The Rolling Stones - Out of Our Heads [US] (1965)

Label: London

1. Mercy, Mercy (2:45)
  2. Hitch Hike (2:25)
  3. The Last Time (3:41)
  4. That's How Strong My Love Is (2:25)
  5. Good Times (1:58)
  6. I'm Alright [Live] (2:25)
  7. (I Can't Get No) Satisfaction (3:42)
  8. Cry to Me (3:09)
  9. The Under Assistant West Coast Promotion Man (3:07)
  10. Play with Fire (2:13)
  11. The Spider and the Fly (3:39)
  12. One More Try (1:58)
avatar van marco straaten
the spyder and the fly; geweldig nummer

avatar van Thunderball
Ook weer een goed album vd rollende steentjes en ook nu weer de waarschuwing om wel de Engelse en NIET de verbasterde Amerikaanse versie aan te schaffen!!! Nummers als She said yeah en I'm free ontbreken volkomen op die versie!

De platenmaatschappij dacht in al haar wijsheid dat om de Amerikaanse markt te veroveren de albums aangepast moesten worden voor het Amerikaanse publiek, dat hield in meer hits op ieder album en de nummers die zo in de vergeetelheid dreigde te geraken samen met left overs van EP's en b-kantjes op extra uit te brengen albums te zetten.

Het stomme is dat op cd jarenlang niet de originele Engelse (en Europese) lijn werd aangehouden, maar de verbasterde Amerikaanse die toen de standaard werd, waardoor je een totaal verkeerd beeld vd ontwikkeling vd Stones kreeg.

Met de geremasterde cd's werd dit gedeeltelijk goed gemaakt, hoewel vd eerste 2 albums de Engelse versies niet meer bestaan op cd.

avatar van Toon1
Eén van de mindere Stones-platen. Ik heb de indruk staat ze ten opzichte van hun vorige albums gewoon ter plaatse trappelen hier. Alleen het punky-achtige "She Said Yeah", "Gotta Get Away" en "Heart of Stone" springen er ietwat uit. De rest zijn doodnormale covertjes en zelfgeschreven nummers die - terecht - niet erg bekend zijn. Maar het blijft wel leuke rock and roll (of course). 3*

Edit: ik begrijp dat de Amerikaanse versie heel wat anders is; die bevat 'Satisfaction' en 'Last Time'. Och ja...
Naar mijn mening moet je voor de vroege albums van de Stones (1964-65) toch de voor de Amerikaanse versies kiezen (aangezien die completer zijn).

avatar van Thunderball
Die zijn niet completer: ze vervangen onbekende, vaak erg interessante nr's ook om de ontwikkeling vd band te volgen, voor bekende nr's en hits.

Hier op musicmeter lijkt het soms of er dan meer nr's opstaan, maar het gaat altijd ten koste van andere nr's.

avatar van Toon1
Die je terugvind op andere Amerikaanse platen dan .

avatar van gijs van e.
K heb op bol.com de Engelse versie gezien. K weet nog niet of ik m ga bestellen. K ga namelijk zaterdag met ons pap naar de platenbeurs in Utrecht.

avatar van Thunderball
He, ik ga ook! Overigens kun je die in iedere goede cd zaak vinden, hoor (en dan bedoel ik niet FreeRecord of Van Leest).

Pieter Paal
De Amerikaanse versie is qua de hits interessanter dan de Engelde versie. Aan de andere kant vind ik dat de Amerikaanse versie te gemakkelijk in elkaar gezet is. Je neemt een paar singles, doet er wat covers bij en 'I'm all right' van de live-e.p. 'Got live if you want it!' erbij en klaar is Kees. De Engelse versie bevat helaas ook teveel covers.
Bij 'December's children' uit 1965 hebben ze ook zoiets gedaan.
Voor mij is 'Aftermath' het eerste echte Stones-album.

avatar van avdj
Mee eens. Overigens bevat de Amerikaanse versie van Out of Our Heads wel The Last Time en Satisfaction. Maar het blijft toch vreemd dat er zoveel Britse '60 artietsen zijn waarvan in Amerika andere versies van hun albums worden verkocht. Ik geloof dat dit rond 1967 veranderde.

Pieter Paal
Zoek de verschillen

Out of our heads (U.K.)
She said 'yeah' - Mercy, mercy - Hitch hike - That's how strong my love is - Good times - Gotta get away - Talkin' 'bout you - Cry to me - Oh, baby - Heart of stone - The under assistant west coast promotion man - I'm free.

Out of our heads (U.S.)
Mercy, mercy - Hitch hike - The last time - That's how strong my love is - Good times - I'm alright (live) - (I can't get no) Satisfaction - Cry to me - The under assistant west coast promotion man - Play with fire - The spider and the fly - One more try.

avatar van kaztor
Die Amerikaanse versies vind ik totaal niet relevant. Als ik ooit nog eens een Stones-cd uit deze tijd wil aanschaffen dan ga ik toch voor de Engelse versies, omdat ze authentiek zijn. Amerikanen hebben altijd de neiging om alles af te vlakken voor maximaal geldelijk gewin.

EVANSHEWSON
Dan heb ik duidelijk de Amerikaanse, wat ik een beetje jammer vind, ik heb het niet op die Amerikaanse verbasterde uitgaven...

