Madvillain - Madvillainy (2004)

Label: Stones Throw

1. The Illest Villains (1:56)
  2. Accordion (1:58)
  3. Meat Grinder (2:12)
  4. Bistro (1:07)
  5. Raid (2:31)

met MED

6. America's Most Blunted (3:54)

met Lord Quas

7. Sickfit [Instrumental] (1:22)
  8. Rainbows (2:51)
  9. Curls (1:35)
  10. Do Not Fire! [Instrumental] (0:53)
  11. Money Folder (3:03)
  12. Shadows of Tomorrow (2:36)

met Lord Quas

13. Operation Lifesaver A.K.A. Mint Test (1:30)
  14. Figaro (2:25)
  15. Hardcore Hustle (1:22)

met Wildchild

16. Strange Ways (1:52)
  17. Fancy Clown (1:56)

met Viktor Vaughn

18. Eye (1:58)

met Stacy Epps

19. Supervillain Theme [Instrumental] (0:53)
  20. All Caps (2:10)
  21. Great Day Today (2:17)
  22. Rhinestone Cowboy (3:59)
avatar van Slowgaze
Opmerking over dat dit album heel tof is en dat ik op een tweede wacht maar de tweede vast niet zo goed is als deze.

avatar van Delars
Dit blijft heerlijk.

avatar van Nr.4
Kan eigenlijk niet dat ik deze na al die luisterbeurten in al die jaren nog niet op 5 sterren had staan. Kwam geloof ik een jaartje na Jaylib en dat vond ik toen een iets toffere plaat, inmiddels beide classics voor mij waar ik niks op aan te merken heb en alleen maar van kan genieten.

avatar van Chicken Sun
DIT IS HEEL ERG GOED.
EEN KLASSIEKER.
EEN GEK CIRCUS VAN EEN PLAAT.
WAT KAN DOOM ZIJN WOORDEN HEERLIJK VERVLECHTEN IN WAANZINNIGE ALLITERATIES EN ANDERE RIJMSCHEMA'S.
HELDHAFTIG GOED.

All Caps is het beste nummer.

4,5 *

avatar van Jar0on
Chicken Sun schreef:
DIT IS HEEL ERG GOED.
EEN KLASSIEKER.
EEN GEK CIRCUS VAN EEN PLAAT.
HELDHAFTIG GOED.

Ah, All Caps, ik snap hem!

avatar van Chicken Sun
Ik zal niet de eerste zijn die deze grap maakt.
Toch kon ik het niet laten, dit album heeft het verdiend.

avatar van Srananbloke
^ Nominated for the best rolled L's! ^

avatar van TheBuszz
Ontzettend creatieve en obscure lyrics, een zeer constant flowende DOOM en de heerlijke beats van Madlib maken Madvilliany legendarisch.

avatar van Mausie
Lastig album om te doorgronden. Het is zo fragmentarisch en voor mijn gevoel hak op de tak. Weet na 3x luisteren nog niet wat ik ervan moet vinden.

avatar van Johnny Marr
Mausie schreef:

Doorzetten is de boodschap!

avatar van Mausie
Johnny Marr schreef:
Doorzetten is de boodschap!

Kwartje is gevallen!

avatar van jordidj1
Ik was al overbekend met ALL CAPS, Rhinestone Cowboy is ook geen vreemde maar de rest van DOOM etc. ken ik nog niet. Ben maar begonnen met dit album, omdat top-250 platen ook vaak hun status bevestigen bij mij. Er zijn albums die direct vallen, maar platen ook die hun tijd nodig hebben om te rijpen.

Dat is bij Madvillainy ook het geval. Ik heb het geen moment af willen zetten, maar het fragmentarische moet nog een geheel worden en de "Damn DOOM, you such a hero"-momenten zijn nog niet vaak gevallen. Productioneel klinkt het goed, maar ben nog niet omver geblazen.

Komt vast nog wel goed, ik quote mezelf over een maand of twee wel weer

avatar van Elohim
Accordion en Strange Ways zijn toch echt wel dé te noemen nummers, gezien de waardering die de rest van de uitschieters al krijgt.

avatar van jordidj1
Nou, dit album is geland, en hoe. Beste circus waar ik ben geweest tot nu toe.

avatar van Bruno_6
Dit album vierde gisteren zijn veertiende verjaardag.

avatar van Nr.4
Klinkt ondanks die veertiende verjaardag nog altijd verfrissend. Vandaag weer eens ingedoken, wat een rijke plaat. Gruwelijk.

avatar van jordidj1
Oooooooeeeiii, wat een belachelijk harde plaat blijft dit toch. America’s Most Blunted