Mourir - Disgrâce (2022)

Frankrijk
Label: Throatruiner

1. La Pluie, le Torrent, la Boue, le Vent, la Lave (8:59)
  2. Que de Chemins Minables (4:15)
  3. De Pisse et D'Orgueil (5:54)
  4. Bâtards Égarés (3:54)
  5. En Flammes (6:36)
  6. Soit (8:29)
avatar van madmadder
Het gaat niet goed met die zanger, hoor. Die klinkt hier soms echt compleet verwilderd en dierlijk. Heerlijk vuige, sludgy black metal (ook al heb ik er niet al te veel verstand van, dus pin me niet vast op deze classificering) waarbij de boel af en toe vreselijk dreigt te ontsporen. Hun vorige heb ik ook een aantal keer gehoord, maar deze maakt toch wel meer indruk. De waanzin wordt hier naar mijn idee nog een stukje verder doorgevoerd. Echt genieten dit.

avatar van AOVV
madmadder schreef:

Dat zullen de uitzaaiingen van de vorige plaat nog zijn, denk ik. En wat de vocale kunsten betreft, zitten ze ook wel onder het juiste label.

Nog waanzinniger, nog meer ontsporing, zeg je? Deze komt op mijn lijstje te staan!

avatar van bonhovinyl
Ja, blij verrast met deze band. Toffe (Franse) black metal sound waar inderdaad een meer sludgy productie tegenover staat en dus in elk nummer ongelooflijk veel punch zit. De frontman gorgelt zich als een bezetene door de songs heen en geeft de muziek echt een eigen smoel. Tof en een aanrader!

avatar van Don Cappuccino
Deze nog niet beluisterd, maar dat ga ik zeker doen, want de vorige plaat vond ik gaaf!

madmadder, leden van deze band zitten ook in Plebeian Grandstand, die hebben vorig jaar met Rien Ne Suffit ook een ronduit ziekelijke experimentele blackmetalplaat uitgebracht.

Don Cappuccino schreef:

Oeh, ga ik snel luisteren! Dank u zeer!

avatar van AOVV
Meteen maar 'ns beluisterd via de Bandcamp-pagina van het label, en alweer erg onder de indruk. Een plaat die je, in zes etappes, naar de hellekrochten katapulteert. Lolmède spaart zijn strot wederom niet, de instrumentatie kan bepaald manisch genoemd worden. Het Frans valt hier ook op als erg beeldende taal, want de songtitels spreken boekdelen, op een gitzwarte manier.

Maakt gewoon weer kans op een eindejaarstoptien, hoor!

avatar van madmadder
Vandaag het zwart/magenta vinyl ontvangen. Wat een beauty.

avatar van exsxesven
Ziek.