:52)
  6. Re: Laps (Roll with iD) (2:12)
  7. Reptikon 7 (5:55)
  8. A Star Is Bored (4:22)
  9. Prove Ur Not a Rowboat [Skipper] (1:57)
  10. Evening Narcomnastics [Don't_Post!] (4:50)
  11. F1 Halo (1:03)
  12. Consent (5:08)
  13. Tracing Rays [Reality Glo] (4:22)
  14. Ad Interim (5:30)
  15. Medal Headz [G.B.D.F] (4:42)
  16. Brothers [Drop Mic] (4:23)
  17. No Fair (42T) (5:23)
avatar van remcodurez
Pas vandaag deze artiest ontdekt. Damn, Dit klinkt lekker.

avatar van -SprayIt-
Dit is geniaal, wat een belachelijke sound, nagenoeg elke track is een schot in de roos. Ik hoor Aphex, Tycho, Skee Mask, wat ontzettend goed gedaan dit. Nu al ontdekking van de maand!

avatar van 123poetertjes
Jeez hoe Boardsig is brothers [drop mic] wel niet zeg? Maar echt heel fijn dit, wordt m'n nieuwe go-to album om op te studeren

avatar van -SprayIt-
Benieuwd wat jullie er van zeggen Dance Lover, trebremmit, panjoe, Mausie, brooklyn, Gyzzz en nog wat types.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ben hem nu aan het beluisteren en het klinkt zeker goed. Heel hoog Boards of Canada / Warp gehalte inderdaad.

Dank voor de tip, Marcel!

-SprayIt- schreef:

Dat hoor ik wel vaker, dat ik een type ben. Vorige album was meer dan prima maar wist nog niet dat er een opvolger was. Dus dank voor de soort van tag (lees: dat ie hoog in de lijst met updates stond door je berichtje)

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Ik moest er even inkomen, had al een paar keer een nummertje geluisterd, maar kwam steeds niet binnen. Maar ga nu wel goed op Fwd: Re: Late (Ref.: Karoshi)

avatar van -SprayIt-
Ik moest ook inkomen, eigenlijk elke luisterbeurt weer. Maar als het eenmaal op stoom is ga ik er heel lekker op. We hebben nu een paar namen genoemd van duidelijke inspiratie/invloeden/soundgenoten, maar die lijst zou nog veel langer kunnen zijn; ik hoor hier en daar ook een The KLF, Burial, Kettel/Sending Orbs sound, Squarepusher, maar toch heeft het voldoende eigen smoel wat mij betreft.

Sending Orbs sound

Het artwork is in elk geval beter dan die Sending Orbs kitsch

GrafGantz schreef:

Het artwork is in elk geval beter dan die Sending Orbs kitsch

Pas op he, een maat van me heeft die Yagya - Rigning hoes ontworpen

Pas op he, een maat van me heeft die Yagya - Rigning hoes ontworpen

En laat die nu toevallig best wel meevallen

avatar van brooklyn
Bedankt -SprayIt- voor de tip!

Vernieuwend is het allemaal niet en je kan inderdaad een rits namen noemen waarop het lijkt, maar wat maakt het allemaal uit wanneer je zoveel liefde in de muziek terug hoort. Mooie waves, met een af en toe zelfs wat electro- en drum&bass beats. Gaat vaker op! Ik begin met 4* voor deze heerlijke plaat.

Poa
Mee eens met wat er tot nu toe gezegd is; rijke en diverse plaat dit! Best wel aan de lange kant, maar geen moment is als filler te bestempelen en nergens zakt het in.

Op basis van de sound per nummer lijken de titels ook wat referenties te bevatten. Medal Headz naar het dnb label, Brothers naar de BoC broers, en vast nog wel meer. Leuk.

Aurum, Crushlyy, Dreten Bukgat, Eis-T, John Doe, orbit, RogerV, Stonede Buurman, tobiasik, VillaNaranjos, Weirdo Wizzy en YoG, is dit ook wat voor jullie?

Poa schreef:
Aurum [...], is dit ook wat voor jullie?

Zeker, dank!

avatar van Eis-T
bedankt voor het taggen, dit was nog niet op mn pad gekomen! ik zet 'm op de lijst voor komende week!

avatar van Weirdo Wizzy
Poa thnx voor de tip, want dit kan ik inderdaad prima smaken

Ja artiesten als Aphex Twin en Boards Of Canada komen wel bij me op wanneer ik hier naar luister. Het klinkt toch meer als dat het daar zijn inspiratie vandaan heeft gehaald dan dat het een slap aftreksel zou zijn. Toch wel genoeg eigens dat het aan de goede kant van de streep zit.

avatar van RogerV
Dan voor de tip. Dit klinkt wel erg goed ga. Aphex Twin is inderdaad wel het eerste waar ik aan denk.

avatar van orbit

Ik ga er eens achteraan!

avatar van -SprayIt-
Mooi om alle MuMe-prominenten op het gebied van electronische muziek hier verzameld te zien. Jullie mogen mij gerust taggen bij andere onbekende albums waarvan jullie denken dat het was is. Ik zet deze plaat van Brainwaltzera nog graag op, favoriete track momenteel Reptikon.

avatar van trebremmit
Moet hem nog luisteren, ben wel benieuwd. Toen Daniel Avery de Aphex Twin kant op ging vond men het niet goed (ik wel trouwens), maar hier wel blijkbaar? Of is dit toch weer heel wat anders?

avatar van GrafGantz
Ik ben nu bezig met een eerste luisterbeurt, en voel me opeens weer begin/midden 20 met het ontdekken van niet alleen AFX en BoC, maar ook minder bekende namen als Arovane, Bola, Freescha, Marumari en ga zo maar door. Productioneel klinkt het wel anno nu, alles is messcherp en superhelder. Voorlopig geen klachten dus, al gaat ie niet aan de haal met de originaliteitsprijs

avatar van Noere
Heb hem nu best vaak geluisterd en zo bijzonder of memorabel vind ik het eigenlijk niet.. ik moet dan weer vooral denken aan bijv plaid en kettel, wat het vaak ook een beetje net niet is en soms teveel neigt naar het melige.. nja helaas.

avatar van trebremmit
Wel aardig, maar meer dan nadoen van oude idm en dan vooral BOC hoor ik er niet in. Mist de spanning en melancholie die ik wel bij die andere artiesten hoor.

avatar van schizodeclown
GrafGantz schreef:

Dat hoor ik wel vaker, dat ik een type ben

Hier nog zo’n type wie weet worden we nog geridderd tot mume electronic lords beter ons best doen blijkbaar