Declan Welsh and The Decadent West - Impermanency (2022)

1 stem

Label: Frictionless

1. Impermanency (3:07)
  2. Aw the Time (2:27)
  3. Slack Jaw (2:15)
  4. Whatever Forever (5:17)
avatar van blur8
Het Schotse indierock-kwartet Declan Welsh en The Decadent West evoluerende verder vanaf hun punky roots naar een veel gelaagdere sound. Declan is de componist en tekstschrijver, die een band om zich heen verzameld heeft (bas, drum, gitaar) en hij noemt dit mini album ‘Impermanency’. Terwijl hun eigen ‘Vergankelijkheid’ juist daarmee afneemt, want deze EP op de repeat is een genot voor beide oren.

Het titelnummer heeft een onstuimige baslijn en gitaren die laag op laag zijn gestapeld.
De lead single "Aw The Time" is meer dansbare postpunk. Het rauwste nummer is "Slack Jaw".
Afsluiter "Whatever Forever" is mn nieuwe fav. In de basis een love-song, maar de lage power-akkoorden gecombineerd met vocale harmonieën, een harmonica op de achtergrond en een scheurende gitaarsolo, maken de song helemaal af en het duidelijkste voorbeeld waarom ik alweer opwaardeer.
Waarschijnlijk na nog een paar repeats en dan naar de 5 sterren.