Seether - Finding Beauty in Negative Spaces (2007)

Zuid-Afrika
Rock / Metal
Label: Wind-up

1. Like Suicide (4:14)
  2. Fake It (3:16)
  3. Breakdown (3:29)
  4. FMLYHM (Fuck Me Like You Hate Me) (3:28)
  5. Fallen (4:18)
  6. Rise Above This (3:23)
  7. No Jesus Christ (7:05)
  8. 6 Gun Quota (3:23)
  9. Walk Away from the Sun (4:13)
  10. Eyes of the Devil (5:00)
  11. Don't Believe (4:34)
  12. Waste (4:21)
  13. Careless Whisper * (4:57)
avatar van Desert
Met dit album gaan ze in dezelfde stijl verder als Karma and Effect. Leuke cd, maar niet echt iets bijzonders.

Ik heb het album net even gedownload, de eerste twee nummers kilnken inderdaad als voorborduuring op karma & effect. Zou ik totaal niet erg vinden aangezien K&E een super goed album is.

avatar van Snowblood
Toch wel benieuwd naar dit album. Disclaimer en K&E reeds in bezit, een dat zijn prima albums.. Deze ga ik denk ik ook wel aanschaffen.

avatar van CWTAB
Toch ietse beter dan K & E, beetje ruger terug en wat meer "schuttingstaal" ....

No Jesus Christ is top nummer, dat begin alleen al....

bro
teleurstelling! ik ben grote fan van seether en hun 2 vorige cd's horen tot mij favorieten maar deze stelt toch echt niet veel voor. alles klinkt ongeloofelijk ongeinspireerd (uitzondering: no jesus christ) en al bij al eentonig. de teksten zijn ook maar erg flauw en zit vol van herhalingen. alles wat hun vorige cd's zo goed maakten is hier niet meer aanwezig: meeslepende nummers of lekker explosieve nummers.

geen idee of dit beteren zal maar voorlopig kunnen enkel No Jesus Christ, Walk Away From The Sun en Eyes of the Devil mij echt boeien.

bro
nja, dit is weer tipisch iets voor mij. altjid te snel iets beoordelen. maarja goed. ik blijf erbij dat de teksten toch wel behoorlijk zwak zijn maar als je dat effe uitsluit schiet er nog een album dat erg aardig wegluisterd over. het zou al raar moeten lopen maar ik vrees dat dit toch wel mijn minst favoriete cd van seether zal blijven. terwijl dat hun 2 andere steenvast op 5* staan zal deze rond 4 à 4.5* blijven hangen. niet slecht dus, maar toch minder goed.
No Jesus Christ vind ik daarintegen toch een van hun beste nummers. lekker experimenteel.

avatar van Seven
Inderdaad erg teleurstellend dit album. Vooral omdat die single zo pakkend is en ik er daarom veel van had verwacht. Walk away from the Sun is samen met FMLYHM en Fake it nog wel het beste wat hierop staat.
Jammer.

Ik vind het geen beter album als karma & effect. Het is een beetje een herhaling van Karma & Effect op sommige momenten. Er zitten wel een aantal originele tracks op (bijv. fake it en no jesus christ).
Voor de rest is het gewoon lekkere rock muziek en krijgt dit album alsnog 3.5 sterren van mij.

avatar van tormato
erg lekker deze cd zit muziek in, hoop niet dat ze gaan doorbreken in nederland want meestal gaat het dan bergafwaarts met de band.

Weet iemand soms waar ik deze cd kan kopen? Ik heb zo ongeveer alle cd-winkels in de buurt afgezocht, maar ik vind hem nergens.

Bedankt voor de tip , maar ik heb de cd ondertussen al in de Fnac gevonden.

Weer een goede cd. Ik vind dat hij veel verschilt van de vorige 2, maar daarom is hij niet minder goed. Het begin van 'No Jesus Christ' doet mij trouwens aan de liedjes van Tool denken.

Mijn favoriete liedjes: 'No Jesus Christ', 'Walk Away From The Sun' en 'Don't Believe'.

bro
in de Metalzone heb ik hem ook al zien liggen. maar heb hem niet gekocht door geldtekort. als ik hem op lange termijn eve goed blijf vinden koop ik hem ook zowiezo.

avatar van james_cameron
Beste album van de band tot nu toe. De songs zijn een stuk beter dan op voorgaand werk en de sound is meer zelfverzekerd en ruiger. Hier en daar ook wat experimenteler en spannender qua opbouw; check vooral het prachtig opgebouwde No Jesus Christ, zeker het beste nummer van de plaat.

bro
ik geef je gans gelijk, maar ze klinken niet ruwer hoor. ze klinken juist erg zuiver! ook zn zang is van ruw geschuur naar (in sommige liedjes) schoone cleane zang overgegaan. erg mooi trouwens.

avatar van Ralph_Mennes
ik denk dat het puur een kwestie van smaak is welke van de albums je het vetst vind. Ik vind K&E denk ik iets beter, maar kan dit album ook prima opzetten. Ik hou van het feit dat er experimentele nummers op staan (denk aan Walk Away From The Sun en Rise Above This wat ietwat rustigere nummers zijn). Het minpunt aan dit album is dat het wel veel van hetzelfde is. Muzikaal lijkt Don't Believe namelijk erg op Like Suicide bijvoorbeeld.

om het even leuk af te sluiten..No Jesus Christ is denk ik hun beste nummer ooit..wat een geweldige riff.

avatar van metalforever78
heerlijke cd Tip als je m download doe er dan ook hun cover van carelesswispers bij die is ook echt meester

avatar van Killeraapje
Op mijn versie staat Careless Whisper zelfs 2x. Het verschil is nauwelijks te horen maar bij versie twee zitten er wat violen doorheen. Verder is dit een uitstekend album waarvan ik de teksten juist erg sterk vind. Dit kan ik overigens niet zeggen van het album dat hierna kwam.

avatar van legian
haha, kom er net achter dat ik alleen bij deze een cijfer heb staan (gooi er maar ff een halfje bij)
dit was mijn kennismaking met de band en mede daarom heeft het toch iets speciaals,daarnaast hebben ze mij weer opnieuw warm gemaakt voor de rock.

ze hebben hier een aantal lekkere knallers op staan, Like Suicide, FMLYHM en No Jezus Christ zijn voor mij (naast favoriet) ook nummers die op bepaalde momenten helemaal op hun plek vallen, maar uiteraard is er ook de rest (duhh) ook daar hebben ze weer uitstekend werk geleverd.
de zang is mischien niet de meest toegankelijke maar past hier perfect, en dat samen met wat agressie maakt het voor mij toch een van de betere rock albums die er zijn.

zal binnenkort ook de oudere albums weer eens ff gaan beoordelen aangezien dat nog steds niet gedaan is.

SDM
Erg zwakke cd naar Seether-normen. Ongeïnspireerd, saai en vaak te lang uitgesponnen. De single "Fake It" kan er nog enigszins mee door, "No Jesus Christ" heeft nog een origineel tintje (op de zwakke laatste 2 minuten na), aan de rest hoef je je tijd niet te verspillen.