Doe Maar - De Beste (2022)

Pop / Ska
Label: Music on Vinyl

1. Sinds 1 Dag of 2 (32 Jaar) (3:18)
  2. Smoorverliefd (3:15)
  3. Tijd Genoeg (4:04)
  4. Dansen Met Alice (2:46)
  5. Radeloos (4:04)
  6. Belle Hélène (2:47)
  7. Zoek het Zelf Maar Uit (3:05)
  8. Vergeet Me (2:50)
  9. Is Dit Alles (5:20)
  10. Doris Day (3:48)
  11. De Eerste X (2:26)
  12. Nederwiet (6:53)
  13. Rumah Saya (4:04)
  14. Pa (3:33)
  15. Doe Maar Net Alsof (6:18)
  16. Regen (3:11)
  21. Hé Hé (4:39)
  22. Okee (3:03)
  23. Nachtzuster (3:35)
  24. Bella Donna (3:13)
  25. 1 Nacht Alleen (4:01)
  26. Bij Elkaar (3:51)
  27. De Laatste Keer (4:55)
  28. Alles Gaat Voorbij (3:28)
  29. Walska (1:20)
Parlotones
Harribo schreef:
Geldklopperij

Op You Tube is alles te vinden, koop zelf al een tijd geen cd's meer.

Parlotones schreef:

Op You Tube is alles te vinden, koop zelf al een tijd geen cd's meer.

Wat is de relevantie van deze mededeling?

Fijn als u genoegen neemt, kunt nemen, met gecomprimeerde geluidsbestanden van YouTube. Voor degene die iets, of veel meer vragen m.b.t. geluidskwaliteit is dat uiteraard absoluut geen volwaardig alternatief.

avatar van lennon
Harribo schreef:
Geldklopperij

Waarom? Hebben ze je met een gun tegen je hoofd verplicht dit te kopen? Dan is dat echt schandalig inderdaad.

Parlotones
Draakje1968 schreef:

Wat is de relevantie van deze mededeling?

Hoi D1968 ik ben het wel met je eens, maar door een zwaar auto ongeluk [2015] lig ik veel in bed, en ben dus verslaafd geraakt aan YT. Muziek is dus mijn dag besteding geworden bijna.

avatar van captino
captino schreef:
Om ruim 31 jaar later met een heruitgave te komen, vind ik geen gek idee. Alleen die hoes was in 1991 al fantasieloos. Nu, al is hij toch anders, is het totaal niet om aan te zien. De extra nummers, maakt het interessant om aan te schaffen.

Maar nee, ik heb alles wel. En je zult zien, dat Hoes het weer lukt een paar ´mislukte mix´ nummers van 4US op deze uitgave te zetten. Doe Maar is mijn favoriete Nederlandse band, maar alle ´best of´ overzichten vind ik altijd niets toevoegen en zelfs amateuristisch overkomen. De Doos van Doe Maar uit 2012 is een goed voorbeeld.

Overigens moet ik zeggen dat de het origineel uit 1991 wel de beste ´best of´ van Doe Maar is. Dat er niets van het debuut album op staat, kan ik begrijpen. Missers vind ik wel dat ´Nachtzuster´, ´Situatie´ en ´Okee´ er niet op staan. Verder prima verzamelaar wat al ruim 31 jaar oud is.

Parlotones schreef:

Dat is erg naar en herkenbaar. Ook voor mij is muziek namelijk door ziekte nog belangrijker geworden dan het al was. Luister veel vaker en juist daarom is een heel goede geluidsweergave belangrijker dan voorheen. YT, ook ik kijk er regelmatig naar, maar voor muziek is Spotify 320 KBPS voor mij toch wel de absolute ondergrens.

avatar van lennon
Er mist een track, Doe Maar net alsof.. (Tussen Pa en Regen in, en ik heb helaas geen tijd om een correctie door te voeren.