The Smiths - Singles (1995)

Label: WEA

1. Hand in Glove (3:25)
  2. This Charming Man (2:44)
  3. What Difference Does It Make? (3:51)
  4. Heaven Knows I'm Miserable Now (3:34)
  5. William, It Was Really Nothing (2:11)
  6. How Soon Is Now? (6:46)
  7. Shakespeare's Sister (2:09)
  8. That Joke Isn't Funny Anymore (4:55)
  9. The Boy with the Thorn in His Side (3:16)
  10. Bigmouth Strikes Again (3:14)
  11. Panic (2:20)
  12. Ask (3:12)
  13. Shoplifters of the World Unite (2:59)
  14. Sheila Take a Bow (2:42)
  15. Girlfriend in a Coma (2:04)
  16. I Started Something I Couldn't Finish (3:48)
  17. Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me (5:04)
  18. There Is a Light That Never Goes Out (4:02)
Father McKenzie
Tribal Gathering schreef:
Ik wil dit gewoon goed vinden. Het ligt aardig in mijn straatje. De nummers zijn meestal erg fraai, muzikaal mooi ingekleurd, maar dan begint het weer..... Morrissey begint te zingen. Velen vinden het prachtig, voor mij blijft het een heiige vervelende zeurstem.

Sommige nummers slagen dit minpunt wat naar de achtergrond te verdringen. How Soon is Now?, Panic, Girlfriend in a Coma en Bigmouth Strikes Again pakken me wel, maar de conclusie mag toch wel luiden :

Helaas, niet de band voor mij.

Ik moet me wat The Smiths betreft ook behelpen met een verzamelaar, dat is voor mijn oren méér dan Morrissey genoeg. Prima band hoor, goede songs en albums gemaakt, maar het is bij mij ook die zanger... je moet toch van die stem houden, en ze irriteert me vaker dan dat ze me blij maakt. Alléén al om die reden is deze band nooit nèt niet "mijn band" geweest.
En nu krijgen we beiden alle Morrissey-Fundamentalisten over ons heen, als daar maar geen Fatwah van komt....

fastpulseboy
Morrissey-fundamentalisten hahaha (Morrissey spellen blijft moeilijk).
Neeeeeh, de Morrissey fundamentalisten zijn alleen maar blij dat niet iedereen het leuk vind. Gelukkig maar! Zeker als mensen nog nooit van The Fall hebben gehoord!

avatar van rkdev
Heerlijke CD, volume op hard en meezingen !
Hang the DJ, Hang the DJ ...

Nihilisme
18 schoten in de roos. The Smiths is gewoon echt dé singles-band bij uitstek.

avatar van Cloud
Op hand in glove & this charming man na zijn het stuk voor stuk topnummers.

avatar van Omsk
Cloud schreef:
Op hand in glove & this charming man na zijn het stuk voor stuk topnummers.

This Charming Man is genrebepalend.

avatar van Guinness1980
Lijkt me een leuke verzamelaar. Heb nog geen enkel album van The Smiths... Kan ik beter voor deze (of een andere) verzamelaar gaan, of voor het reguliere werk?

Ik zou voor Best 1 en 2 gaan.
Dit ook omdat veel mooie nummers niet op reguliere albums staan.
Deze verzamelaar is wel erg onvolledig.

avatar van dazzler
Guinness1980 schreef:

Dit is een schitterende manier om te starten. Doen.

avatar van Omsk
Jep, dan heb je de koe flink bij de hoorns met alle Singles.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
The Smiths zijn goed, en deze cd dus ook, alle hitjes op een rijtje gewoon lekker meezingen in de auto.
Is dus top cd.

avatar van Guinness1980

Dit is een schitterende manier om te starten. Doen. [/quote]

Heb ik dus ook gedaan. Album bevalt goed!

avatar van Twinpeaks
Vorige week bij de kringloop voor een hele euro gescoord.In perfecte staat.Ik ben geen Smiths kenner en na 1 cd ben ik ook wel weer ff klaar met Morissey zijn stemgeluid ,maar deze nummers zijn gewoon allemaal erg goed.Prima gitaarwerk van Marr en briljante teksten.Leuk voor de collectie. 4 sterren

avatar van musician
Mooi.

Feitelijk is het een samenvatting van Best I en Best II.
Die drie jaar eerder waren uitgegeven.
Maar dat mocht blijkbaar de pret niet drukken.

Als echter die compilaties louter goede muziek opleveren, kan niet anders dan het gevolg zijn dat ook Singles alleen maar geweldig is.
Blijft over dat Marr, Morrissey c.s. natuurlijk ook gewoon moesten rondkomen.