Alex G - God Save the Animals (2022)

Rock / Pop

5. No Bitterness (3:38)
  6. Ain't It Easy (2:54)
  7. Cross the Sea (3:36)
  8. Blessing (3:05)
  9. Early Morning Waiting (4:03)
  10. Immunity (3:50)
  11. Headroom Piano (2:53)
  12. Miracles (3:44)
  13. Forgive (4:26)
avatar van SilverGun
Runner doet sterk denken aan Runaway Train van Soul Asylum

avatar van Mausie
SilverGun schreef:
Runner doet sterk denken aan Runaway Train van Soul Asylum

Moest ik ook aan denken! Gelukkig lijkt het er niet zoveel op, eerder een zweem van herkenning.

avatar van Mausie
Weet niet wat RYM zit te haten op Cross the Sea, mss wel de tofste single tot nu toe!

avatar van coldwarkids
Voor het eerst dat ik een hele plaat van (Sandy) Alex G beluister en wat is dít magistraal zeg. De plaat komt ook precies op het goede moment uit!

avatar van Elbow
Het is duidelijk dat Alex Giannascoli met elke plaat bekender wordt. In 2014 maakte ik kennis met Alex G DSU een warm lofi plaatje waar ik heel veel naar geluisterd heb. Ik herkende op dat album veel van mijn favoriete artiesten. Modest Mouse, Elliot Smith, Pavement...
Op deze nieuwe heeft de lofi huiskamer rock plaats gemaakt voor breed uitwaaierende songs die heel volwassen klinken. Zijn Singel Runner heeft ondertussen de weg naar de radiostations gevonden.
Dit wordt de doorbraak voor Alex G.

avatar van jacobz
Verrassend sterk album zeg. Uitstekende folk nummers met een experimenteel randje.

avatar van SilverGun
Ja erg goed dit. Elke track werkt en heeft zijn plek. Het experimentele staat telkens in dienst van de muziek en komt nergens gekunsteld over. Komt zeker hoog op de eindejaarslijst.

avatar van VladTheImpaler
Zeer positief verrast door dit hele album. Alex G was voor mij altijd een artiest waarvan ik wel eens een single hier en daar hoorde, maar zijn albums trokken tot nu nooit echt mijn aandacht. Maar dit album beviel gelijk bij de eerste luisterbeurt. Er zijn genoeg referenties te horen, zonder dat het ergens overheerst waardoor hij daarmee zijn eigen stijl weet te vinden. Een mooie plaat voor de komende herfst.

avatar van Juul1998B
Ben nooit echt fan geweest van alex G.
Qua stijl en genre zou het me moeten liggen maar het kwartje ging pas dit album vallen.
Prima album met geen echte uitschieters maar wel hele stabiele nummers zeg.
3,5* voor onze G