Otis Rush - Essential Collection (2000)

Alternatieve titel: The Classic Cobra Recordings 1956-1958

11. It Takes Time
  12. Checking Out My Baby
  13. Double Trouble
  14. Keep on Loving Me Baby
  15. All Your Love (I Miss Loving)
  16. My Baby Is a Good 'Un
  21. She's a Good 'Un [Take 4]
  22. Three Times a Fool [Take Unknown]
  23. Double Trouble [Take 3]
  24. Sit Down Baby [Take Unknown]
Echt geweldig intense bluesmuziek krijg je van Otis Rush. Zijn prachtige stem samen met die rauwe scherpe gitaar en echte bluesy teksten: veel beter en echter wordt de blues niet. Als je dan zoals hier een essential collection hebt, dan kan het niet mis gaan.
Soms klinkt het wat positiever, meer rock 'n roll, zoals op Keep On Loving Me Baby en op het intense My Love Will Never Die. Dat zorgt ook voor voldoende afwisseling. Zeer aan te raden dit album!

avatar van BoyOnHeavenHill
Bovenstaande positive mening van west wordt niet alleen door mij maar ook door de All Music Guide gedeeld, want daar is dit de Album Pick als de beste of meest representatieve plaat van Rush' discografie. Hierop staan in chronologische volgorde de zestien A- en B-kantjes van de singles die Rush tussen 1956 en 1958 onder leiding van Willie Dixon voor het Cobra-label opnam, aangevuld met acht alternate-takes; zie echter Snapper Music's Double trouble voor een interessant (en aanzienlijk goedkoper) alternatief.