THUS LOVE - Memorial (2022)

Label: Captured Tracks

8. Crowd (3:30)
  9. Inamorato (4:00)
  10. Memorial (3:20)
avatar van coldwarkids
Heerlijke nieuwe new wave/post punk band.

In Tandem

Inamorato

Een queer postpunk trio.... dan ga je onderhand bijna al denken 'het zal wel weer eens niet'. Het lijkt onderhand hip en happening. Hoe dan ook: laten we gewoon naar de muziek luisteren, en die is goed. Erg goed.

Ik hoor op dit debuut een hang naar de jaren '80 met een flinke dosis donkere, dramatische glam. Soms heb ik echt het idee dat ik dit bandje in mijn tienerjaren heb gemist, maar het is toch echt een album dat recentelijk is uitgebracht.

Ondanks de kleine donkere randjes vind ik de nummers nog redelijk toegankelijk overkomen, ze wisten me gelijk al in te pakken. Misschien is het de herkenbaarheid, mijn bekendheid met het genre, de weemoed naar lang vervlogen tijden... wie weet...
Ik ben in elk geval blij dat deze muziek nog lang niet vergeten is en dat bands als Thus Love het levend weten te houden

Hou je van INXS, The Church, Echo and the Bunnymen of The Chameleons dan ben je hier aan het juiste adres.

avatar van Alicia
Ja, hier ben ik! Een nieuwe post-punk band? Ik ga luisteren. Bedankt voor de tip, DjFrankie!

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Alicia schreef:
Tip kwam van aERodynamIC ik ben zelf ook benieuwd

Aha... okay!

avatar van Chameleon Day
aERodynamIC heeft ook mij tot de les gemaand. Dus ik ga mijn huiswerk braafjes maken, ergens deze week. Verheug me op deze les...

avatar van Premonition
Echt donker is dit album niet imo, wel toegankelijk en aanstekelijk. Doet mij vooral denken aan Crocodiles en vroege Church. Ook aan dit album doet het qua gevoel wel wat denken. Fijn album.

Darkwaver
Klinkt niet slecht, maar is mij toch wat te 'springerig'. Voor mij niet donker genoeg. Echo had met Crocodiles toch een donker randje. Dat mis ik hier.

avatar van Chameleon Day
Heerlijke opener! Smaakt naar meer. Ga nu te bed, morgen de rest.

(tweede ook nog even verorberd, ook fijn; is wel mijn ding denk ik)

Darkwaver schreef:

Eens met het bovenstaande. Het is zeker een gezelschap met de nodige talent. Misschien iets voor de toekomst? Maar voor nu is dit album niet iets wat mij onmiddellijk aanspreekt. En dat komt voornamelijk door de zanger. Ben hem na drie nummers eigenlijk al zat.

avatar van Chameleon Day
Nu op hoog volume tijdens de kokkerel aan het draaien. Heeeeeerlijk gitaarwerk!!!

avatar van luigifort
Inventief?

Mijn gekokkerel??

Wat gebracht wordt is niet vernieuwend. Allemaal, destijds, al gedaan. Maar wel heel fijn. Gitaarwerk is een mix van Chameleons, Smiths en, denk ik zelfs, vroege Killing Joke (maar dan gepolijster). Vroege Church is ook een referentie. De zang doet me sterk aan een jaren 80 voorbeeld denken, maar kom er ff niet op....

Darkwaver
Lloyd Cole?

avatar van Premonition
Howard Devoto hoor ik er wel in…

avatar van Juul1998B
Hele fijne nieuwe band zeg, brengen een ode aan de new wave/darkwave sound van echo and the bunnymen etc.
Goede stem, nummers die kloppen en hele fijne gitaren in the background.
Ik ben fan

Darkwaver schreef:

Lloyd Cole?

Nee die niet. Maar ik blijf het me ook maar afvragen. Misschien is het gewoon de muziek van deze band die zo herkenbaar klinkt.

avatar van Rainmachine
Was wel benieuwd naar dit album op basis van de mede Mumers wiens mening ik altijd/meestal hoog heb zitten. Ik vind het wel een aardig album en als ik een referentie op basis van de gitaar moet geven dan doet het mij af en toe aan de Lotus Eaters en Kitchens of Distinction denken. Prima bassist ook, zang (beetje Peter Murhy achtig) is ook prima op het trillertje in zijn stem na, dat is net wat te. Bunnymen, Chameleons, Smiths, Church, Killing Joke, Lloyd Cole hoor ik er allemaal niet in. Ik blijf het super vinden dat jonge gasten dit soort muziek maken dus een dikke voldoende daarvoor.

avatar van Reint
aERodynamIC schreef:

Ik luister naar de opener en - zoals Rainmaker hierboven mij ook opmerkt - mij doet de zanger vooral heel erg denken aan Bauhaus’ Peter Murphy - wanneer hij een poging deed tot zingen. Zoals hier, op Cuts You Up.