Thurston Moore - Trees Outside the Academy (2007)

Label: Ecstatic Peace!

1. Frozen Gtr (4:06)
  2. The Shape Is in a Trance (4:39)
  3. Honest James (3:49)

met Christina Carter

4. Silver>Blue (5:51)
  5. Fri / End (3:19)
  6. American Coffin (3:56)
  7. Wonderful Witches (2:24)
  8. Off Work (4:12)
  9. Never Day (4:01)
  10. Free Noise Among Friends (0:34)
  11. Trees Outside the Academy (5:50)
  12. Thurston@13 (2:37)
avatar van itchy
Leuke en verassend folky soloplaat van Thurston Moore. Thurston speelt op deze plaat voornamelijk akoestische gitaar en wordt bijgestaan door Sonic Youth-drummer Steve Shelley en violiste Samara Lubelski. Ook duikt J. Mascis nog op voor een vintage gitaarsolo.

De nummers klinken warm en liggen makkelijk in het gehoor. Wel klinkt het geheel soms wat bedaard. De viool zorgt voor een folky ondertoon. Thusrton heeft op zijn Ecstatic Peace! label de laatste tijd voornamelijk nu-folk muziek uitgebracht en dat heeft zijn invloed blijkbaar niet nagelaten.

Op de track Thurston@13 horen we een 13-jarige Thurston zijn taperecorder en heel veel geluidjes uitproberen. Heel charmant en persoonlijk.

Voorlopig 3.5*.

Trouwens: Sheplays bedankt voor het opknappen van de hoes!

Sheplays
Graag gedaan!

Zeer anders dan het oorverscheurende Youth matiraal. Zoals Itchy als zijn heel erg Nu-Folk en eigenlijk wel zeer goed. Thruston hoeft niet over schreeuwde gitaren heen te schreeuwen en dat komt zijn stem onzettend goed uit. Zeer leuk plaatje.

Erg mooie plaat. Warme en persoonlijke nummers. De gitaartexturen zijn Sonic Youth-achtig, maar akoestisch. Geeft een verfrissende kijk op de songs.

avatar van timhardt
Sounds like Beck, but not quite 3*

Ik vind het totaal niet op Beck lijken .

Mojo Pin
Nee, voor geen meter.

avatar van Lexicon Devil
Een serieus saaie plaat van Moore.
Wonderful Witches klonk wel aardig. Voor de rest was het maar een eentonige typische "ik ben een ster dus mag uitbrengen wat ik wil" plaat.
Don't waste your money on this....

avatar van The Scientist
Vandaag eens gehoord.. vond het ook een zeeer vermakelijke plaat

Gregson
Erg mooi solo album van Thursten Moore.

avatar van The Scientist
Ik heb deze inmiddels tig keer gehoord... en blijf het toch een ijzersterke plaat vinden... eigenlijk niet heel bijzonder.... maar alle nummers zijn gewoon erg sterk... het geheel klopt gewoon allemaal qua sfeer, stem (wat voegt Carter ook echt iets toe aan Honest James), instrumentatie...

Ik verhoog em maar weer eens.... eigenlijk niet echt iets waarvan ik zou verwachten het goed te vinden (wat 'gewoontjes')... maar toch werkt het..

avatar van platedraaier
Heerlijk plaatje dit. Vooral de gitaarrifjes die acoustisch gespeeld worden vind ik erg lekker uit de hoek komen. Ook de viool maakt de sfeer op een aantal nummers. Ik heb deze als liefhebber van Sonic Youth "blind" uit de cd bak bij "Fame" gekocht en ik ben aangenaam verrast.
Rauwe folkie singer songwriter stuff dit........

avatar van midnight boom
Sterke en verslavende, maar niet wereldschokkende liedjes.

avatar van henkiev
Honest James..wat een geweldig nummer is dat toch!