Enfin, ik vind dit een goede plaat uit de vroegste Stonesperiode.
Mercy Mercy is een goede cover, The Last Time is gewoon top, de soulcover That's How Stong My Love Is is ronduit grandioos... Satisfaction heb ik een keertje te veel gehoord om er nog voluit te kunnen van genieten - ik kan dat nummer niet losmaken van alle fuiven en thé-Dansants waar we wild stonden te dansen op dat platgespeelde nummer, maar The Under Assistant West Coast Promo(tion) Man maakt wéér veel goed; een héérlijk nummer, zowel qua titel als qua melodie!

En Play With Fire is een magnifieke slow !

Héle leuke plaat vind ik dit, al zal ik volgende keer wel uitkijken om steeds Britse versies te kopen van vroege Stonesplaten, zo ik die nog niet mocht bezitten.

**** 4 stars !

avatar van Toon1
Ik verhoog dit ook maar naar 3.5*, want deze is meer waard dan 3*. Er staan heel wat lekkere nummers op en The Last Time, zoals Evanshewson zegt, is gewoon top. En She Said Yeah natuurlijk!

Harald
Mijn voorkeeur gaat na de originale engelse pressing en niet naar deze met een aantal bonus tracks ofwel met deze nummers natuurlijk niets mis is. Maar zonder deze tracks is Out of our heads het zwaarteste Stones album ooit...inspireerd van Blues & Soul.

avatar van Thunderball
Er staan geen bonustracks op, het ene nr vervangt gewoon het andere. Het zijn twee verschillende uitgaves, de een voor Europa, de andere voor de Amerikaanse markt.

Harald
dit is wat ik bedoelde Okay...dan geen bonus maar wel extra tracks die niet op de originale engelse release hebben gestaan.

Ik heb dit ablum net gekocht ik vind het tot nu toe goed maar niet super maar goed ik heb hem pas 1 keer beluisterd dus ik kom later terug met een beoordeling.

Ik vind dit album niet bijzonder goed maar wel heel lekker om naar te luisteren. Maar er staat nog wat te weinig eigen werk om het 4 sterren te geven dus bij deze 3.5* hun echt goede werk zou nog een paar jaar duren.

thebyrds69
Een goed album weer met veel goede covers, ik vind vooral de cover van Sam Cook eruit springen, Good Times, want de Stones variant is absoluut niet slechter vind ik. Het is gewoon een goed album met mooie nummers waar je vaak naar kan luisteren.

avatar van LucM
Ook hier hebben de Amerikanen een aantal nummers van de oorspronkelijke Britse uitgave vervangen door de hits, en die vervangen nummers staan dan weer op "December's Children" waarvan alleen de Amerikaanse versie bestaat.
In ieder geval, dit (Amerikaanse) album is uitstekend met tal van toppers waaronder het veel gedraaide "Satisfaction" en "the Last time", waarbij de Stones hun beste samenzang en gitaarrifs laten horen.

avatar van marco straaten
Wat mij betreft, gewoon tijdloos

Father McKenzie
Kijk eens wat een aardig koppies deze jonge helden toen hadden, haha!

Harald
what a draaaaaag it is getting old.....

Father McKenzie
Juist ja, al vind ik de doorleefde perkamenten koppen die ze nu hebben (vooral die van Keef) ook schitterend !!

MICKJES
Leuke Plaat van die jonge Stones. ze zijn hier nog redelijk amateuristisch maar ze hebben al potentie met songs als Heart of Stone en The Under Assistant West Coast Promotion Man. Leuke plaat maar niet hun beste dat is duidelijk

avatar van Leonard91
Staan een paar aardige nummers op, maar ergens in het midden verslapt het een beetje waardoor het voor mij geen 4* waard is.

avatar van heicro
Destijds zeer spraakmakend en afgekeurd door een groot deel van de oudere generatie, men vond ze een stel langharige viezerikken. De jeugd was verdeeld, je was voor de Rolling Stones of voor de Beatles.
Nu, leuke ongecompliceerde liedjes uit de prehistorie van de Rockmuziek.

Talkin' 'Bout You, Cry to me, She Said Yeah, One More Try, Hitch Hike vind ik uiterst zwakke nummers. De overige nummers zijn zeer te pruimen met als uitschieter natuurlijk The Last Time.

Velvet Underground heeft goed geluisterd naar Hitch Hike toen ze There She Goes Again opnamen...

kaztor schreef:

Dat heb ik ook. Ik luister nu de vroege Stones-platen (zegmaar alles voor Aftermath) en sla de US-versies over. De nummers die ik dan mis luister ik wel via de singles en EP's ofzo.

avatar van kaztor
Het vervelende is dat er geen goed beeld gevormd kan worden over de werkelijke kwaliteiten van deze vroege Stones-platen. Weinig fans zijn bekend met de originele (lees: Engelse) versies, dus lees je vaak alleen over de hits die op de Amerikaanse versies staan en weinig anders. Daardoor is het voor mij totaan Their Satanic etc. nogal een vaag verhaal. Ik heb van Aftermath de Engelse elpee, die vind ik dan zelf heel erg goed.