The Birthday Massacre - Walking With Strangers (2007)

Canada
Electronic / Rock
Label: Metropolis

1. Kill the Lights (3:55)
  2. Goodnight (4:02)
  3. Falling Down (4:12)
  4. Unfamiliar (3:18)
  5. Red Stars (3:41)
  6. Looking Glass (4:26)
  7. Science (4:04)
  8. Remember Me (4:07)
  9. To Die For (5:05)
  10. Walking with Strangers (3:55)
  11. Weekend (3:53)
  12. Movie (5:03)
Leuk nieuws, is wel een aardig bandje, en dit kan wel eens de doorbraak worden. Ik verheug me hier best wel op.

avatar van chansadres
Hij luistert lekker weg en het is een goede plaat.!

avatar van Jumperjack
Een aangename verassing, ik vind dit wel wat.

Zit muzikaal zeker ontwikkeling in. Mooi album.

03.nov.2007 20:00
Live At Terra Gotha Vlissingen

heerlijke muziek,
hier en daar lekker dromerig.
een album dat zeker niet gaat vervelen!

avatar van Max Payne
Wie gaat erheen? 3 November TBM in Nederland!

avatar van Jumperjack
Dit is een groei diamant , ik vind dit echt een lekker album en hij groeit met iedere luister beurt. Verhoogd van 3,5 naar 4*. Ik heb besloten om de CD te gaan aanschaffen.

Ik vind met name de productie ook erg goed, het klinkt allemaal zo lekker massaal.

avatar van Max Payne
To Die For, mooi nummer ik vind helaas Violet net wat beter

avatar van Jumperjack
Ik heb mijn stem wederom verhoogd en deze keer naar het maximum,
5* voor deze geweldenaar. Met name "Goodnight" vind ik zo ontzettend goed, dat ik er werkelijk koude rillingen van krijg.
Ik kan er niet genoeg van krijgen, 2007 is een ongelooflijk top jaar met deze CD en Tegan and Sara's "The Con"

avatar van Jumperjack
Holy FucK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!, The Con van T&S is nog steeds no. 1 over 2007, maar deze is ook zo goed. Wordt No. 2 over 2007, maar wel met de kanttekening dat dit album 10 x beter is dan mijn no. 1 van 2006.
Het jaar 2007 heeft 2 klassiekers gebracht. Hurray for TBM and T&S, beiden komen uit Canada, voor mij zegt dat heel veel. Canada Rules!

Goodnight is inderdaad een erg mooi nummer. Red Stars vind ik echt heel vet, brengt wat meer industrial in de muziek, net zoals Looking Glass. Je kan echt merken dat The Birthday Massacre steeds beter wordt. Een doorbraak wil ik helemaal niet, laat het maar lekker een beetje undergound blijven. Beste plaat van 2007!

avatar van snarf349
helemaal mee eens, had er tot enkele maanden geleden nog nooit van gehoord, is inmiddels wel verandert.
niet helemaal ( voor mij ) de beste van 2007, maar wel een hele goeie.

avatar van reptile71
Echte huppelgothic waar ik dus echt niks mee heb en kan, bombastische elektronische geluiden met een hoog stemmetje erop. Natuurlijk allemaal prachtig geproduceerd, maar het verdwijnt in de massa en geen hond die het ooit zal missen.

NB: excuse aan de mensen die er wel van houden.

avatar van freddze
Ik ken enkel track2, Goodnight en die valt nog wel mee, maar helemaal wild word ik er ook niet van - vandaar dat ik ook nog niet op zoek geweest ben naar meer van deze band.

avatar van reptile71
Doe geen moeite zou ik zeggen..

avatar van Jumperjack
Vooral wel doen, dit is een geweldige band. Ik bekijk dit vanuit het standpunt van een liefhebber van Pop. Als je van ongecompliceerde pop muziek houdt, luister dan vooral naar TBM. Ben jij een van die mensen die het vanuit "Industrial" bekijkt, dan is dit schijnbaar niet jou ding. Voor mij is dit echt geweldig. Pop zoals het moet!!!!!

avatar van reptile71
ok, inderdaad, allemaal kopen deze plaat dan. En zeker jij freddze als echte pop-liefhebber.

Een pop-liedje kan ik soms best leuk vinden, maar de muziekvorm van deze band spreekt me gewoon niet zo aan.

avatar van freddze
Aangezien de reacties blijkbaar heel verdeeld zijn, vind ik 't de moeite om 'm wel eens op mijn verlanglijstje te plaatsen.

Jullie horen binnenkort meer van mij hier bij deze plaat

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ach, 't is wel even leuk, maar niet voldoende om een hele plaat te kunnen boeien (ofschoon die nog geen vijftig minuten duurt). Te veel bombast, te weinig subtiel en te kinderachtig.

avatar van Jumperjack
Jouw mening, kan ik niets tegen inbrengen. Ik heb deze CD echter al een half jaar in mijn rotatie lijst staan. Hij boeit mij nog steeds.

reptile71 schreef:

NB: excuse aan de mensen die er wel van houden.

Dit zou ik nou niet echt huppelgothic willen noemen. Het liefst zou ik het helemaal niet met gothic willen associeren, maar je hoort wel wat darkwave invloeden. Heb je de albums hiervoor gehoord? Dit is absoluut niet iets dat in de massa verdwijnt, ik vind het juist originele muziek. Maar ach, dat is een kwestie van smaak. Van Goodnight krijg ik kippenvel. Ik ben gewoon dol op bombastische muziek in het algemeen.

avatar van reptile71
Gelukkig dat smaken gewoon kunnen verschillen, is ook niks mis mee. Darkwave is onderdeel van het zeer brede gothic, tenminste, zo zie ik het, vandaar dat ik het over gothic heb. Lekker toch dat jij deze cd anders ervaart dan ik: geniet gewoon van zou ik zeggen!

avatar van Jumperjack
Het nummer "Goodnight" is echt geweldig!!!!, wat voor stroming het ook is!!

avatar van james_cameron
Aangenaam luistervoer, al is het allemaal wel wat zoetjes en braaf. Catchy poppy rocksongs, met hier en daar een Korn-riffje om het een metal-sausje te geven. De sterkste songs zitten in de eerste helft van de plaat; daarna neemt de electronica toe en worden de songs wat meer voorspelbaar en middelmatig.

avatar van Crush
Ik vond het een aardig bandje, alleen het huppelgoth gehalte werd steeds groter, met dat metal geflirt. Helaas.

Live meerdere keren gezien en het is en blijft wel een goede live band, alleen met steeds minder goede songs, wat mij betreft.

Pritje
TBM te geweldig dit is niet hun beste album maar TBM blijft goed

Wat een opgeblazen productie hier, zonde. Songmateriaal is ook minder dan Nothing/Nowhere dus mijn hoop gaat uit naar Violet die het Nothing/Nowhere materiaal een (kleine) boost geeft, want de potentie is er zeker.