Alison Moyet - Alf (1984)

Pop / Blues
Label: CBS

1. Love Resurrection (3:52)
  2. Honey for the Bees (4:12)
  3. For You Only (4:01)
  4. Invisible (4:00)
  5. Steal Me Blind (3:17)
  6. All Cried Out (6:50)
  7. Money Mile (3:44)
  8. Twisting the Knife (3:28)
  9. Where Hides Sleep (4:19)
  10. Love Resurrection [U.S. Long Version] * (5:33)
  11. All Cried Out [The Remix] * (8:06)
  12. Invisible [Extended Version] * (6:05)
  13. For You Only [Extended New Version] * (6:14)
  14. Love Resurrection [Love Injected Mix] * (8:53)
  15. Baby I Do * (3:11)
  16. Invisible [Transparent Mix] * (6:37)
  17. Hitch Hike * (2:41)
  18. For You Only [New Version] * (3:54)
  19. That Ole Devil Called Love * (3:05)
  20. Don't Burn Down the Bridge * (3:56)
  21. That Ole Devil Called Love [Jazz Version] * (3:08)
  22. Don't Burn Down the Bridge [Extended Version] * (6:39)
  23. Twisting the Knife [Recorded Live at the Dominion Theatre, London, 1985] * (3:27)
  24. That Ole Devil Called Love [Recorded Live at the Dominion Theatre, London, 1985] * (3:44)
bas1966
zeker een mooie stem maar vaak niet mijn smaak. 3 tracks op dit album zijn juweeltjes:
for you only
all cried out
love ressurection

rest vind ik zeer matig, maar vanwege deze 3: 3,5 sterretjes

avatar van foxhusky
Goed nieuws: dit album komt over een maand uit in een 2-disc Deluxe versie. Het reguliere album op disc 1 en op de tweede disc staan deze nummers:
1. Love Resurrection (U.S. Long Version; 2016 - Remaster)
2. All Cried Out (The Remix; 2016 - Remaster)
3. Invisible (Extended Version; 2016 - Remaster)
4. For You Only (Extended New Version; 2016 - Remaster)
5. Love Resurrection (Love Injected Mix; 2016 - Remaster)
6. Baby I Do (2016 - Remaster)
7. Invisible (Transparent Mix; 2016 - Remaster)
8. Hitch Hike
9. For You Only (New Version)
10. That Ole Devil Called Love (Remastered Version)
11. Don't Burn Down The Bridge (2016 - Remaster)
12. That Ole Devil Called Love (Jazz Version; 2016 - Remaster)
13. Don't Burn Down The Bridge (Extended Version; 2016 - Remaster)
14. Twisting The Knife (Recorded Live At The Dominion Theatre, London, 1985)
15. That Ole Devil Called Love (Recorded Live At The Dominion Theatre, London, 1985)

Voor mij voldoende reden om eindelijk dit album aan te schaffen. Ik had dit tot nu toe niet gedaan, omdat ik al jaren wacht op een remaster met extra tracks. En dat nu dus gebeuren. Ook de andere solo albums van Alison Moyet gaan verschijnen in een Deluxe uitvoering.

avatar van dazzler
foxhusky schreef:

Ondertussen liggen ze in de winkels en zijn de bonustracks overal toegevoegd.

avatar van Jan Wessels
Laatst bij de kringloop gekocht (zonder bonustracks ) om weer eens opnieuw kennis te maken met "Alf". Ik had dit album vruggah op cassettebandje staan maar die is al weer lang verdwenen. Het eerste nummer, Love Resurrection, klinkt al gelijk weer lekker. Daarna kakt het wat in tot All Cried Out begint. Wat een prijsnummer is dit toch in deze albumversie.
Daarna zakt het weer wat weg tot het laatste nummer Where Hides Sleep, een track die ook zomaar op Yazoo's Upstairs at Eric's had kunnen staan.

Al met al wat gemengde gevoelens over dit album. De drie genoemde tracks zijn helemaal goed, de andere nummers zijn zeker niet slecht maar missen wat bezieling ondanks de soulvolle stem van Moyet. De combinatie met Vince Clarke (Yazoo) is wat mij betreft beter gelukt.