Ryan Adams - FM (2022)

Label: PAX-AM

1. I Want You (3:40)
  2. Love Me Don't (2:27)
  3. Fantasy File (3:21)
  4. When She Smiles (2:41)
  5. Hall of Shame (3:33)
  6. Wild and Hopeless (2:55)
  7. So Dumb (2:54)
  8. Fairweather (4:38)
  9. Do You Feel (2:58)
  10. Someday (3:09)
avatar van harm1985
Voorlopig streaming only, net zoals de twee voorgangers. Zal gedeeltelijk te maken hebben met de lange doorlooptijd bij de vinyl persen; een CD is in enkele weken immers geperst, maar hoeveel mensen gaan er over anderhalf jaar nog een album kopen dat allang op CD verschenen is?

Gelukkig zijn de meest recente concerten (solo) opgenomen door Don Was, hetgeen zomaar tot en live album kan leiden.

avatar van xrockerx
Eerste nummer van die plaat lijkt bijna een Big Star nummer...laat maar komen deze plaat, ben benieuwd

avatar van istipe
heb deze liedjes reeds een tijdje geleden aangekocht via de Ryan Adams website, jammer dat hij via de gekende redenen zijn liedjes op deze manier moet ten gelde brengen.
Er staan opnieuw enkele pareltjes op, ongelooflijk hoeveel prachtsongs hij al geschreven heeft. Laatste liedje Someday hoort thuis bij zijn vele klassiekers.

avatar van VDB79
Valt me (weer) niet mee deze Ryan Adams plaat.
Sinds het geweldige Wednesdays is er veel uitgekomen waar ik zeer weinig mee kon. Deze gaat me ook week het ene oor in en andere uit.
Ik zet Wednesdays nog maar eens op.

avatar van Minneapolis
Leuk, maar ik zie hem niet weer een hit als Summer of 69 scoren.

avatar van Riffhard
Alleen de intro’s en de productie laten al horen, dat Adams groeit naar een niveau dat we van hem kennen. Van de laatste albums was Wednesdays echt heel goed, maar nog tamelijk uit de kluis. Romeo & Juliet is veel beter dan Chris en Big Colors, en ja ook deels uit de kluis.

Wat ik hoor aan FM is dat Ryan weer mensen om zich heen heeft en de plaat klinkt als een logisch geheel. Wordt vervolgd…

avatar van Barney Rubble
Minneapolis schreef:
Leuk, maar ik zie hem niet weer een hit als Summer of 69 scoren.
Ach, als je al een hit als Piano Man uitgebracht hebt, zal je hoofd er wel niet meer naar staan.

avatar van Zwaagje
Een eerste luisterbeurt maakt me niet enthousiast. Jammer, want ik had de man muzikaal gezien hoog zitten. Of er nog een luisterbeurt komt durf ik te betwijfelen.

avatar van harm1985
Ook de laatste leg verveelt niet. Doet denken aan Cardinology. Fairweather is een heerlijke slow burn die langer had mogen duren van mij.

avatar van CWTAB
En vandaag terug een nieuw album uit, enkel digitaal (voorlopig?) ter gelegenheid van 1 jaar sober, gratis te downloaden:

"Devolver" - Digital Download – PAX-AM - paxam.shop

avatar van Cor
Cor
xrockerx schreef:
Inderdaad, die Big Star referentie is heel herkenbaar

avatar van Cor
Cor
Sowieso heeft Adams een fijn eigen gitaargeluid. Nu nog consistent goede liedjes en je hebt een topartiest. Woke of niet.