Dez Mona - Pursued Sinners (2005)

Belgiƫ
Jazz / Rock
Label: Majestic Rock

1. This Lonely Morning (6:18)
  2. The Man (3:51)
  3. Loordy Loordy Loordy (4:05)
  4. Danse Macabre (3:17)
  5. City Called Heaven (3:51)
  6. Blue Girl (5:05)
  7. I Got to Know (3:27)
  8. Brother YesHead (4:35)
  9. Who Knows Where the Time Goes (18:46)
  10. What's Wrong * (7:14)
Opgenomen in een kerk........
De eerste Dez Mona: vooral een project tussen bassist Nicolas Rombouts en zanger Gregory Frateur met wat hulp van trompetist Sam Vloemans en Roel Van Camp op accordion (waarom Dez Mona geen accordeon schrijft weet ik niet).
Het is jazz met een hoop (vocale) dramatiek. Heel eerlijk gezegd vind ik de zang dan ook regelmatig over de top gaan en ben ik blij dat dit op de volgende albums minder is geworden.
Een hoop cabaret in elk geval en dat is iets waar ik meestal wel dol op ben. Tiger Lillies opereren ook in deze hoek maar misschien is het hun humor die me dan toch wat meer trekt. Dez Mona is in elk geval serieuzer.
Probeer ik een beetje door het arty-farty gedoe heen te kijken dan hoor ik uiteraard wel de band die ik op hun volgende twee albums erg bewonder, plus het feit dat ik normaliter goed met het cabaretesque om kan gaan en dat zorgt zeker niet voor een onvoldoende album maar het haalt het niet bij de opvolgers. Daarvoor sta ik iets te afstandelijk tegenover Pursued Sinners en voel ik me nog iets te veel buitenstaander.

avatar van duvelboy
The re-recordings of Dez Mona's first album Pursued Sinners will soon be available in October

Staat te lezen op hun webstek, aanstaande woensdag ga ik nog maar eens naar Dez Mona kijken en ben zeer benieuwd of de cd al te koop wordt aangeboden. Op de webstek in ieder geval nog niet.

@ eAro ik ben het met je eens dat de zang regelmatig over de top gaan maar ben wel zeer nieuwsgierig naar de nieuwe opnames. En vooral om de nummers eens te vergelijken met elkaar.
Deze zomer in Gent (handelsbeurs, schitterend concert) zie Frateur dat ze bezig zijn met 2 nieuwe cd's. We mogen ons dus ook aan nieuw werk verwachten. "fools years" wat ze speelden in Gent zou een van de mogelijke nummers zijn en is in de stijl van Hilfe Kommt.

mvg
db

Die nieuwe opnames zie ik ook wel graag tegemoet

avatar van duvelboy
This lonely morning klink helemaal ander, zeer rustig gezongen en 1 extra track 'What's Wrong '
rest is een beetje in dezelfde stijl,
Ook live opgenomen, '2008 live recording of the original album released in 2005' staat te lezen op het hoesje.
Voor de fans een leuk hebbeding en voor degenen die de uitvoering uit 2005 niet in bezit hebben een aanrader.

mvg

db

Hij is online te beluisteren:

Pursued Sinners - Dez Mona - Ecoute gratuite sur Deezer

Aanschaf van deze versie is uiteraard verplicht voer voor mij (en die verwacht ik een dezer dagen in de brievenbus)