Booty Luv - Boogie 2Nite (2007)

Dance
Label: Hed Kandi

1. Boogie 2Nite (3:17)
  2. Shine (3:26)
  3. Don't Mess with My Man (2:56)
  4. Some Kinda Rush (3:31)
  5. Dance Dance (3:08)
  6. Be Without You (3:41)
  7. Who's That Girl? (3:03)
  8. Good Girl's Gone Bad (2:35)
  9. A Little Bit (3:13)
  10. He's a Winner (3:16)
  11. Something to Talk About (3:24)
  12. Where You Are (3:53)
  13. Boogie 2Nite [DB Boulevard Edit] * (3:17)
  14. Shine [M's Smooth Edit] * (3:29)
  15. Don't Mess with My Man [Ryden's Live Edit] * (2:59)
avatar van Ericos
Dit album gaat GEWELDIG worden!

Ik vind ze echt ge-wel-dig. Hun liedjes zijn zo leuk, en vooral erg verslavend. Normaal houd ik nooit zo van die dance hitjes & covers vind ik ook nooit geweldig (Dat vind ik een kwestie van geen inspiratie hebben), maar op de een of andere manier hebben ze mij wel te pakken gekregen. Ik heb hun album sampler, en ik moet zeggen, alles klinkt errrrug lekker. Ben zeeeeer benieuwd.

avatar van catdog
Jajajaa.. ik kijk hier ook naar uit.
Het klinkt allemaal erg pakkend... elke keer krijg ik spontaan zin om te gaan dansen !

TimMoors10
Ik heb ook de album sampler gedownload en het klinkt heeel erg lekker...:D

De singles zijn nog altijd de beste, maar heel dit album staat vol met lekkere nummers die makkelijk wegluisteren, geen pareltje maar toch een aanrader voor eens te relaxen

avatar van Zwammer
Ik zal dit album nooit beluisteren.. maar ik wil toch even zeggen dat alledrie de singles best te pruimen zijn

avatar van Nickstbo
Moehaha , ga zeker morgen eens zien in de winkel . Al vrees ik ervoor . Volgens bol.com komt hij deze woensdag uit ipv morgen . Op andere sites van muziekwinkels staat hij gewoon niet vermeld..... dus als iemand deze ziet staan in de winkels , laat me zkeker iets weten dan !

avatar van Kos
Kos
Don't mess with my Man? cover van Lucy Pearl?

-edit- na het clipje gezien te hebben: ja dus.

-edit 2- na alledrie de clipjes gezen te hebben: wat is dit voor fucking nutteloze muziek.

Artifact
Niks aan toe te voegen. Belachelijk dit.

Relax
Ik haat covers.

avatar van Nickstbo
Ik ook maar Shine is een heel tof nummer vind ik . Was altijd blij toen ik dat hoorde toen ik vakantiewerk deed . Heb gezien in winkels vandaag en hij was er nog niet ... iemand ?

avatar van Ericos
Ik heb hem net beluisterd en het klinkt eigenlijk heerlijk! Voor het eerst een album vol met 'dance'! Ik vind deze meiden echt geweldige muziek maken!

Some Kinda Rush wordt waarschijnlijk de opvolger van 'Don't Mess With my Man' en ik vind het helemaal terecht. Echt een knaller!

Geef dit album net geen 5.
4,5 *

Imagine.
Maar vandaag dacht je, eigenlijk is dit album gewoon geniaal en geef ik het toch maar 5 sterren!

SSS
Ericos schreef:

Geef dit album net geen 5.
4,5 *

Je weet dat 'Don't Mess With My Man' niet van hun is? En zo zullen er vast nog wel meer uit de ouwe doos zijn gehaald. Erg jammer!

Imagine.
Maar dat vind jij niet erg, aangezien je Gym Class Heroes in je top tien hebt staan.

avatar van Opschuiven
0,5
Gym Class Heroes jatten niet álles, wat Booty Luv wel doet! Alle drie de singles zijn gejat met het principe: Jat een 70's nummer, plak er een kutte dancebeat onder en je hebt een hit. Dat Gym Class Heroes één nummer hebben gesampled maakt hun nog geen tweede Booty Luv.

*Edit: Ik heb net het hele album gehoord. Wat een kut album zeg! ALLE nummers zijn gejat! Niet alleen de singles (wat ik gehoopt had) maar zelfs de non-singles zijn allemaal leipe house-versies van oude geniale nummers! 0,5 sterren.

avatar van T.O.
Ericos schreef:
Voor het eerst een album vol met 'dance'!

Maar goed, op basis van die clips: platte top 40 dance zonder toegevoegde waarde. Lijkt me toch overduidelijk...

avatar van Nickstbo
Niet alle nummers zijn gejat ? ??
Of is het wel degelijk zo

avatar van Ericos
Nee niet ALLES nee. Het album is gewoon GEWELDIG, punt!

Jim
Nieuwe single is Some Kinda Rush

avatar van Ericos
En die is ook weer HEERLIJK!

Zenna
Ik heb het album niet, maar de 4 singels zijn heel goed!!

avatar van tnf
tnf
Bij deze recensie zou ik ongeveer dezelfde woorden kunnen plaatsen als bij elk willekeurig Kane-album, alleen is het genre anders.

Afgaande op de 4 singletjes is deze act een typisch geval van: Het hele plaatje klopt, productioneel gezien is het perfect afgewerkt, enzovoort. --> en toch raakt het me niet. Misschien is het dat wel, alsof het groente is die je te lang door hebt laat koken. Dan wordt het slap en smaakt het niet meer.

Ik houd van dance dus dat is het probleem alvast niet.

avatar van kaztor
Verschrikkelijk, dit.
Lijkt wel op smurfenhouse...

avatar van rudiger
Het lijkt wel of de dames van Luv steeds jonger worden , waar is die blonde trouwens naar toe ?

avatar van catdog
Opschuiven schreef:

Oke.. voor de duidelijkheid alle covers van dit album op een rijtje:
* Boogie 2Nite [origineel van Tweet]
* Shine [origineel van Luther Vandross]
* Don't Mess with My Man [origineel van Lucy Pearl]
* Be Without You [origineel van Mary J. Blige]
* Where You Are [origineel van Rahsaan Patterson]

Waarom kom jij dan aanhuppelen met het feit dat ALLE nummers gejat zijn? De meiden hebben sommige nummers ook nog eens zelf geschreven. Als ALLE nummers covers zijn vertel me dan maar eens van wie het origneel is van: Some Kinda Rush of van Dance Dance bijv. ?

avatar van freitzen
Het zegt wel weer genoeg dat de (eerste?) vier singles in chronologische volgorde op de cd staan... dit stelt allemaal niet zoveel voor.

@Kaztor: geef mij dan toch maar smurfenhouse

Lekker album! Ok, alle songs lijken op elkaar en inhoudelijk stelt het allemaal zeer weinig voor, maar toch heeft dit album een eigen sound en het is allemaal goed dansbaar. Vrolijke muziek, nooit wat mis mee. Daarom 4,5 ster .

avatar van friday the 13 th
Erg leuke cover dance-groep, beter dan het voormalige Big Brovaz.

avatar van sjorzke
gewoon lekker album, niet sterk maar gewoon leuk