Joey Bada$$ - 2000 (2022)

Label: Pro Era

met Larry June

9. Welcome Back (3:42)

met Chris Brown en Capella Grey

10. Show Me (3:40)
  11. Wanna Be Loved (3:35)

met JID

12. Head High (3:00)
  13. Survivors Guilt (5:52)
  14. Written in the Stars (5:12)
avatar van Mausie
Mausie (crew)
Dit belooft wat te worden! Gevarieerde en bovenal toffe singles.

avatar van Justinx
Na een eerste luisterbeurt erg positief over het nieuwe album. Joey Bada$$ is weer lekker op dreef.

Kos
Klinkt alsof het door Diddy in de 90s is geproduceerd..
Maar dat zal ongetwijfeld de bedoeling zijn.

avatar van thomzi50
Kos schreef:
Klinkt alsof het door Diddy in de 90s is geproduceerd.

Dit klinkt toch wel als een aanbeveling. Is het dat ook?

Kos
Mwa, ik ben er nog niet uit.

avatar van Justinx
thomzi50 schreef:

Dit klinkt toch wel als een aanbeveling. Is het dat ook?

Wat mij betreft zeker.

avatar van overmars89
Er hangt een lekker sfeertje. Je hoort wel dat Joey de 1999/B4 Da $$ era van zijn carriere wil herleven. Vergeleken met die albums mist deze plaat wel bangers, maar over het algemeen is het sfeertje er. Af en toe erger ik mij wel weer aan een refreintje links of recht, maar toch luistert het album wel lekker weg.

avatar van Illa
Over het algemeen een lekker album, fijne sfeer en inderdaad geen echte bangers, maar naar mijn idee ook minder fillers.

Enige echte minpunt vind ik sommige gastbijdrages. Westside Gunn, die werkt me echt op m'n zenuwen met z'n gunshot ad libs en geschreeuw. De Chris Brown featuring kwam voor mij ook als een verassing, vind ik niet veel toevoegen. JID heeft dan wel weer een fijne verse, sowieso een ondergewaardeerde rapper.

avatar van Nr.4
Na drie keer luisteren weet ik het nog niet. Beetje wisselvallig met als meest hinderlijke track dat nummer met Chris Brown. Eerste vier en laatste drie tracks vind ik dan weer erg vet, maar Joey had van mij wat meer gas mogen geven.

avatar van Harderwiek
Zijn minste album in mijn ogen. Het wordt nergens echt slecht (behalve de feature van Westside Gunn), maar ook nergens echt uitzonderlijk. Show me is duidelijke de beste track. Nog maar paar keer draaien komende dagen.

avatar van sj0n88
Brand New 911 wordt inderdaad volledig verkracht door de bijdrages van Westside Gunn. Wat een verschrikking zeg. Ook hier gemengde gevoelens: ik hoor weer genoeg geniale momenten, maar tegelijkertijd zijn er ook wat diepe dalen waar ik me aan stoor.

avatar van Nr.4
Toch wel een fijn laidback geheel. Ik mis wel wat pit, vandaar dat ik de bijdrage van Westside Gunn als een van de weinigen juist wel kan waarderen denk ik.

avatar van Yestsida
Hij kan het nog steeds.

Zijn tweede album is alweer 5 jaar oud geworden en buiten de mini-EP The Light Pack vorig jaar is het vrij stil geweest rondom de muzikale carrière van Joey Bada$$. Zijn focus lag de voorbije jaren voornamelijk op acteren, zo was hij onder andere te zien als Inspectah Deck in Wu-Tang: An American Saga en speelt hij een hoofdrol in één van de tv-series van 50 Cent genaamd Power Book 3: Raising Kanan. Met zijn derde studioalbum, 2000, laat hij aan de wereld horen dat zijn oorspronkelijk beroep hem ook nog steeds nauw aan het hart ligt.

Zoals af te leiden valt uit de titel is dit album een vervolg op zijn debuutmixtape 1999. All-Amerikkkan Bada$$ had een commerciëlere en toegankelijkere stijl dan wat we van Joey Bada$$ gewoon waren maar met dit album gaat hij terug naar de sound van onder andere 1999 en B4.Da.$$.

Zoals vrijwel iedereen al aanhaalde is dit een goed album maar echt spannend is het nergens en er staan amper uitschieters op. Zo ben ik bijvoorbeeld ook niet vies van Westside Gunn op Brand New 911 omdat hij net wat peper in het album stopt.
Wat mij betreft is Survivors Guilt dé parel van dit album. Dit is een eerbetoon aan de overledenen Capital STEEZ en zijn neef Junior B wat prachtig neergepend is.
Buiten deze track blijft het album in hetzelfde adequate niveau hangen, enkel de interlude in het nummer Cruise Control (... I don't know you man, looooseer) vind ik tenenkrommend.

Goed album maar hoge ogen zal het niet gooien neem ik aan.

avatar van 5713Finest
Vind dit by far wel het beste nummer van dit album:

Show Me How

avatar van Osiris Apis
Ja die sample viel mij ook op. Tof dat Men I Trust is gesampled!

avatar van Raul
Joey is toch niet Inspectah Deck in die Wu-Tang serie?
Dat is Uyoata Udi volgens IMDb...

Album nog niet gehoord, ga wel checken, 1999 was gruwelijk en B4.Da.$$ ook

avatar van berend94
Raul schreef:
Joey is toch niet Inspectah Deck in die Wu-Tang serie?
Dat is Uyoata Udi volgens IMDb...

In het eerste seizoen wordt ie gespeeld door Joey.

Jazeker

avatar van Nr.4
Blijf deze toch wel lekker vinden. Statik Selektah levert goeie producties op deze, boeiender dan zijn meeste werk. Where I belong vind ik erg vet. Welcome back blijft wel een gedrocht.