Oddisee - To What End (2023)

Label: Outer Note

1. The Start of Something (3:42)
  2. How Far (1:59)
  3. Many Hats (3:07)
  4. Already Knew (4:02)
  5. Choices (3:42)

met Phonte, Bemyfiasco en Kay Young

6. Try Again (2:47)
  7. Ghetto to Meadow (3:14)

met Freeway

10. Bartenders (3:15)

met Toine Jameson

11. Work to Do (3:00)

met Bilal

12. People Watching (3:14)
  13. Hard to Tell (2:47)
  14. Bogarde (2:41)

met Noochie

15. The Way (3:16)

met Haile Supreme en Saint Ezekiel

16. Race (3:29)
avatar van Silky & Smooth
Ondanks dat ik zie dat ik wel gestemd heb op zijn recentere werk ben ik Oddisee toch wat kwijtgeraakt. Een ander label en een licht interessante tracklist (met Freeway) maakte mij toch nieuwsgierig. Helaas valt het tegen. Het is een beetje een mengelmoesje van stijlen die er allemaal niet lekker uitkomen en ik stoor mij voor het eerst aan zijn stem, die ik juist altijd fijn vond bij zijn eigen producties.

avatar van overmars89
Dit is een erg veilige organische volwassen Hip-Hop waarin nooit gevloekt wordt en wel erg binnen de lijntjes wordt gekleurd.

Het vibeje is best chill en ik denk dat dit live best goed is.
Als project in het geheel is het aardig, maar ook weer niet heel bijzonder.

De tracks met Bilal & Freeway vallen een beetje buiten de boot voor mij. Terwijl dat normaliter wel gastartiesten zijn die ik hoog heb zitten.

avatar van Nr.4
Ben er juist wel over te spreken, zeker nu hij een tijdlang weinig heeft uitgebracht. Houd wel van zijn relaxte vibe, doordachte lyrics, een milde, genuanceerde stem in het hiphoplandschap zonder dat de muziek slap wordt. Heb wel altijd zijn stem wat krachteloos gevonden. Live is de beste man ecjt gruwelijk goed. Daar ga ik over een tijdje zeker van genieten.

avatar van sj0n88
Hier nog iemand waaraan ik met een beetje MuMe-korting twee tickets voor morgenavond in de Tolhuistuin kwijt kan? Helaas zijn wij verhinderd.

Dit album klinkt vooralsnog prima, maar er zijn weinig memorabele momenten aan te wijzen.

avatar van Nr.4
sj0n88 schreef:

Het is live de moeite waard in ieder geval. Zojuist in Rotterdam geweest, sterk optreden, goeie vibes!