Sticks - Alles Over Hoop (2023)

Label: Top Notch

1. Zintro (3:07)

met Jan Vayne en Dirk de Wachter

2. Re-Up Gang (2:22)
  3. Geen Tijd Verspillen (3:13)
  4. Gebouw (4:33)

met Dirk de Wachter

10. Secret Wars (3:37)
  11. Simpel (3:29)

met Zwangere Guy en Winne

12. Alles Over Hoop (3:23)

met Karsu Dönmez

13. Privileges (2:16)
  14. Hart (4:05)

met Kempi

avatar van ThingMan
Sticky Steez dropt weer een album. Heb hem een keer geluisterd. Soms klinkt het wat vlak maar er zitten zeker een paar goeie nummers weer bij zoals Geen Tijd Verspillen, Gebouw en Simpel. Re Up Gang vind ik daarin tegen een tegenvaller. Hou zo wie zo niet van autotune. Moet het album zeker nog een keer luisteren voor een cijfer. Vind Succes deel 2 tekstueel erg sterk.

avatar van overmars89
Dusver vind ik het een degelijk album, maar had stiekem toch iets meer verwacht. Ik veer elke keer op wanneer ik Sevn Alias hoor, dat zegt eigenlijk al genoeg.

De enige track dat echt geniaal is, is voor mij; En Toch!

avatar van Zwammer
Kan me wel vinden in bovenstaande comment. Altijd interessant om te horen wat Sticks te vertellen heeft, maar echt vernieuwend of spannend is het niet. Wat dat betreft zijn de releases van bijv. Zwangere Guy en Stikstof interessanter. Neemt niet weg dat het weer fijn luisteren is naar de solide productie. Track 'Geen tijd verspillen' springt er hier vooralsnog bovenuit.

avatar van Silky & Smooth
Een nieuwe Sticks is altijd interessant, maar de verwachtingen waren hier niet bijzonder hoog. De wisselvallige start van dit album bevestigt mijn gematigde verwachtingen; goede tracks als Geen Tijd Verspillen en En Toch worden afgewisseld door tenenkrommende nummers als Re-Up Gang, Gebouw en Krassen. Rare tracks met een semi-hippe sound. Onbetaalbaar is dan wel weer lekker en gelukkig trekt hij die lijn door tot het einde. Prima album en Sticks heeft altijd wel wat te melden, maar ik weet niet of ik dit nog vaak op ga zetten. Ik heb trouwens het gevoel dat zijn nasale stemgeluid sterker is geworden, niet perse heel prettig. En wat is er met Kempi gebeurd...

Ik luister altijd graag naar Sticks maar deze valt toch wel tegen. Misschien ligt mijn lat te hoog maar verwacht toch meer.
Toegegeven geen tijd te verspillen En toch zijn top.

avatar van martintenhoove
Best wel een goed album van sticks .
met best doordachte teksten .
maar er zijn ook een paar mindere nummers zo als re-up gang.
met de trap beat en gebouw .
maar ook weer vette nummers geen tijd te verspillen.
secret wars en privileges onderhoudend. album.

avatar van thomzi50
Ik lees veel lof over ' En toch', maar ik hoor daar toch vooral erg veel open deuren over de politiek plus een matig refrein.

Dan skip je die track toch lekker?
Mijn inziens is het een lekkere track.

avatar van Silky & Smooth
Lassayd schreef:
Dan skip je die track toch lekker?
Mijn inziens is het een lekkere track.

Lange teentjes much?

avatar van Nr.4
Silky & Smooth schreef:

Zelden zo eens geweest met de beschrijving van een album. Waarschijnlijk luister ik het nog wel vaak als Sticks liefhebber maar die drie tracks die jij noemt doen echt pijn aan m'n oren. Zeker als ie ook nog eens zo 'modern' gaat proberen te flowen. Wel pluspunten voor Dirk toevoegen aan het album.

avatar van thomzi50
Lassayd schreef:
Dan skip je die track toch lekker?

Oké, Joep. Zal ik voortaan ook alleen maar positieve berichten plaatsen?

avatar van Mathough
Sterke nummers worden afgewisseld door ietwat zwakkere broeders. Op zowel 'Secret Wars' als 'Privileges' is de combinatie tussen rap en beat weer ouderwets goed. Die nummers horen voor mij absoluut bij het betere werk dat Sticks ons het afgelopen decennium heeft voorgeschoteld. Ook 'Gebouw' doet het goed hier. Krijg er en beetje Aquemini-vibes van (die Outkast namedrop kan geen toeval zijn)

thomzi50 schreef:

Oké, Joep. Zal ik voortaan ook alleen maar positieve berichten plaatsen?

Goed idee

avatar van Slowgaze
Huh, leeft Kempi nog?

avatar van Rudi S
Slowgaze schreef:
Huh, leeft Kempi nog?

Nee, alles gaat via zo'n hologram.

avatar van Willemsb
Blij verrast. Dit is lekker.

Op het moment dat ik de titelsong Alles Over Hoop luisterde, werd ik omver geslagen door samples uit hiphopnummers. Ik hoorde (meen ik) er meteen DRIE. Hoor jij ze ook? En van welke hiphoptracks ken je ze?

avatar van LarsHiphop
Beste en (lees want) meest volwassen sticks album. Altijd al gewacht op een puur rap album van sticks met fatsoenlijke beats. Verbaas me er steeds weer over want niet verwacht. Een enkel minder nummer maar wat mij betreft onverwachts groots. Groeten