R.E.M. - Live (2007)

Label: Warner Bros.

1. I Took Your Name (4:08)
  2. So Fast, So Numb (4:40)
  3. Boy in the Well (5:16)
  4. Cuyahoga (4:25)
  5. Everybody Hurts (6:49)
  6. Electron Blue (4:13)
  7. Bad Day (4:26)
  8. Ascent of Man (4:12)
  9. The Great Beyond (4:49)
  10. Leaving New York (4:48)
  11. Orange Crush (4:27)
  12. I Wanted to Be Wrong (5:02)
  13. Final Straw (4:10)
  14. Imitation of Life (3:53)
  15. The One I Love (3:27)
  16. Walk Unafraid (5:02)
  17. Losing My Religion (4:53)
  18. What's the Frequency, Kenneth? (4:06)
  19. Drive (5:41)
  20. (Don't Go Back to) Rockville (4:39)
  21. I'm Gonna DJ (2:27)
  22. Man on the Moon (6:46)
avatar van musicfriek
otherfool schreef:
en een live-cd staat of valt toch ook met de tracklisting. En dan scoor je geen punten met Electron Blue of The Ascent of Man...

Je vergeet dat dit een live-opname is van hun Around the Sun-tour, dus ik snap het geklaag niet zo dat er zoveel nummers daarvan op staan. Doe hier je voordeel mee, vind je het een leuk album, dan is deze live-album een aanwinst, mocht je er helemaal niks mee hebben, dan laat je het lekker liggen.

En wat is er mis met Electron Blue? Geweldige typische Stipe-ballad waar helemaal niks mis mee is. Ik vind het zelfs een van de betere van Around the Sun. Verder vind ik R.E.M. live erg goed uit de verf komen, als liefhebber geniet ik hier zeker wel van.

nijme255@adsl schreef:

Jammer dat er zoveel tracks van hun minste album, Around The Sun, op staan. Maar liefst 8!! En dan ook nog Imitation of Life om zeep helpen dat maakt het er niet beter op heren.
Ooit 1 van mijn favoriete bands......

Ik vind het tamelijk arrogant om dit live album 2,0* te geven als dit 1 van je favoriete bands was. Zo groot is het verschil tussen die goeie ouwe tijd en nu echt niet. Hebben we hier weer met de musicmeter babyboomer van het soort grachtengordel te maken?

Fantastisch live concert met een uitermate originele tracklist. Veel nieuw werk, maar ook minder bekend oud werk. Zeker geen afgezaagde ouwe hits parade. Super stem, goede band, geweldige muziek, mooie sfeer: zo is muziek bedoeld. 4,5*

Mijn favoriete deel van het concert: het begin, track 1-5. Don't miss it!

avatar van otherfool
musicfriek schreef:

Dat vergeet ik helemaal niet, je knipte heel netjes het eerste stukje van mijn zin weg:

Ik kan de keuze ervoor wel begrijpen hoor, maar ik vind die songs gewoon niet zo sterk

otherfool schreef:

Ik volg R.E.M. al heel lang en ik kan je hierin absoluut niet volgen. Ik snap niet hoe mensen de songs van dit album veel minder kunnen vinden dan ouder werk: zoveel verschil zit er niet tussen.

avatar van otherfool
Tja, ik vind de laatste platen maar wat slap gekwezel vergeleken met alles tot en met New Adventures in Hi-Fi...

avatar van musicfriek
Auw! That hurts haha, maar ieder zijn mening he?

Ik kan Otherfool daarin wel volgen. Up heb ik nog veel gedraaid en is nog wel een mooie plaat, maar daarna zijn de albums toch een stuk wisselvalliger geworden.

Ik lees hier trouwens dat dit hun eerste liveplaat is, maar volgens mij hebben ze al eerder liveregistraties uitgebracht (alleen op VHS, denk ik). Ben de titel even kwijt, maar uit de jaren '90 (met een fantastische versie van Country Feedback erop).

