Royel Otis - Bar & Grill (2022)

Australiƫ
Label: House Anxiety

1. Oysters in My Pocket (2:42)
  2. Motels (3:23)
  3. Bull Breed (2:52)
  4. Right Behind You (3:12)
  5. Egg Beater (3:52)
  6. Warm Nights (3:31)
avatar van esteban
Oysters in My Pocket vind ik één van dé ontdekkingen van het jaar. Opvolger Bull Breed kon mij eveneens erg plezieren ook ook Motels bevalt ten zeerste. De nieuwe sound van Royel Otis, want voorheen klonken ze toch een tikkeltje anders, is volledig mijn ding.

Drie nieuwe nummers -Hoezee!- op deze EP moeten nog meermaals gehoord worden en weten niet instant vast te houden, wel staat reeds vast dat allen ze in de smaak vallen. Vooral Egg Beater bloeit mooi open, al blijft het een subtiel nummer.

avatar van esteban
Een nieuwe single die alweer prima klinkt. En die niet op deze EP staat. Vermoedelijk zal het eerste full-album niet lang op zich meer laten wachten?

Royel Otis - Kool Aid

avatar van blur8
De Ontdekking van LondonCalling op Vrijdag. Fijne ongecompliceerde indie sound van deze Aussies,.
En Live stuk zelfverzekerder en dansbaarder dan de studio versie.

avatar van esteban
Op 31 maart verschijnt de volgende EP. I Wanna Dance With You is de nieuwste single en zal daar op te vinden zijn.

Ik had eerlijk gezegd een full album verwacht, meer dan genoeg nieuwe nummers. Misschien wachten ze op nog meer bekendheid?

avatar van jacobz
Ze gaan binnenkort touren met Alt-j. Wellicht gaat dit voor meer bekendheid zorgen!