A Place to Bury Strangers - A Place to Bury Strangers (2007)

Label: Killer Pimp

1. Missing You (3:54)
  2. Don't Think Lover (3:25)
  3. To Fix the Gash in Your Head (3:51)
  4. The Falling Sun (5:19)
  5. Another Step Away (4:09)
  6. Breathe (3:41)
  7. I Know I'll See You (4:06)
  8. She Dies (3:48)
  9. My Weakness (2:41)
  10. Ocean (6:01)
  11. Never Going Down * (2:57)
  12. Get On * (2:40)
  13. Half Awake * (2:24)
  14. Run Around * (4:06)
  15. Sunbeam * (6:45)
D-ark
Heel de plaat is gewoon magie.

avatar van De-noir
Dit album is niet gezond voor je oren. Dit kan ik echt alleen maar loei- en loeihard draaien. De buren vonden het afgelopen zomer ook mooi..

26 november, de oordopjes liggen al klaar.

avatar van evil23
Stap binnen in de donkere wereld van A Place To Bury Strangers en ontdek de verslavende donkere tracks van deze band. Mooi meegenomen dat er op de cd versie die ik heb aangeschaft nog eens 5 extra songs staan.

boomkat
I Know I'll See You is dikke New Order shit. Hoe lekker

avatar van Pooiertje
Beste nummer van dit album ja

haveman
Ik moest hier even aan wennen. Vond het in het begin zelfs niks, maar wordt steeds beter. Begin met 3,5 ster.

avatar van pompompom
En toen hebben we dit album maar een plaatsje in m'n top10 gegeven

avatar van DjFrankie
Even wennen dit Jesus & Mary Chain, met een beetje New Order en Horrors.
Vind niet alle nummers even briljant maar Another Step Away & I Know I'll See You zijn lekker !!

Ace
Deze plaat nog eens een paar keer beluisterd en ik weet niet waar ik met mijn gedachten zat toen ik 3,5* gaf, maar dit verdient wel wat meer. Ik neig naar een volle ster erbij, maar zal nog een keer luisteren voor ik een definitief oordeel vel...

avatar van TJN
TJN
Gigantische stofzuigerplaat.. vette galm op de zang, back to the eighties.. plaat klinkt een beetje schel maar gaat net. Hoort er vind ik wel een beetje bij.. dat rauwe.. ongepolijst.. bij zo'n debut. Bij een aantal nummers is het zo'n galmbak dat het totale geluid zich erin verzuipt.. haha.. eigenlijk kan dit niet.. en zet 'm dan ook zachter. Mmmh.. heb dit beter gehoord maar vind de sound wel heel speciaal en blijf luisteren omdat de spanning blijft. 15 juli in de Effenaar, ben benieuwd.

avatar van LeNoise
Live zijn ze dik in orde, aleen heel LUID

avatar van Madjack71
Yep....heel LUID...en het ware beter geweest om oordoppekes mee te nemen...want de dag erna tuut tuut tuut de groetjes van A Place to Bury Strangers. Maar ere wie ere toekomt, ze gaven wel een show weg van jewelste. Dit album roept dat gevoel weer bij mij op en de hoes spreekt boekdelen. Heerlijk om lekker hard op te zetten en je hoeft je volumeknop daarvoor niet eens zo omhoog te zetten. Met idd. een dikke galm en het geluid kan er nog net mee door, past enigszins er wel bij. Soms lijkt het net of mijn boxen ontploft zijn, maar hoort het gewoon bij het nummer
Op zijn tijd...kan ik er wel van genieten.

avatar van frolunda
Bakken galm,fuzz,distortion en de bijbehorende,bijna onverstaanbare fluisterzang,wat trouwens niet het sterkste punt is,en ook niet hoeft te zijn van deze New yorkse band.Verder wel gewoon een imponerend en regelmatig snoeihard debuut van A Place to bury strangers.De invloeden van the Jesus and Mary chain zijn natuurlijk duidelijk hoorbaar maar ook (zoals hierboven al eerder genoemd) de geest van the Cure ten tijde van Pornography hoor ik door middel van de drumcomputers en de claustrofobische sfeer door de plaat rondwaren.De nummers zijn qua kwaliteit redelijk tegen elkaar inwisselbaar maar bieden ter gelijkertijd genoeg verscheidenheid zodat het constant leuk blijft.Vier sterren album derhalve en de opvolger was zelfs nog beter.

avatar van orbit
Tsja, waar ik exploding head geweldig vind, is deze wat onevenwichtiger. Het begint vooral met veel herrie, maar weinig structuur. Later komen er wat betere nummers voorbij, maar dan heb je eigenlijk de boot al een beetje gemist. Er zit geen goede sterke lijn in de plaat, die exploding head meteen heeft, daar wordt je gelijk door opgezwolgen, hier blijft het een beetje dobberen. Ik kan er helaas geen geweldig cijfer van maken. Hadden ze nou meteen wat goede nummers ingezet aan het begin, dan was het misschien bijna een kleine klassieker, nu is het meer iets voor op de grote shoegaze stapel.