DOMi & JD BECK - NOT TiGHT (2022)

Frankrijk / Verenigde Staten

5. Not Tight (4:08)

met Thundercat

6. Two Shrimps (3:05)

met Mac DeMarco

7. U Don't Have to Rob Me (2:41)
  8. Moon (4:31)

met Herbie Hancock

9. Duke (2:21)
  10. Take a Chance (4:24)

met Anderson .Paak

11. Space Mountain (2:26)
  12. Pilot (3:22)

met Anderson .Paak, Busta Rhymes en Snoop Dogg

13. Whoa (4:03)

met Kurt Rosenwinkel

14. Sniff (3:35)
  15. Thank U (0:45)
avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Grappig, zoals de meesten ken ik dit duo van hun uitstekende, viraal gegane jazzinterpretatie van de beats van Madvillainy. En nu, anderhalf jaar later, brengen ze een album uit op Blue Note met bijdrages van Anderson .Paak, Thundercat, Herbie Hancock, Snoop Dogg, en Busta Rhymes? Best onwerkelijk.

avatar van Don Cappuccino
Ik heb erg veel zin in deze plaat. DOMi & JD Beck maken al een aantal jaren furore op YouTube met allerlei covers en jams, en kregen daardoor een fanbase met behoorlijk wat gerenommeerde artiesten, waaronder Thundercat. Dit album komt uit op het Blue Note-sublabel van Anderson. Paak genaamd Apeshit. Ze hebben een moderne jazz/fusion-stijl met hip-hop-accenten à la J Dilla, Madlib en Flying Lotus met waanzinnig sterke instrumentenbeheersing. De singles zijn in ieder geval heerlijk, waarbij Take a Chance met een gastbijdrage van Anderson. Paak er boven uit springt. Hier laten DOMi & JD Beck horen dat ze naast gedetailleerde ingewikkelde jazz/fusion-miniaturen (zoals single Whatup) ook echt een wat rustigere conventionele song kunnen neerzetten met pakkende melodieën en een sterke invloed van neo-soul.

avatar van FlyLo
Ik ken ze vooral van deze geweldige versie van Them Changes. Met Thundercat en Ariana Grande.
Zegt wel iets over hun niveau en standing in de muziekwereld
Zin in!

avatar van waxs
Getalenteerd duo deze DOMi & JD Beck, ook voelt het herkenbaar met een eigen signature, de subtiele roffels en dromerige chords, het zit er allemaal in. Qua features maak je mij wel enthousiast, met name Thundercat valt in het straatje en de vocale toevoegingen zijn complementair. Toch voelt het wat als een herhaling van zetten, dat zou je consistent kunnen noemen, maar het verzand in een album waarin alles teveel op elkaar lijkt, nergens echt spannend wordt en teveel blijft hangen in die zelfde signature die hen bekendheid verwierf.

avatar van Dreten Bukgat
dit album had helemaal geen zangfeaturings nodig, de zangers/rappers brengen absoluut geen meerwaarde. gewoon domi en jd beck met af en toe een extra muzikant, dat zou alles minder gelikt hebben doen klinken en het niveau van dit album veel hoger hebben getild!

avatar van Willemsb
Gisteren in Tivoli Utrecht gezien, samen met het Metropole orkest. Jeetje, wat een performance. Zeer TiGHT!