Ja Herman, je hebt helemaal gelijk: Perfect Square: opgenomen in Duitsland. Wordt beschouwd als één van de beste live concert dvd's (ook door mij). Zo'n sterk optreden met zo'n mooie sfeer op een fraaie locate. En dat nog wel in Duitsland.

Eerlijk is eerlijk, dat is nog beter dan deze R.E.M. Live. Toch vullen ze elkaar goed aan, dat concert heeft behoorlijk veel rustige sfeervolle nummers buiten, dit concert wordt af en toe lekker gerockt en is er een mooie lichtshow binnen.
En ja, Country Feedback...veel mooier krijg je ze niet.

EVANSHEWSON
Ok, in de mood van een MuMe Meeting met zijn allen platenzaak binnen en dan toch maar meegenomen.
Deze nacht nog met de koptelefoon beluisterd; Ok, er ontbreken natuurlijk véél goede songs uit hun IRS years, maar deze liveplaat vind ik toch een erg sfeervolle registratie hoor!
Leuk Stipe die toch vaak iets vertelt tussen de songs door, zijn stem is hier en daar iets minder zuiver, maar het stoort nergens en de band heeft haar publiek duidelijk op de hand.
De sfeer bepaalt hier voor mij toch alles, ondanks dat het soms ietsje rommelig klinkt.
Puike liveplaat, zoveel is me nu wel duidelijk.

De bijgevoegde dvd is voor later, vandaag nog andere katten te geselen, helaas.

Maar voor de cd zelf :

****

EVANSHEWSON
De dvd maakt hier voor mij het verschil, zien én horen is zoveel méér dan horen alleen.
Mooie liveplaat en nog mooiere bijgevoegde dvd van dit concert.
Ik blijf bij ****

avatar van floris013
herman schreef:

ik heb hier ook nog de DVD Tourfilm liggen, denk oorspronkelijk een VHS-band, uitgebracht na de tour die ze deden na Green, vooral veel materiaal van Document en Green. Geen country feedback derhalve.
is absoluut de moeite waard voor de liefhebbers van de IRS jaren (en Green, vooruit)... en met engelse ondertiteling, dus de murmulende stipe van die jaren kun je dan ook nog wat volgen zelfs.

overigens vind ik deze laatste live-cd/dvd erg de moeite waard ook.

avatar van LittleBox
Prachtige uitvoeringen van vooral Ascent of Man, Final Straw, I wanted to be wrong en Drive. In tegenstelling tot wat velen kennelijk vinden zijn dit ook op Around the Sun uitstekende nummers. Live komen ze nog beter uit de verf.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Eindelijk een live plaat van REM!!!
ik vind de "" Around the Sun " nummers verrassend sterk uit de verf komen, maar prefereer toch hun vroegere werk ( the One i Love, Orange Crush & Cuyahoga )
Heerlijk muziek!!!!

beaster1256
ik had de mannen van r.e.m. al lang opgegeven , maar nu verrassen ze me uitermate met een fantastisch live album , ja , ze konden niet blijven aanmodderen , iedereen begon ze beu te vinden , zo zie je maar ' things change ' en dan die gedrevenheid , werkelijk een aanrader

avatar van papat
Ben het volledig met beaster1256 eens! Had deze jongens al een beetje afgeschreven, totdat accelerate uitkwam en ik vlak daarna deze in de supermarkt op de kop tikte. zeer goed concert. zelfs de nummers van around the sun zijn erg mooi, terwijl die plaat me niet zo kon boeien.

vraag aan de echte fans: waarom heeft stipe toch altijd zo'n klodder verf op zijn hoofd tijdens optredens?

