Altın Gün - Aşk (2023)

Label: ATO

1. Badi Sabah Olmadan (4:43)
  2. Su Sızıyor (4:04)
  3. Leylim Ley (4:14)
  4. Dere Geliyor (3:46)
  5. Çıt Çıt Çedene (4:05)
  6. Rakıya Su Katamam (3:40)
  7. Canım Oy (3:23)
  8. Kalk Gidelim (4:32)
  9. Güzelliğin on Para Etmez (3:46)
  10. Doktor Civanım (3:55)
avatar van Mausie
Leylim Ley vorig jaar al grijs gedraaid en ook tweede single Rakıya Su Katamam bevalt erg goed. Deze keer wordt het gaspedaal flink ingedrukt en spelen de gitaren een prominente rol.

avatar van sj0n88
Er zijn weinig garanties in het leven, maar je weet wel altijd zeker dat Altin Gün kwaliteit levert. De vrijgegeven singles zijn weer fijn, maar ik merk dat ik wel een beetje aan mijn Altin Gün-tax zit. Wellicht heeft het te maken met de hoge productiviteit van deze sympathieke band, of het feit dat ik ze in een paar jaar tijd vier à vijf keer heb zien optreden. Vrijdag maar gewoon even dit album opzetten en hopelijk dat het er dan toch weer als zoete koek in gaat.

avatar van AstroStart
Jammer dat de band weer terugkeert naar de psychrock van de beginjaren. Hierdoor verrassen de nummers veel minder dan op de voorgaande releases. De band heeft in korte tijd ook wel erg veel uitgebracht, dus ik herken wel wat sj0n88 bedoelt met de 'Altin Gun-tax'. Desalniettemin levert de band hier wel weer kwaliteit en bewijst Altin Gun dat de band meedoet op internationaal niveau.

avatar van jellylips
Dit is voor mij juist de eerste keer dat ik echt gegrepen wordt door een volledig album. Erg goed, deze gaat vooral komende zomer nog veel plezier geven.

Wat moet je er nog over zeggen? Zo voorspelbaar als wat inmiddels (tot aan het artwork toe), maar dat maakt in dit geval niks uit. Soms zijn zekerheden in het leven gewoon heel fijn en Altin Gün levert gewoon kwaliteit zoals we van ze gewend zijn. Niks meer of minder, en ik geniet weer.

avatar van Arjan Hut
Klinkt toch als een stap terug na Yol.

avatar van Johnny Marr
Arjan Hut schreef:
Klinkt toch als een stap terug na Yol.

Oneensch, gewoon weer dezelfde Anatolische funky heerlijkheid... alweer een toppertje!