Kool & The Gang - Wild and Peaceful (1973)

Funk
Label: De-Lite

1. Funky Stuff (3:00)
  2. More Funky Stuff (2:50)
  3. Jungle Boogie (3:03)
  4. Heaven at Once (5:01)
  5. Hollywood Swinging (4:36)
  6. This Is You, This Is Me (5:23)
  7. Life Is What You Make It (3:53)
  8. Wild and Peaceful (9:26)
JonnieBrasco
Met het nummer waar je ook de basgitaar en trompet meezingt,

Get down, Get down
pa pa pa-pa paa paa paa paa paa paa pa-pa
pa pa pa-pa paa paa paa paa paa paa pa pa
Jungle Boogie...

avatar van T.O.
En dan te denken dat ze dit nummer samen met het geweldige 'Hollywood Swinging' binnen een paar uur hebben opgenomen....

Een van de betere K&TG albums, dit album is nog echte funk, i.t.t. de popgroep die het in de jaren '80 werd mede door de komst van zanger JT Taylor.

Funky Stuff was de jam vroeger, met de fluitjes. Jungle Boogie vind ik het beste K&TG nummer ooit en Hollywood Swinging is heerlijk. De rest van het album is nogal middelmatig.

avatar van Safari Vito
Wild & Peaceful is een album waarvan de helft van de nummers, hits zijn. Funky stuff, “deel 2” More Funky Stuff en Hollywood Swingin’ zijn te gek. En Jungle Boogie is misschien wel de beste Kool & The Gang plaat. De overige nummers liggen mij niet zo, die zijn stukken rustiger en niet funky. Wild & Peaceful krijgt van mij 4 sterren vanwege de vier genoemde funkplaten.

JonnieBrasco schreef:
Met het nummer waar je ook de basgitaar en trompet meezingt,

Get down, Get down
pa pa pa-pa paa paa paa paa paa paa pa-pa
pa pa pa-pa paa paa paa paa paa paa pa pa
Jungle Boogie...

Dat zijn de recensies!

Can't get enough...of that funky stuff!!!

Heaven at 1s vind ik ook leuk.
Beetje fout en erg zoet, maar wel leuk.
Qua concept is dit nummer ook aardig wat keren gejat inmiddels.
En die prentenboek achtige hoes is lelijk, maar toch ook weer leuk.
Voor mijn tijd allemaal, maar toch voel ik nostalchie.

Pauper
Een en al Funky Stuff, heerlijk plaatje waar je enorm blij van wordt.

EVANSHEWSON
Safari Vito schreef:

Het zijn die gewelgie funknummers die dit album optillen naar méér dan gemiddeld, dat klopt.

Daarom ; 4 sterren.

Ik vind deze Kool & The Gang stukken interessanter dan de latere hitmachine. Toen konden ze ook soms nog goede funk maken (Get Down On it) maar vaak ook melige rommel zoals Joanna en Cherish, bweurk!

avatar van Plons
Jungle Boogie is toch wel een licht meesterwerk geworden door het gebruik ervan in Pulp Fiction. De rest van het album is leuk en iets ondergewaardeerd.

avatar van MFPascal
Via eBay is/was het mogelijk om een plaat (of meerdere) van J Dilla te kopen. Je kon niet kiezen welke plaat het zou worden en ik had het geluk dat Ma Dukes me Wild & Peaceful toezond. Daar ben ik zeker niet ontevreden mee (al is het jammer dat Dilla deze plaat nooit gesampled heeft). Een aantal nummers op dit album (met ook voor mij Jungle Boogie als favoriet) zijn simpelweg Funk van de bovenste plank. De overige nummers zijn een stuk minder fijn, maar als geheel geef ik hier toch een ruime voldoende voor.

avatar van bikkel2
Nooit geweten dat Jungle Boogie van Kool & The Gang is. Vet nummer !

Stijn_Slayer
Die commerciële bagger uit de jaren 80 is ook niet aan mij besteed. 'Jungle Boogie' vind ik wel een sterk en komisch funknummer. Ik had gehoopt dat de rest van het album dat niveau ook zou halen, maar het valt me toch wat tegen. 'Funky Stuff' is ook wel bovengemiddeld, maar de rest is niet bijzonder interessant. Ik pak wel weer een cd van Sly.

avatar van Minneapolis
Wat een absurd lage score krijgt dit album. Alleen om de prachtige titeltrack (die niemand schijnt te zijn opgevallen) zou het al meer verdienen. Maar uiteraard zijn de funky tracks ook klassiekers.

Het zonnetje schijnt en ik had zin in een funky plaatje. Dan is dit gewoon perfect.

En wat Minneapolis zegt: veel te lage score.....