beaster1256
patat , om zijn lelijke kop wat te verbergen zeker , maar deze live plaat is werkelijk subliem en de dvd is ook fantastisch , allé , zo'n nummer als ' i took your name ' waarin hij enorm uithaalt op een bepaald moment , kippevel gewoonweg weg

avatar van Twinpeaks
Inderdaad een mooie plaat van de heren,waar de songs van het tamme Around the Sun wel overeind blijven.Voor de rest is het gesneden koek zonder al te veel verassingen.De dvd daarentegen is de roomboter op de koek.Mooie beelden in een mooi decor en een prima geluid.De setlist had wat spannender gekund,met wat ouder materiaal was dit een dikke 5 sterren plaat geweest,maar de heren spelen op veilig en dat is jammer.Al met al toch 4 sterren voor goede uitvoeringen van toch wel sterke songs.

avatar van BenZet
Vind deze plaat wel wat tegenvallen. Beetje monotoon in mijn oren en kan mijn concentratie er niet bij houden.

avatar van rkdev
EVANSHEWSON schreef:

Ja ik ben nog ziek van het kijken naar de DVD...
De muziek daarentegen is natuurlijk top. Wel jammer dat ze nu net van hun saaiste tour (qua setlist) een Live-cd uitbrengen.

beaster1256
en zo is het altijd wat !!!

herman schreef:

Dat heb ik nu ook... zelfs REM's terugkeer naar het oude geluid vond ik wat tegenvallen. De memorabele melodietjes van voorheen mis ik toch wat op Accelerate....

Overigens is dit echt de eerste live cd, die VHS mag om die reden immers ook niet op Musicmeter....

Da's waar, het is wel de eerste live cd, zo had ik het nog even niet bekeken. Ik heb ook nog een videoband uit de jaren '80 met clipjes van de eerste albums en livemateriaal, maar die telt ook niet mee.

avatar van freakey
Even opgezocht in mijn oude VHS collectie, 3 stuks: "This Film is On" (waarschijnlijk de clipjes video), "Tourfilm" (dit is de live-film waar je op doelde denk ik) en "Succumbs" (maar die is volgens mij heel oud)

Bedankt voor het zoekwerk. Heb ook even gekeken. Ik heb Succumbs (daar staan ook oude clips op. Volgens Wikipedia komt die uit 1987. En verder heb ik nog Road Movie.

avatar van freakey
Roadmovie ken ik niet, is dat VHS?

avatar van freakey
Excusez, al gevonden in je link....

avatar van TEQUILA SUNRISE
Vanavond de DVD weer eens bekeken, deze vind ik wat rommelig en chaotisch overkomen maar met de muziek is helemaal niets mis.
Mis deze band toch wel, Michael Stipe wil weer muziek gaan maken maar niet met zijn maatjes Buck & Mills en dat vind ik eigenlijk wel jammer.

avatar van luigifort
Ken deze ook niet..ben benieuwd. Vind de live dubbel elpee in de Olympia in Dublin erg goed..lekker veel oude nummers en erg weinig hits..ja Stipie wil eventueel weer gaan zingen ja maar is bang om n rem aftreksel te worden..we wachten af..

avatar van musicborst
Draai deze regelmatig. Mijn favoriete live cd van deze gasten (van wat ik heb dan)! De DVD is totaal niet aan mij besteed, heb helemaal niets met dat "artistieke" geflikker met beelden. Draai deze vaak in de auto, weet niet waarom. Waarschijnlijk omdat hij daarin ligt...

ATZ
Ik heb eerst de dvd gekeken en vond het toen helemaal niks. Pas toen ik de cd's beluisterde, zonder visuele afleiding, viel het kwartje voor mij!

avatar van rockbitch
Wauw ik snap hier die ( over het algemeen) negatieve reacties op dit album niet. Ik vind het een gewèldig album. Micheal Stipe is zeer goed bij stem en de setlist is in mijn beleving perfect. Heb het album ( vinyl) al zo vaak gedraaid en hij wordt steeds beter en beter. De bijbehorende dvd is vooral in het begin erg druk gefilmd ( niet mijn smaak) maar gelukkig wordt dat later ietsjes rustiger. De dvd is idd niet zo mijn ding, maar de muziek en nummers daarintegen ècht wel.