P!nk - TRUSTFALL (2023)

Label: RCA

1. When I Get There (3:20)
  2. Trustfall (3:57)
  3. Turbulence (3:26)
  4. Long Way to Go (3:09)

met The Lumineers

5. Kids in Love (2:47)

met First Aid Kit

6. Never Gonna Not Dance Again (3:44)
  7. Runaway (2:42)
  8. Last Call (4:03)
  9. Hate Me (3:20)
  10. Lost Cause (3:38)
  11. Feel Something (3:04)
  12. Our Song (2:54)
  13. Just Say I'm Sorry (3:33)

met Chris Stapleton

14. Dreaming * (2:50)

met Marshmello en Sting

15. Irrelevant * (3:58)
  16. All Out of Fight * (3:32)
  17. Just Like Fire / Heartbreaker [Live] * (5:29)
  18. When I Get There [Live] * (3:32)
  19. Nothing Compares 2 U [Live] * (5:05)

met Brandi Carlile

20. No Ordinary Love [Live] * (3:42)
  21. Cover Me in Sunshine [Live] * (2:51)

met Willow Sage Hart

22. What About Us [Live] * (4:20)
avatar van S1998
Jaaaaaaa finally! Een nieuwe p!nk! Volgens haarzelf misschien wel het beste wat ze ooit gemaakt heeft. Dat schept hoge verwachtingen!

Op Never Gonna Not Dance Again richt P!nk zich meer op vrolijke pop. En dat doet ze goed! Heerlijk dansbaar nummer met mooie clip.

De leadsingle Trustfall is P!nk in een 2023-jasje. Wat een geweldige song is dat zeg! Het ligt een beetje in de vibe van Try en What About Us. P!nks stems in combinatie met die zware synth bass; perfect!

Het verbaasd me dat irrelevant niet op dit album komt. Een typische P!nk powerbanger waarin ze afrekent met critici en opkomt voor vrouwen!

Zeer benieuwd naar de rest!

avatar van S1998
Soms zijn er van die artiesten waarbij je het gevoel hebt dat je ze een soort van 'kent'. Bij P!nk heb ik dat gevoel. P!nk staat sinds het jaar 2000 bijna elk jaar (op 2005 en 2014 na) met minstens één nummer in de Top40. Ik wil niet melodramatisch overkomen, maar hierdoor is P!nk's muziek dus altijd in mijn leven geweest. Toen ik mij ging intereseren in muziek was P!nk (samen met Anastacia) één van de eerste artiesten die ik verder ging ontdekken. Daar waar haar generatiegenootjes (commercieel gezien) helaas zijn vervaagd, weet P!nk na 23 jaar met haar nieuwe album TRUSTFALL nog steeds hits te produceren.

Het album opent met het de rustige ballad When I Get There, waarin P!nk zingt over haar in 2021 overleden vader. Een emotioneel nummer waarin haar prachtige stem goed tot zijn recht komt. Wie denkt dat het album zich op deze manier vervolgt, komt bedrogen uit. TRUSTFALL bestaat verder vooral uit popsongs, zoals Never Gonna Not Dance Again, Turbulence en de titeltrack. Maar toch is er genoeg variatie, mede door de samenwerkingen met First Aid Kid en The Lumineers.

Wie verwacht dat dit album vol staat met P!nk's herkenbare poprock-sound, zal teleurgesteld worden. Hate Me komt nog het meest in de buurt van de old-school 00's P!nk. Ook Last Call heeft nog wat van de speelsheid (het Ah-ha-ha-ha gedeelte) van P!nk die we kennen van True Love bijvoorbeeld. Verder geeft dit album mij het gevoel dat P!nk wat rustig is geworden en wat meer vrede heeft met het leven. Ik vind het mooi om te zien hoe haar muziek veranderd met elke fase in haar leven. DIt album ligt in het verlengde van de vorige twee, maar toch straalt TRUSTFALL wat meer rust uit.

In tegenstelling wat P!nk zelf zegt, vind ik dit album echter niet haar beste werk. Dat zou ook bijna een onmogelijke opdracht zijn, als dat haar doel al was. Toch is TRUSTFALL is een heerlijke aaneenschakkeling van nummers en emoties; soms een traan, soms een lach en soms een dansje. Maar vooral een overheersend gevoel van rust.

avatar van Funky Bookie
P!nk is een artiest waar ik niet direct heel nieuwsgierig naar ben, maar als cadeau kreeg ik dit album en het valt niets tegen. Een gevarieerd popalbum met een aantal echt sterke songs en een een aantal die je snel kan vergeten.
Het had van mij iets steviger gemogen, maar enkele tekstueel sterke tracks zorgen ervoor dat het zeker een lekker album geworden is.

avatar van MIAB
Ein-de-lijk! Een P!NK zoals ik haar graag hoor. Eentje uit haar periode 2006-2012, waar ze prachtige ballades en krachtige songs komt die passen bij haar stem. Wat een heerlijk album 4,5

Trustfall - Hate Me - All Out of Fight zijn mijn favorietjes op dit moment.

1. When I Get There (3:20)  --- 4,0
14. Dreaming * (2:50) --- 3,5
15. Irrelevant * (3:58) --- 3,5
16. All Out of Fight * (3:32) --- 5,0

avatar van Darkzone
Ongelofelijk hoe weinig reacties er zijn bij dit populaire album. Er gaat geen uur voorbij of je hoort Trustfall, All Out Of Fight, Dreaming of Cover Me In Sunshine voorbij komen op de radio.

geplaatst:
Darkzone schreef:

Helemaal mee eens! En natuurlijk Never Gonna Not Dance Again. En wat mij betreft zou Irrelevant ook een heel dikke hit kunnen worden!