The Opposites - Begin Twintig (2007)

Label: Top Notch

1. Hol van de Leeuw (2:18)
  2. Vandaag (3:41)
  3. Jouw Pijn, Mijn Pijn (3:17)

met Esha

4. Jonge Ondernemer (2:49)
  5. Sjonnie & Anita (4:31)
  6. LowLife (3:25)
  7. Outsider (4:24)
  8. South Africa (0:50)
  9. 't Gaat Maar Door (3:32)
  10. Dom, Lomp & Famous (3:43)

met Dio en Willie Wartaal

11. Me Nikes (2:50)

met Sef

12. Leven Is een Droom (3:38)
  13. Jij Niks Ik Alles (3:25)
  14. Voor Mij (3:38)

met EliZe

15. Fokt Op (4:26)

met Junior

16. Allemaal Veranderd (4:04)
  17. Van de Top Naar de Underground (3:30)
  18. Zij aan Zij (3:59)

met Esha

19. Kom Nie Hier (4:09)

met Kempi

20. Geen Klasse, Geen Style (4:19)

met Reverse

Mezelf
Kees.

avatar van Timo710
De video van "Vandaag" is uit, best een mooie clip, ook een best goed nummer.

avatar van andnino
Beats alleen niet bijster origneel, wel leuke nummers

Ik ben positief verrast door die clip van vandaag, een van de beste nrs van het album ook.

avatar van MJ_DA_MAN
Verruit het beste nummer (en clip) van het duo tot nu toe.

avatar van MAS
MAS
Zekr geen goed album de Opposites waren ooit veel beter (Vuur, De Fik Er In, rauwdauw een beetje). Ze zijn nu veel te veel gericht op hits scoren met blije en nietszeggende liedjes zoals Dom Lomp & Famous. Jammer van 2 goede rappers.

avatar van TheFunkyM
Ik kom er maar niet doorheen.. Heb dit album al een tijdje liggen.. maar het kan me eigenlijk niet interesseren.. na 2 nummers heb ik er alweer genoeg van.

avatar van TheFunkyM
Ik vind de beats meestal wel leuk.. De grappige nummers vind ik meestal het best tot zijn recht komen op het album.. De semi serieuze nummers waar er veel van op staan vind ik niet echt altijd uit de verf komen..

Zijn geen slechte rappers.. maar ik vind het geen top album.. had het beter verwacht..

***

zon vet album oppos zijn de bom

avatar van Psychol_Mikol
omdat het commercieler is dan andere nederhop albums hebben al veel mensen er een oordeel over.
dit is niet het beste album, maar alles behalve slecht.

avatar van Timo710
Ben ik het mee eens, de Opposites zijn op commercieel niveau de grootste van het land, maar ze zijn niet echt bepaald sell outs ofzo, en de 2 platen die ze uit hebben gebracht zijn zeker te doen voor de mensen die van nederhop houden, maar om nou te zeggen dat ze classics maken of echte top-hiphop maken is natuurlijk onjuist.

avatar van andnino
Grootste minpunt hieraan vind ik de, vette, maar bar weinig origineel klinkende beats. Teksten zijn nog te doen.

avatar van Chicken Sun
0,5
De Opposites zijn vaak wel erg vermakelijk. Hun 'ragboer' nummers zijn altijd garant voor leuk opschepperige lyrics en een keihard knallende beat. Dom, Lomp & Famous is in zijn genre eigenlijk gewoon een instant-klassieker. (Zeg érgens de titel en reken erop dat het word aangevuld met ''bitches zitten aan mijn....'') Me Nikes, Hol van de Leeuw en Geen Klasse Geen Stijl zijn allemaal ook erg te genieten. Hun zogenaamde nummers 'met inhoud' zijn voornamelijk héél vervelend. Pretentieuze, irritante onzin. Outsider, Jouw Pijn mijn Pijn en vooral Zij aan Zij zijn daar prominente voorbeelden van. Nummers zoals dat halen de hele plaat omlaag.

3 *

Voor het grootste deel mee eens

avatar van Max Payne
Prima beats, Beter laten ze de jankplaatjes eruit als allemaal veranderd. Staat niet goed in context met de rest van de plaat!

Best een goede cd, beats zijn dik in orde (hier en daar lijken ze wel wat op elkaar), en de raps zijn ook goed. Veel emotionele nummers idd, maar daar stoor ik me toch niet echt aan. Enige minpuntje is dat de slechtste mc van de wereld, Sef, mee mag doen op Me nikes.

avatar van Stapler
Timo710 schreef:
De video van "Vandaag" is uit, best een mooie clip, ook een best goed nummer.

Jep

MAS schreef:

Jij vond Slaap en Fok jou! beter...?

avatar van andnino
nietszeggende liedjes? Wat verwacht je dan van de Opposites? Dom Lomp & Famous is kwalitatief dik in orde, ook al betekent het helemaal niks.

Ik vind het een wereldnummer.

avatar van andnino
Zou het ook zijn, als het niet Nederlandstalig was dan

RedLightCityBoy
Ik hoop dat ik vandaag nog gewoon overleef
Dat ik morgen nog sta met mijn hoofd op de race
Ik leef niet over een jaar of een maand of een week
Nee ik hoop dat ik vandaag gewoon overleef

Dit is gewoon niet de waarheid, vertellen dat je wilt overleven, net alsof Big2 ook maar met iets zit in zijn leven.

avatar van Ploppesteksel
dus ... ?

Geen idee, maar ik heb niet de indruk dat alle rappers, of gewoon groepen/zangers/zangeressen/..., de waarheid zingen ?

avatar van andnino
Vaak wel zo dat het een stuk overtuigender overkomt, als het wél de waarheid is. bij The Opposites (voor mij) niet het geval

avatar van Ploppesteksel
Inderdaad, maar da's toch geen ramp, bedoelde ik..

edris.
RedLightCityBoy schreef:
Ik hoop dat ik vandaag nog gewoon overleef
Dat ik morgen nog sta met mijn hoofd op de race
Ik leef niet over een jaar of een maand of een week
Nee ik hoop dat ik vandaag gewoon overleef

Ik dacht dat ik vandaag ook wilde overleven, maar ik heb niet echt problemen of zo. Blijkbaar wil je dan dood.

RedLightCityBoy
clip van South Africa is togevoegd.

avatar van Kill_illuminati
edris. schreef:

Ergens kan ik hem wel geoven check deze motto maar:
"Leef bij de dag want niemand heeft je de morgen belooft snapje"
Misschien bedoelt hij het zo.

avatar van 'State Of Mind'
Big2 maakt toch wel knappe beats met FL