Änglagård - Epilog (1994)

Zweden
Label: Exergy

1. Prolog (2:00)
  2. Höstsejd (15:32)
  3. Rösten (0:14)
  4. Skogsranden (10:48)
  5. Sista Somrar (13:10)
  6. Saknadens Fullhet (2:00)
Na maanden meermaals per week gedraaid te hebben kan ik zeggen dat dit mijn favorite plaat is. Waar het bijna geniale hybris soms wat hak op de tak was is epilog een vloeiend maar onvoorspelbaar en daardoor een erg spannende muzikale reis. Waar andere platen na enkele malen draaien iets hebben van ""ok deze kan weer in de kast"" heeft deze maanden bovenop de stapel meestgedraaide cd's gelegen. Vooral de wisselwerking hard/zacht en van esoterische sferen naar bruut geweld is super ten uitvoer gebracht.

avatar van BoyOnHeavenHill
Wat springeriger dan het magnifieke Hybris, maar niet per definitie minder. Moeilijk te doorgronden wel, ik begin met vier sterren maar ben nog lang niet uitgeluisterd. Deze band is voor mij een grote ontdekking.