Mac DeMarco - Five Easy Hot Dogs (2023)

Canada

12. Chicago (2:24)
  13. Chicago 2 (2:12)
  14. Rockaway (2:06)
avatar van Kramer
Het is lang geleden dat ik uitgebreid naar Mac DeMarco luisterde - op een gegeven moment kreeg ik een beetje genoeg van dat stonede geluid, van de flauwigheid en de eenvormigheid ervan. Tijdens een saaie nachtdienst heb ik deze nieuwe plaat maar eens opgezet, en dat valt eigenlijk helemaal niet tegen. Waar ik in veel reacties lees dat er door het ontbreken van zang bar weinig meer overblijft, ervaar ik het tegenovergestelde: juist doordat Mac even zijn mond houdt, hoor ik weer wat ik ooit zo leuk vond aan zijn muziek vond: die frisse, pretentieloze maar übermuzikale weirdness. Inderdaad geen meesterwerk, maar wel een lekker plaatje.