Green Day - Warning: (2000)

Punk / Rock
Label: Reprise

1. Warning (3:46)
  2. Blood, Sex & Booze (3:35)
  3. Church on Sunday (3:21)
  4. Fashion Victim (2:51)
  5. Castaway (3:28)
  6. Misery (5:08)
  7. Deadbeat Holiday (3:35)
  8. Hold On (2:59)
  9. Jack Ass (2:45)
  10. Waiting (3:16)
  11. Minority (2:50)
  12. Macy's Day Parade (3:36)
  13. 86 [Live in Prague] * (3:01)
  14. Brat [Live in Japan] * (1:42)
Echt een te gek album! Er is werkelijk geen een nummer dat ik niet leuk/minder vind. Green Day rocks!

Zeker een verzorgd album maar niet echt green day

avatar van Darkshines
Ik vind het goed van Greenday om eens wat anders te proberen. Er staan zowieso enkele kleine hitjes op en ze bewijzen dat punk lekker klinkt in combinatie met volksmuziek.

Bob Cremers
Castaway en Minority twee mooie nummers.

ik vin het echt een mooi album!! wel anders dan de andere albums maar wel mooi!

leroy*
Darkshines schreef:
jaa echt wel lekker chil man(H)

Sven Bersee
Ik luister dit album voor het eerst in ongeveer zes jaar en ik moet zeggen dat het me tegenvalt. Af en toe goede rock, maar die stemmetjes vind ik meestal een beetje kinderachtig over komen.

avatar van Nanne-1995

Ik vergeef het u.

avatar van oruiz
ik vergeef niemand. ook jouw niet -Nanne-1995-

avatar van Tijn79
Een lekkere, doch onopvallende plaat,
maar wat zijn Minority en vooral de titeltrack waanzinnige nummers

avatar van ariedirk
Op de vorige albums kon je het al een beetj ehoren, maar op dit album gaat het helemaal los. Green day is veel meer dan gewoon een punk-bandje.
ik vind ze erg goed in het verzinnen van pakkende, lekker in het gehoor liggende nummers, maar ze hebben duidelijk ook een experimenteerdrift. Ook goed te merken op American Idiot, met zijn 2 opera's.
Die pakkende liedjes weten ze in een ander jasje ook goed neer te zetten, het is misschien niet geheel wat we van ze verwachten, maar wat mij betreft onderscheiden ze zich van andere punkbandjes

avatar van hectometersnor
Een aardig Green day album maar zeker nu hun beste. Vind Nimrod en Dookie veel beter. Warning is wel een leuke opener maar mist al gelijk kracht, zoals bij veel nummers op dit album. Blood Sex & Booze vind ik daarintegen wel erg strak maar de rest mist gewoon het punkgehalte van voorgaande albums

PriestMaiden
Leuk dat Green Day een album uitbracht dat anders klinkt maar ook zeer goed is. Onderschat album. Experimenteel en ook helemaal punkrock.

avatar van SoNick
Ik vind Waiting echt een tof nummer. Die clip is ook gaaf die op international supervideos staat. Lekker album.

avatar van Sven Vermant
In tegenstelling tot velen kan ik dit album wel waarderen.
Minority is een van mijn favoriete Green Day-tracks vooral live klinkt die super lekker.
Andere favorieten zijn Warning en Blood, Sex & Booze.

avatar van Marco1994
Wat een prachtig nummer is Macy's Day Parade!!!

Toen de cd uit kwam schrok ik echt van de verandering in muziekstijl. De eerste single (Minority) kwam eerder uit dan de cd en dat beloofde veel goeds. Maar de cd zelf had een te erge pop-uitstraling. De rauwere gitaren hadden plaats gemaakt voor iets te perfecte popnummers. Dat vond ik destijds erg jammer. Nu kan ik de plaat een stuk beter waarderen en er staan toch wel een paar erg lekkere tracks op, zoals inderdaad Macy's Day Parade, Minority en Dead Beat.

avatar van LPjoris
een iets rustiger album van green day. op zich niks mis mee, maar het valt teveel op. precies of ze hadden er even geen zin meer in. er staan wel leuke liedjes op met een leuk ritme. maar de echt punkrock die ze voor dit album nog maakten is een beetje zoekgeraakt in dit album. en dat vind ik wel een beetje jammer

avatar van Ernie
Het titelnummer van dit album blijf ik toch echt goed vinden. echt zo een perfecte 3-akkoordensong

avatar van frolunda
Klinkt een beetje futloos,zeker niet hun beste.